Koska kannattaa ostaa vauvalle tarvikkeita ja vaatteita? Mitkä ovat tärkeimpiä hankintoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Geggo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mää oon ostellu kestot jo kaikki..puolessa välissä raskautta mennään. Pinnis on haettu jonkun aikaa sitten, vaateita on tullu nappailtua sieltä täältä..ja saatu vaikka kuinkapaljon. Öljyjä ja rasvoja on. Vaunut menee sitten loppupuolelle ihan vaan rahan takia, turvakaukalo vissiin saadaan kun vapautuu edellisen käytöstä..ööh.. Aattelin sitten kun pääsen töistä mammavapaalle ottaa hyvin rennosti ja olla miettimättä mittään. Viimeeksi oli unohtunu ja ei ollu ees kerenny hankkia kaikkea ja ajelin sitten päivän ikäsen vauvan kanssa kaupankautta kotiin synnäriltä. Ja aika pian sai lähteä iltamyöhään lauman kanssa noutamaan kantoliinaa, kun vauva vaan ei rauhottonu ja kädet ei riittänyt.. Kaikki tekee tyylillään, mää varaudun valmiiksi, ostan yleensä joululahjatkin jopa vuos etukäteen..

olla että äp:n vaatteissa on pieniäkin, mun kokemus on vuodelta 2001, pienemmille en ole äp:ta ottanut, silloin jouduttiin ostamaan pieniä vaatteita, kun kaikki pakkauksen vaatteet oli isoja. Ne vaatteet joita olen pienemmille saanut jotka on äitiyspakkauksesta on olleet vastasyntyneelle isoja.

Jos ostaa sisätumppuja, kannattaa katsoa jos löytää sellaiset joissa on pitkä varsin, meillä ainakin Johan tumput on pudonneet käsistä, joten sukkia ollaan käytetty tumppuina. En tiedä saako jostain sisätumppuja, joissa on pitkä varsi.

Nämä ovat aikalailla mielipide asioita, mitä kannattaa hankkia, meidän kolmas on ollut pieni vauva (vaikka syntyessään oli 3,9, 51 cm) kasvu on ollut rauhallista ja nyt 8kk ikäisenä on vieläkin muutama 56 käytössä :) Eli aika pitkä käyttöikä on 56 cm vaatteilla, suurimman osan 56 cm laitoin pois 6kk ikäisenä. Eri merkeillä on isoja eroja mitoituksessa ja vauvan vartalon malli vaikuttaa siihen minkäkoikoiset vaatteet menevät pitkään. Kakkosella taas 56 cm meni nopeesti pieneksi.

Suosittelin kuitenkin malttia ostoksissa, katsoo kun vauva syntyy, mitä tarvitsee.

Malttia todellakin! Tai no mikäs siinä on ostellessa jos rahaa on. :) Oma kesävauva aikanaan ei juuri tarvinnut äitiyspakkauksen lisäksi alkuun vaatteita, ihan muutama pienemmän koon body riitti. Monille tuntuu hoitopöytä olevan tärkeä - itse laitoin hoitoalustan pesukoneen päälle jossa vaipanvaihto sujui tosi hyvin, kylppärissä kun on se hanakin vieressä. Turvakaukalo oli meillä se eka ostos ennen vauvaa, pitihän pienokainen saada sairaalasta autolla haettua, joten se nyt ainakin on tärkeä.

Yhteistyössä