koska kerroit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv4+3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv4+3

Vieras
raskaudestasi sukulaisille(tuleville isovanhemmille ym)?

ja miten?

haluaisin itse kertoa jo mut pelottaa että jos tapahtuu jotain ikävää niin ei olis kiva selitellä että ei enää vauvaa ole tulossa...mutta tää on niin toivottu juttu että tekis silti mieli huutaa koko maailmalle :)

Mies istui vieressä kun testiä tein, mun vanhemmille soitettiin heti kun testi näytti plussaa.
Miehen vanhemmille ekan ultran (rv7) jälkeen, mentiin käymään ja näyttiin ultrakuvia.
Töissä kerroin muutamalle heti, pomolle rv 14.
Siitä pikkuhiljaa kerrottiin lopuille.
Meillä esikoista toivottiin useampi vuosi, olin niin onnellinen plussasta että heti vaan kerrottiin.

Alkuperäinen kirjoittaja rv4+3:
raskaudestasi sukulaisille(tuleville isovanhemmille ym)?

ja miten?

haluaisin itse kertoa jo mut pelottaa että jos tapahtuu jotain ikävää niin ei olis kiva selitellä että ei enää vauvaa ole tulossa...mutta tää on niin toivottu juttu että tekis silti mieli huutaa koko maailmalle :)

Mulla taitaapi olla just samat viikot menossa kuin sulla :) Onnea raskaudesta! Me ei taideta kertoa tästä kuin vasta sen ekan ultran jälkeen.Toivotaan et kummallakin menne kaikki hyvin :)

Me kerrottiin vasta ekan ultran jälkeen, eli olikohan se nyt rv 11. Ei haluttu aijemmin kertoa edes tuleville isovanhemmille, ennenkuin varmistui että pienellä sydän sykki jne...
Laiteltiin suurimmalle osalle viestiä,
"nyt salaisuuden suuren,
kuiskaan mukaan tuulen.
On massussani
pienet sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat;
On ilomme suuri ja rajaton,
meille vauva tulossa on!!"

Osalle kerrottiin sitten ihan kasvotusten tai puhelimessa...
Sit muutaman päivän päästä kerrottiin että; hei, niitä vauvoja tuleekin muuten kaksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Mies istui vieressä kun testiä tein, mun vanhemmille soitettiin heti kun testi näytti plussaa.
Miehen vanhemmille ekan ultran (rv7) jälkeen, mentiin käymään ja näyttiin ultrakuvia.
Meillä esikoista toivottiin useampi vuosi, olin niin onnellinen plussasta että heti vaan kerrottiin.

oliko teillä minkä takia rv7 ultra?

mulla tuossa vuosi sitten oli ku ja kysyin neuvolasta että voidaanko ultrata jo aiemmin niin jo rv6..ja jostain taas luin että vasta rv7-8 näkyy edes..

Heti kun testi näytti plussaa.

Mikäli olisi jotakin ikävää tapahtunut, olisi se ollut mulle niin kova paikka, että suvun ja ystävien tuki olisi ollut tarpeen. Koen, että he olisivat pystyneet tukemaan minua paljon paremmin silloin, jos he olisivat jo tienneet raskaudesta heti alkuunsa, kuin että jos olisin pamauttanut, että olin muuten raskaana, mutta enpä ole enää.

Kerrottiin sukulaisille vasta ensimmäisen ultran jälkeen, samoin työpaikalla vasta sitten. Muutama kaveri tiesi asiasta jo aikaisemmin. En olisi jaksanut kertoa kaikille huonoja uutisia jos raskaus olisikin mennyt kesken. Pidempäänkin olisin voinut olla kertomatta, mutta kun alkoi vatsa selvästi jo pyöristyä, ajattelin jakaa uutisen muillekin.

Ensimmäisestä, keskenmenoon päättyneestä raskaudesta kerrottiin heti kun saatiin tietää vanhemmillemme ja sisaruksillemme, ei muille. No, rv12 todettiin ettei mitään kerrottavaa ollutkaan. :/

Toisessa raskaudessa keskenmenon pelko kummitteli, varsinkin kun vuotoja oli runsaasti ja pitkään. Vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin taas heti ja muuten vain parille parhaalle ystävälle sekä työkaverille joka ihmetteli pahoinvointiani... Joskus rv18 jälkeen, olisiko ollut rv19 oli rakenneultra ja kun siinä kaikki oli kunnossa uskallettiin kertoa kaikille.

Kolmannessa raskaudessa taas noita vuotoja ja edellisen raskauden ongelmien takia olo sen verran epävarma etten uskaltanut edes itse uskoa raskauteen ennen kuin rakenneultra oli onnellisesti ohi. Kerrottiin taas samalla tyylillä kuin edellisellä kertaa.

Ekasta tieto mun vanhemmille tuli niin että oltiin heidän luona saunomassa ja miehen kans oli sovittu että viä ei puhuta kelleen mitään. No eihän mies voinut olla hiljaa vaan rupes mun isälle selittään että pitäs vaihtaa auto farmariin, siitähän mun isä arvas heti. Ja testiä ei oltu viä edes tehty vaan menkat oli myöhässä kaksi päivää :D Seuraavana maanantaina tehtiin testi ja se oli positiivinen, mutta siihen mennessä vissiin jo koko mun suku tiesi asiasta =)

Toisesta kerrottiin sitten kun oli jotain rv8 ja oli ekassa ultrassa käyty. Puhuin äidin kans puhelimessa ja totesin vain että kohta tuo likkakin on isosisko, hetki meni ennenkun äiti tajus mitä sanoin :D

Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Me kerrottiin vasta ekan ultran jälkeen, eli olikohan se nyt rv 11. Ei haluttu aijemmin kertoa edes tuleville isovanhemmille, ennenkuin varmistui että pienellä sydän sykki jne...
Laiteltiin suurimmalle osalle viestiä,
"nyt salaisuuden suuren,
kuiskaan mukaan tuulen.
On massussani
pienet sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat;
On ilomme suuri ja rajaton,
meille vauva tulossa on!!"

Osalle kerrottiin sitten ihan kasvotusten tai puhelimessa...
Sit muutaman päivän päästä kerrottiin että; hei, niitä vauvoja tuleekin muuten kaksi :D

tuo viesti olis kyl aikas kiva..:)

ekasta kerrottiin joskus rv12 aikoihin parille läheiselle frendille, yleisesti kerrottiin kuitenkin rv20 aikoihin (tuleville isovanhemmille, töissä, ei niin läheisille kavereille ym). tokasta kerrottiin joskus rv14 tienoilla kun ei maha tahtonut pysyä piilossa (jos ei maha olis alkanut paljastaa niin oltas kerrottu myöhemmin).
Ja "myöhään" kertomiselle vain se syy, että osa sukulaisista on kovia hössöttämään (ihan hyväntahoitsesti kyllä) ja vaikka molemmat on ollu tosi toivuttuja raskauksia niin ajateltiin et kyllä sukulaiset ehtii hössöttämään vielä kertomisen jälkeenkin vaikkei heti plussatestin jälkeen kuulutettu asiaa.

mulla tuossa vuosi sitten oli ku ja kysyin neuvolasta että voidaanko ultrata jo aiemmin niin jo rv6..ja jostain taas luin että vasta rv7-8 näkyy edes..

Oltiin lapsettomuuspuolen asiakkaita niin silloin pääsee ultraan heti kun vaan on jotain nähtävissä. Siellä se sydän jyskytti tuhatta ja sataa.
Poika nyt 3v5kk :heart:

Alkio vastas rv 6+2 mutta laskettua aikaa ei muutettu, myöhemmin kasvu vastasi viikkoja.

Oltiin lapsettomuuspuolen asiakkaita niin silloin pääsee ultraan heti kun vaan on jotain nähtävissä. Siellä se sydän jyskytti tuhatta ja sataa.

ni siis vasta rv7 näkyy, ei 6 kuten mulle neuola täti sano?
:(

ni siis vasta rv7 näkyy, ei 6 kuten mulle neuola täti sano?
:(

Lisäsin vielä tekstiä tuohon edelliseen kirjoitukseen :D
Älä heitä toivoa vielä, rv 7 alkio vastas kokoa 6+2. Myöhemmin koko ja viikot meni yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Kerroin muutamalle ystävälle ja kesken sitten meni. Oli inhottavaa kertoa miten siinä lopulta sitten kävi :( Odota muutama viikko vielä, vaikka tuskaa tekeekin.

Asiassa on toinenkin puoli. Minä kanssa oon ollut sitä mieltä, ettei kerrota kuin vasta ekan ultaran jälkeen tms. Mutta sit mulla oli km ennen kuin olin kertonut melkein kellekään. No heti ensimmäisenä halusin puhua asiasta lähimpien ystävien ja sukulaisten kanssa!

Isovanhemmille kerrottiin joskus viikolla 15-16. Muistan olleeni todella pettynyt, kun kerroimme asiasta. Pettynyt siis siksi, ettei se enää ollut vain meidän vanhempien oma salaisuus.
Työpaikan pomolle joskus viikolla 22. Ja loput työtoverit saivat tietää n. viikolla 26. Tosin mitään pakkoa ei olisi ollut kertoa vielä silloinkaan, koska olisin hyvin voinut piiloitella asiaa vielä monta viikkoa.

Ensimmäisestä raskaudesta kerrottiin heti kun oli plussattu, ja puolitoista kuukautta myöhemmin saatiin kertoa että ei tulekaan vauvaa.. seuraavista sitten kerrottu vasta kun on kuultu sydämen sykettä tai nähty että on oikeasti joku kyydissä.

Voihan se positiivinen raskaustesti tarkoittaa vaikka tuulimunaa, joten pelkän plussan perusteella en olisi takuuvarma että vauva on tulossa. Toivotaan kuitenkin että teidän kohdalla kaikki menee putkeen. :) Onnea raskaudesta! :flower:

Yhteistyössä