koska lääkäriin? (syyhystä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaannuin

Vieras
Lapsen hoitokaverilla oli syyhy joku päälle kuukausi sitten. On myös muutenkin kaveri että ollaan myös kyläilty heillä ja he meillä ym.
Niin nyt lapsella ihottumaa käsissä ja ranteissa ja toisessa kainalossa,ja välillä valittaa että kutisee. Ja itselläni kitisee polvien vierestä ja kämmenselässä vähän ihottumaa joka kutisee.. Mutta ei siis mitään älytöntä "syyhyttämistä" ole kuitenkaan,välillä vaan kutisee. Niin pitääkö mennä lääkäriin? onkohan meillä nyt syyhy?
Niin ja en tosiaan käy niitä kalliita lääkkeitä ostamaan koko perheelle ellei ole ihan 100% varmaa että on sitä. Siksi siis lääkäriä mietin.

Kyllä kovasti syyhyltä vaikuttaa. Lääkäriin ei tarvi mennä, käyt ostamassa apteekista Nix nimistä syyhyvoidetta joka levitetään kaikkialle ja annetaan vaikuttaa yön yli. Petivaatteet ja kaik pesuun. Koko kämpän puunaus. Tavarat jotka vaikea pestä, niin muovipussiin kolmeksi päiväksi, kun ei nuo pakkaset ole vielä niin kovia että tappais punkit.

no, lääkärikään ole aina 100% varma mitä on. Meillä tuttava perheen isä kävi näyttämässä, niin oli sanonut että aurinkoihottumaa. Me saimme sitten tartunnan heiltä ja kävin sitten lääkärillä ihmettelemässä, että mitä nää on. Ni sano, jo heti ensi silmäyksellä, että syyhypunkki päässyt tekemään pahojaan. Ja että tuttu tauti, koska ollut armeijassa lääkärinvirkaa hoitamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä lisäystä ed:
no, lääkärikään ole aina 100% varma mitä on. Meillä tuttava perheen isä kävi näyttämässä, niin oli sanonut että aurinkoihottumaa. Me saimme sitten tartunnan heiltä ja kävin sitten lääkärillä ihmettelemässä, että mitä nää on. Ni sano, jo heti ensi silmäyksellä, että syyhypunkki päässyt tekemään pahojaan. Ja että tuttu tauti, koska ollut armeijassa lääkärinvirkaa hoitamassa.

Mutta kun mulla on myös vauva niin on se pakko mennä lääkäriin. Kun ei vauvalle saa laittaa ilman lääkärin määräystä niitä rasvoja.
Ja en myöskään tahdo laittaa ellei ole aika varma juttu.
Eli siis syyhyssä ei olekkaan välttämättä niin kamalaa se kutina? tai voihan se olla että sen verran alussa vielä tartunta että ei vielä ole niin pahana. Mua ahdistaa jo valmiiks se kaikille ilmottelu yms :( ääh,kaikkea sitä pitää ollakkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on aikoinaan ollu syyhy..ja se kutina oli ihan KAUHEETA!! Mä kävin lääkärissä mikä määräs siihen sopivat lääkkeet

tätä mä just mietin,kun ei kutita kun välillä vähän. Ja epäilen että sekin lisää kutinaa kun mietin että mitä jos onkin syyhyä.. Ja kun atopiaa on meillä kummallakin,niin vois olla sitäkin. Mut ehkä se lääkärissä käynti vois valaista asiaa.

Yhteistyössä