Koska lopetitte imetyksen ja mikä oli syy?

  • Viestiketjun aloittaja vapaus koittaa kohta
  • Ensimmäinen viesti
vapaus koittaa kohta
Mulla 8,5kk ikäinen tyttö ja olen lopettelemassa imetyksen. Kiinnostaa tietää, miten muut on lopettaneet, onko vauva itse lopettanut vai oletteko joutuneet vierottamaan? Olen jättänyt jo yösyötöt ja iltatissit pois, mutta vielä imetän aamulla ja päivällä. Seuraavaksi lopetan päivätissittelyt ja viimeiseksi aamuimetyksen.
 
Esikoinen syntyi pieniviikkoisena eikä imetys kunnolla lähtenyt käyntiinkään ja tyssäsi jo heti alkuunsa. Kakkosta imetin 3kk kunnes en saanut häntä enää tissille missään asennossa enkä tilanteessa, huuto alkoi kun näkikin tissin. Joten annoin periksi. Odotan nyt kolmosta ja toivoisin että saisin imettää ilman huutoja ja itkua ja hammasten kiristelyä ainakin puoli vuotta. Molempien lasten kohdalla on pitänyt tehdä ihan kunnolla surutyötä ja tuntea alemmuutta kun en saanut imetystä onnistumaan.
 
"eedla"
Mä lopetin esikoisen kohdalla kun se oli 6kk esikoisen vaikeiden ruoka-allergioiden takia (en kyenny pitämään niin tiukkaa dieettiä mitä ois pitäny et ois ollu oireeton),toisen imetyksen lopetin kun se oli 13kk, just tollee kun sä suunnittelet että jäljellä oli vaan kaks imetyskertaa päivässä ja jätin nekin sit yks kerrallaan pois. se sujui kuin tanssi vain, ei mitää ongelmaa. KOlmas on nyt reilu vuoden vanha ja imee vieläkin tissiä yöt ja päivät enkä tajua miten saan sen lopettamaan!!! se on niin sinnikäs yölläki sen tissin perään että itkee vaikka tuntikaupalla että saa sitä (on kokeiltu). Haluaisin jo vähentää, just jättää yötissit pois ja osa päivätissittelystä mutta miten, siinäpä se. Jos joku osaa auttaa niin kiitos!
 
"vieras"
EKalta 9kk, lopetti itse kun aloin odottamaan. Tokalta 7kk, maito kävi vähiin kun odotin seuraavaa. Kolmannelta 1v, jätin yösyötöt pois ja itsekseen väheni sit päiväsyötötkin. Ei oo tarvinnut varsinaisesti vieroittaa ketään.
 
Silloin kun tyttö oli 2v. Ahdisti koko homma jo siinä vaiheessa liikaa kun tyttö jo puhui"anna tittiä". Aiemmin olisin tahtonut jo lopettaa, mutta olin liian laiska kuuntelemaan toisen itkua. Viikon se sitten jaksoi tissiä kinuta ja itkeä, sit lopetti.

Ja mulla oli rinnan päät ihan vereslihalla ja nahkaakin irtosi, tosi kipeät!
 
no mää
Lopetin jotain 5kk vaiheilla kun jouduin lääkekuurille joka juuri hetki aiemmin todettiin allergisoivan pahasti vauvalla. Muu lääke taas ei minulle käynyt allergioiden takia.
 
se joku
Kuopus oli 4 kk:tta kun rupesin lopettamaan ja loppui kokonaan 5 kk:n iässä. En jaksanut enää syödä sitä määriä ruokaa joka oli olisi pitänyt syödä jotta poijalla olisi ollut masu täynnä.
 
"vieras"
Imetin noin 3 kk. Jo sairaalassa jouduttiin antamaan pullosta tytön alhaisten verensokrujen takia. En myöskään pystynyt istumaan öbauttiarallaan kuukauteen joten ainut asento, jossa imetys sujui oli kyljellään. Ja sitten neiti ei suostunut syömään kuin toisesta rinnasta ja sitten tuo toinen olkapää romuttui huonosta imetysasennosta ja mikään muu asento ei enää onnistunut. Seliseliseli :D
 
..
[QUOTE="sari";24247149]Lopetin, kun esikoinen oli 8kk iässä.
Aloin odottaa seuraavaa ja maidon tulo ehtyi.[/QUOTE]

Mulla esikoinen oli 12kk ja olin jo jossain rv 15 vaiheilla seuraavan raskauden kanssa. Maitoa kyllä riitti, mutta en nähnyt syytä jatkaa, olihan selvää, että samanaikainen imetys ja raskaus vie aika paljon voimia äidiin elimistöltä. Lisäksi olin menossa takaisin töihin. Yösyötöt oli loppuneet jo paljon aikaisemmin ja tuossa loppuvaiheessa imetin enää 2-3 kertaa päivässä.
 
"vieras"
Esikoista imetin tasan 2-vuotiaaks (toki vika vuosi oli vain iltaunille pari minsaa ja päikkäreille pari minsaa). Loppui, kun tulin raskaaksi ja halusin lopettaa. Sujui kivuttomasti, lapsi tyytyi tuttiin.

Kakkosta imetin vain 6 kk. Vauva sai pahan flunssan ja kieltäytyi rinnasta viikon ajan.
 
Esikoinen oli keskonen, eikä oppinut tissille. Pumpattua maitoa sai 4kk ikään saakka, kunnes maidon tulo pikkuhiljaa tyrehtyi. Kuopus söi tissiä 5kk ikään saakka ja sitten alkoi hylkiä rintaa. En jaksanut/viitsinyt alkaa taistelemaan, joten korviketta sai siitä eteen päin.
 
Esikoinen 7kk kun menin kouluun takaisin. kakkosen kanssa 4kk, lapsi oli niin allerginen ja minua ei painon vuoksi voitu laittaa sellaiselle ruokakuurille, että olisin voinut imettää. Kolmonen, 2,5kk vatsa ei sietänyt edes minun maitoa joten pitkän ja piinallisen yrittämisen jälkeen (jauheet) ja lääkityksestä huolimatta maito jätettiin kokonaan pois.
Kaura-ja riisijuoman lääkäri laittoi kokeilulle 8kk iässä joka toimi.
 
"Vieras"
Olen lopettanut vain siksi, että vauva ei ole enää itse osoittanut kiinnostusta rintaa kohtaan ja koska uusi raskaus on alkanut. Olen myös joutunut lopettamaan lääkityksen takia, mikä on tosi sääli.
 
"vieras"
Esikoista imetin 2 vuotta, samoin keskimmäistä. Nyt mennään kuopuksen kanssa täysimetyksellä, ikää 5kk. Kuopusta olen ajatellut imettää n. vuoden verran.
Esikoisen ja keskimmäisen vieroitin "kerrasta poikki" systeemillä, apunani sinappi. ;)
 
Esikoista vuoden verran, oma päätös, että siihen loppuu. Tokaa 8kk ja risat - vauva vieroitti itsensä, rinta ei kiinnostanut enää. Tulin myös raskaaksi ja heruminen väheni. Kolmas on vasta reilun viikon vanha...
 
Molemmat ollu aika tarkkaan 10,5kk. Molemmilla loppu eka päiväimetys ja sitten yöimetys meni ihan vaan pelleilyks, eli ei ollu enää kyse syömisestä. Tosin äitiysloman jälkeen olen molempien kanssa alottanu yövuorojen tekemisen, niin samalla oli kätevä lopettaa imettäminen kokonaan.
 

Yhteistyössä