Minä opiskelen, ja päivisin lapsi on hoidossa perhepäivähoitajalla noin 3-4pv viikossa 4-6h kerrallaan. Teen tuntitöitä kolmena iltana viikossa kolme tuntia kerrallaan, jolloin lapsi on isänsä, isovanhempiensa tai ystäviemme kanssa. Lisäksi käyn liikunnallisissa harrastuksissa, töiden lisäksi, kolmena päivänä viikossa joko lapsen olessa hoidossa tai isän kanssa kotona. Lapsi on vuoden ja kolme kuukautta, ja on ollut yökylässä kolme kertaa. Silloin tällöin viemme isovanhemmille tai sisaruksillemme hoitoon, jotta saamme miehen kanssa yhteistä aikaa elokuvissa, urheilemassa tai vaikka baarissa ystävien kanssa. Ensi syksynä lähdemme miehen ja sisäruksiemme kanssa lomalle viikoksi ja silmäterämme menee mummolaan maalle.
Mielestäni lapseni on paljon muiden kuin minun kanssa. Minun mielestäni ei ole väliä vuorokauden ajalla, milloin lapsensa kanssa on. Jos olen illalla töissä, olen päivän lapsen kanssa. Jos taas olen päivällä koulussa, olen illalla lapseni kanssa. Meillä lapsi todella on minun ja mieheni "yhteinen projekti" joten molemmat viettävät hänen kanssaan yhtä paljon aikaa. Itse en ymmärrä äitejä, jotka haluavat marttyyrimäisesti hoitaa itse lastaan kaiken aikaa. Tämä, sillä itse tarvitsen tuulettumista perhe-elämästä esim. urheilun merkeissä tunnin ajan päivittäin. Jokainen kuitenkin tavallaan.