Koska nää vastoin käymiset loppuu?

Ensin odoteltiin kesäkuun alusta lokakuuhun kelan päätöstä työttömyyspäivärahasta. Siinä meni koko kesä pilalle, ja syksy myös. Alkoi lopulta äitiysloma, ja tulot nousi. Aatelin kustantaa uuden pyykinpesukoneen itselleni. Puhuin asiasta miehelleni jo aikaa sitten, pitkin syksyä ja ilmoitin koska sen ostan. Kysyin jopa saako vanhan myydä, juu saa. Myin sen 2 viikkoa sitten, viikko sitten sai tilattua töistään uuden koneen, jonka toimituksesta ei oo tietoa. Ollaan oltu siis 2 viikkoa ilman pyykinpesukonetta, ja alkaa tuo vuori kasvaa. Taas odotellaan. Tuntuu että ikinä ei oo asiat hyvin, vaan aina pitää odotella jotakin, alkaa pikkuhiljaa hajoamaan tähän touhuun.
Miksi se mieskin ei voinut ajoissa tilata sitä konetta, kun sanoin ja kysyin sitä moneen kertaan...Omat firman pikkujoulut oli vaan tärkeämmät, ei ehtinyt ajatella muuta. Oon niin vihainen sille!
 
[QUOTE="diipadaa";22517707]No aika pientähän tuo loppujen lopuksi on. Ihmettelempä vaan miksi vanha kone piti myydä ennen uuden tuloa....?[/QUOTE]

Koska vaihdon piti tapahtua parin päivän sisään. Siksi kysyin että koska voin myydä sen, juu kyllä asia hoituu oli vastaus. En tietenkään olisi myynyt jos olisin tiennyt että ei saa asioita hoidettua ja tässä käy näin :(
Pistin sen vielä huutikseen, olin varma että se ei edes mene kaupaksi. Yllätys oli että meni. Vanha kuin mikä. Venytin kauppaakin huudon loppumisen jälkeen viikolla.
Ärsyttää, en tosiaan tiedä yhtään koska se kone tulee, kahden vai kolmen viikon päästä? Pyykkikori pullistelee, ja vauvankin pitäisi syntyä pian..kiva pestä nyrkkipyykkiä. Kiukuttaa vaan niin paljon tällä hetkellä tuo käytös, olisi pitänyt ostaa niinkuin suunnittelin, kun asiasta riideltiin, jostain muualta se kone. Saatiinhan me se halvemmalla miehen töistä, mutta mitä vaikuttaa 50-100e säästö jos peset nyrkkipyykkiä sen takia kuukauden :(
 
...
Ihmisen elämä on juuri niin kamalaa kuin siitä itselleen tekee. Pessimistille kaikki on aina isku vasten kasvoja, optimisti uskoo että ens kerralla parempi tsägä. Optimistina on oikeesti kivempaa.
 
Ihmisen elämä on juuri niin kamalaa kuin siitä itselleen tekee. Pessimistille kaikki on aina isku vasten kasvoja, optimisti uskoo että ens kerralla parempi tsägä. Optimistina on oikeesti kivempaa.
Niinkai, tästä lähtien hoidan itse kaikki hankinnat, kiinnosta odotella viikkokaupalla sitä kun toinen lupaa hoitaa asiat, ja mitään ei tapahdu. Kiukuttaa kun muutenkin on hankala olla viimeisillään raskaana, ja kaikki menee päin P.tä. Koneen piti tulla jo viime viikolla, mutta eipä oo näkynyt, ja mies hermostuu aina kun kysyn siitä.
 
...
Meillä odotellaan miehen kesä-elokuun palkkaa palkkaturvasta, lapsi todettiin kehitysvammaiseksi, toinen on keuhkokuumeessa, äitillä diagnosoitiin syöpä, itse jäin työttömäksi. Toiveikkain mielin eteenpäin. Vaihtaisin tilannetta kanssasi koska vain.
 
"vieras"
Oletko muka niin ikävä ihminen, että kukaan kaveri ei voi sen verran jeesata, että saisitte pestyä ne pyykit mitkä on pakko. Tuotte kotiin kuivattavaksi, jos ei kuivuria ole.
 
"vieras"
Minäkin vaihtaisn paikkaa sinun kanssasi! Minä olen 3 pienen lapsen äiti ja olen sairastunut vakavasti. Ravaan jatkuvasti sairaalassa inhottavissa tutkimuksissa ja ahdistaa niin ettei voi nukkua. En ole kolmeen viikkoon pystynyt hoitamaan lapsia, en kotia, en mitään. Antaisin mitä vain että ihana arki palaisi elämääni eikä tämä kuoleman varjo olisi enää perheemme päällä.
 
hyhyhyh
Menkää johonkin pesulaan pesettämään tai itsepalvelupesulaan pesemään ne pyykit. Ei kukaan hullu ala isompia vaatteita käsin hinkkaamaan.
Ja joo todellakin antaisin tämän miehelle tehtäväksi, kun viivyttelee.
 
voihuooooh
Meillä mies menetti jalkansa ja lapsella on vihurirokko ja vesirokko samaan aikaan päällä. Toiselta lapselta varastettiin juuri koulussa pipo ja reppukin oli revitty. Nälkäkin on, kun jääkaappi on rikki, eikä ole varaa tilata korjaajaa. Ja sitten sekin kun talvitakki on vintillä varastossa, mutta avain hukassa, joten joudun kesätakilla kulkemaan. Ja mummollakin oli lonkka mennyt ja papan tekarit olivat taaas kateistta. Että kyllä minulla varmasti menee niiiin paljon huonommin kun teillä kaikilla yhteensä ja vaihtaisin paikkaa teidän kaikkien kanssa.
 
"vieras"
Jos ei kuukauden pesukoneettomuutta pysty kestämään ja miestä kovasti siitä syyllistää, niin miten voi ikinä hankkia lapsia ja vielä kyseisen miehen kanssa. Yhtä suklaahöttöä ap:n unelmat taitavat tosiaan olla. Pientä realismia peliin. Vauvan paskakin todella on paskaa, eikä suklaata ja senkin kanssa vaan pitää elää.
 
Outooooaa
[QUOTE="vieras";22518000]Jos ei kuukauden pesukoneettomuutta pysty kestämään ja miestä kovasti siitä syyllistää, niin miten voi ikinä hankkia lapsia ja vielä kyseisen miehen kanssa. Yhtä suklaahöttöä ap:n unelmat taitavat tosiaan olla. Pientä realismia peliin. Vauvan paskakin todella on paskaa, eikä suklaata ja senkin kanssa vaan pitää elää.[/QUOTE]

No sen miehen vikahan se oli?!? Kuulostatpa sinä nyt katkeralta.
 
"vieras"
No sen miehen vikahan se oli?!? Kuulostatpa sinä nyt katkeralta.
No mitä sitten, oli kenen syy tahansa, niin ei ole mitenkään vaikea tilanne. Jos ap:lla on suhteessa muuten ongelmia, niin se on eri juttu sitten. Pelkästään tästä yhdestä esimerkistä valittaminen vaan antaa todella naurettavan ja tyhjäpäisen kuvan. En käsittääkseni ole katkera, mutta verensokerit saattavat olla hieman alhaalla :D.
 
...
[QUOTE="vieras";22518066]No mitä sitten, oli kenen syy tahansa, niin ei ole mitenkään vaikea tilanne. Jos ap:lla on suhteessa muuten ongelmia, niin se on eri juttu sitten. Pelkästään tästä yhdestä esimerkistä valittaminen vaan antaa todella naurettavan ja tyhjäpäisen kuvan. En käsittääkseni ole katkera, mutta verensokerit saattavat olla hieman alhaalla :D.[/QUOTE]

No olihan siinä muitakin ongelmia taustalla. itse tiedän, miten turhauttavaa ja hermoja vievää on odottaa noita työkkärin ja kelan päätöksiä kuukausitolkulla, joten täältä ainakin lähtee sympatiat aloittajaa kohtaan.
 
Kyllä mäki oisin ap:n tapauksessa kyrsiintyny.
Meilä jos pyykkikonetta ei ois ni sais ajella n.15km että pääsis paikkaan misä on kone jota lainata.
ja vetuttas se kyllä nyrkkipyykillekkään alkaa 5hengen taloudessa..
 

Yhteistyössä