Koska kertoa lapselle vakavista asioista mitä vanhemmille on tapahtunut?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27563749]ite sanoit ettet nähny mitään, etkä ollut edes samassa rakennuksessa. eli et ollut paikalla. huomionhakua. ja millainen ihminen vastaa aina solvauksilla kusipääks ym. fiksuilla termeillä? wt indeed..[/QUOTE]

Mun mielestä jos itselle ei siinä ammuskelussa käynyt mitään, ei asiasta tarvitse kertoa. Joskus isompana voi mainita.

Mutta esim. ymmärrän niitä joilla meni elämä ihan sekaisin vaikka Jyväskylän junaturmassa ja elämästä meni monta vuotta siitä toipumiseen. Sen voi kertoa, koska se on merkittävästi vaikuttanut omaan elämään. Siis tyyliin miksi äiti ei lähtenytkään opiskelemaan heti lukion jälkeen tms.

Mä olen seisonut tien toisella puolella ja nähnyt kun pankki ryöstettiin. Olis kai siinä juttua lapsillekin mutta minusta nuo tarinat eivät ole niitä mitä lapsille kerrotaan.

Se vähän riippuu mun mielestä laspesn luonteesta,miten reagoi mihinkäkin tavalliseen asiaan.
Tässä kohtaa olen samaa mieltä. Meillä on asioita, jotka on jouduttu käymään läpi ja asioita joista on vaiettu, mutta ne tulevat kuitenkin ilmi joskus. Ja omasta mielestäni lapsen on parempi kuulla vanhemmilta itseltään kuin esim. netistä lukemalla. Omasta sairaudestani kertoisin omalle lapselleni mahdollisimman pian, jo senkin takia jos se (syöpä) voi uusiutua.

Mun vanhempi tytär oli 3,5v kun mummunsa teki itsemurhan. En huomannut lapsen pahaa oloa ennen kuin vasta vuoden päästä tapahtuneesta ja silloin jouduimme turvautumaan perheneuvolan tukeen. Jouduimme käymään kaiken uudelleen läpi lapsen tasoisesti. Puoli vuotta sitä kesti ja lapsi keksi mitä ihmeellisempiä kysymyksiä. Tyttö ei kyllä vielä tiedä mummunsa kuolinsyytä, mutta senkin aika varmasti tulee joskus.

Scarlett harmaana
[QUOTE="vieras";27563749]ite sanoit ettet nähny mitään, etkä ollut edes samassa rakennuksessa. eli et ollut paikalla. huomionhakua. ja millainen ihminen vastaa aina solvauksilla kusipääks ym. fiksuilla termeillä? wt indeed..[/QUOTE]

Mikä helvetin pakkomielle sulla on valehdella musta? Missää en oo ikinä kirjoottanu, että olin eri rakennukses joten turpavärkki pienemmälle. Ja aika helvetin tyhmä pitää ihmisen olla jos luulee, että tuollaanen asia menee olankohautuksella ohi. Jos sä oot tunnevammaanen, niin älä luule kaikkien muidenki olevan.

Paina sinne helvetin tyhmään päähäs se, että mä en todellakaa hae huomiota tällä asialla. Sairas pitää ihmisen olla jos luulee toisesta tuollaasia.

Yhteistyössä