Koska noi lapset hoksaa nukkua peiton ALLA!?

Toi meitin jätkä...Kun se menee sängyssään edes sun taksin, ni eihän siinä peitto pysy päällä. Nukkuu tuol peräkammarissa missä saattaa lämpötila laskee alle +20. Harvemmin kyllä, mut joskus kumminkin..

Pojalla on unipussi, mikä on todettu ihan älyhyväks..Se kun vaan jää pieneks ihan just..Tarviskohan vaan isompaa sitten ostaa, vai mahtasko se unipyörimiset rauhottua..Ikää on kohta 1v8kk.. :snotty:
 
Meidän 1,5v. neiti ei siedä peittoa päällään myöskään. Yöt nukkuu ilman peittoa. Sisarensa, joka on 2,5v. käyttää nykyään jo peittoa. Oisko ollut kahden vuoden tienoilla, kun siitä tulikin tosi tärkeä hänelle.
 
Salama McQueen
Ei ne, ei ne...Meillä ei kumpikaan käytä peittoa ja meillä ei oo unipussiakaan... :| Mä laitan aina pyjaman ja sukat ja iltaisin ja vessareissuilla peittelen, mutta menee nanosekunti ja peitot on pois.

Ei täälläkään ole kovin lämmin öisin pakkasella, nippanappa 19-20 astetta.
 
Meillä on samanikäinen uniriehuja. Teen niin, että kun syvä uni on alkanut, käyn peittelemässä lapsen uudelleen toisella peitolla. Lapsihan on nukahtanut sen sängyssä olevan peiton päälle ja herää, jos sitä peittoa alan vetämään. Kyllähän lapsi toisenkin peiton alta unissaan jossain vaiheessa ryömii pois, mutta nukkuupa aika kauan lämpimässä. Unipussiin lapsi ei ole nukahtanut kuin viimeksi puoli vuotiaana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Ei ne, ei ne...Meillä ei kumpikaan käytä peittoa ja meillä ei oo unipussiakaan... :| Mä laitan aina pyjaman ja sukat ja iltaisin ja vessareissuilla peittelen, mutta menee nanosekunti ja peitot on pois.

Ei täälläkään ole kovin lämmin öisin pakkasella, nippanappa 19-20 astetta.
Ihan tosi..Ymmärtäähän sen et vanha talo lämpönsä päästää helpolla, mut et teilläkin noin viilee..Mä nukun kahdella peitolla.. :snotty:
 
Mein ekaluokkalainenkaan ei käytä meittoa, eikä pienemmätkään!
Peiton alle aina illalla menevät mutta kun käyn kurkkaamassa kaikkia ennenkuinite menen unille, niin jokainen nukkuu peiton päällä.

Mein makkureissa lämpötila on 17-19 astetta talvisaikaan. (kesällä pahimmillaan 25 astetta).
Lapset nukkuvat talvella pitkähihaiset ja -lahkeiset pyjamat päällä ja nukkuvat paremmin kuin kesällä!

Ite joko nukun tai en nuku. Oli sitten peitto tai ei :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Pyjama päälle ja sukat jalkaan, niin äiti voi olla huolettomampi :) Ja lohdutan vielä sillä, että parempi uni tulee viileässä :)
Muuten ihan hirveen hyvä idea, mut tolla salamanterilla ei sukat pysy yhtä sekunttiakaan jalassa. Nukkuu semmosessa koko haalarissa ja päivällä on sukkapökät.. :saint:
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Ei ne, ei ne...Meillä ei kumpikaan käytä peittoa ja meillä ei oo unipussiakaan... :| Mä laitan aina pyjaman ja sukat ja iltaisin ja vessareissuilla peittelen, mutta menee nanosekunti ja peitot on pois.

Ei täälläkään ole kovin lämmin öisin pakkasella, nippanappa 19-20 astetta.
Ihan tosi..Ymmärtäähän sen et vanha talo lämpönsä päästää helpolla, mut et teilläkin noin viilee..Mä nukun kahdella peitolla.. :snotty:
On, on. Täällä tosi kylmät lattiat, vm. 79 rivari, puinen, seinät on tooosi kylmät eikä kovin hyvin eristetyt.

Mullakin paksu täkki ja pyjama! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Ei ne, ei ne...Meillä ei kumpikaan käytä peittoa ja meillä ei oo unipussiakaan... :| Mä laitan aina pyjaman ja sukat ja iltaisin ja vessareissuilla peittelen, mutta menee nanosekunti ja peitot on pois.

Ei täälläkään ole kovin lämmin öisin pakkasella, nippanappa 19-20 astetta.
Sama meillä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Mein ekaluokkalainenkaan ei käytä meittoa, eikä pienemmätkään!
Peiton alle aina illalla menevät mutta kun käyn kurkkaamassa kaikkia ennenkuinite menen unille, niin jokainen nukkuu peiton päällä.

Mein makkureissa lämpötila on 17-19 astetta talvisaikaan. (kesällä pahimmillaan 25 astetta).
Lapset nukkuvat talvella pitkähihaiset ja -lahkeiset pyjamat päällä ja nukkuvat paremmin kuin kesällä!

Ite joko nukun tai en nuku. Oli sitten peitto tai ei :/
Meilläki suunnilleen näin. Ja aamulämpötila voi olla 16 astettakin, mutta kyllä sillon on pienintä myöten ite kiskoneet peiton korviin! Ehkä ap:n lapsella on riittävän lämmin, jos ei kerta edes herää. Mutta osta toki isompi unipussi tai snuukkeli (www.babyidea.fi) jos se on teillä hyväksi havaittu!
 

Yhteistyössä