koska kahvipöydässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvalle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvalle?

Vieras
Minkä ikäisenä olette alkaneet antamaan kahvipöydässä myös vauvalle jotain omaa syötävää kun esim teillä on vieraita tai olette vierailulla? Kun me ollaan sukuloimassa , kaikki jaksavat kysellä, että mitä pojalle saa antaa jne. (on nyt 8kk)

Olen antanut pojalle 6kk lähtien niitä maissinaksuja, mitkä sulaa suuhun. Niitä hän on saanut itse syödä.

Juuri vast´ikään puhkesi kaksi alaetu hammasta niin kunhan ne siitä kasvaa voi antaa jo jotain mihin voi niitä käyttää.

Olen antanut kyllä tuorekurkkua ja banaania, mutta nuo naksut ovat vielä ykkönen. Ja ihanan tahmea koko poika kun on niitä syönyt ja ihan itse.

Poikkean ap:n aiheesta ja kysyn et mitä maissinaksuja,minkä merkkisiä ja missä myydään???Minä ole kahvipöydässä murentanut pieniä muruja keksiä pojalle,jota hän itse poimii ja syö.Ja on onnessaan kun ihan itse saa näin syödä:) Näin siis 8 kk alkaen

Laatupaakarien maissinaksuja. Myydään ihan tavallisessa ruokakaupassa sipsihyllyssä. Eivät sisällä suolaa ja rasvaa vain 2%.

Pussi on sellainen läpinäkyvä ja naksut pitkulaisia. Ihan hyviä myös itse syötäväksi. Mutta meillä poika tykkää tosi kovaa.

Kokeilemaan vaan niihin ei tarvita hampaita, sillä oikeasti sulavat suussa.

Ei kai tää oikeasti ole totta =)
Siis tuo kahvin juonti...

Meillä on kanssa molemmat lapset syöneet maissinaksuja kahvipöydässä ja rattaissa jos on kiukuttanut.
Myöhemmin maistui digestive-keksit, ne missä on kunnon viljaa seassa, mutta niissä on tietty myös sokeria ja rasvaa ettei ihan pienelle kannata varmaan syöttää vaikka olisi hampaitakin.

Ja tosiaan, maissinaksujen jälkeen on koko lapsi ihanan tahmea =) mutta sen kyllä kestää kun lapsi on hiljaa ja kiltisti nakertanut niitä ja on saanut itse juoda rauhassa kupposen kahvia.

Enkä ole koskaan ymmärtänyt tuota että lapsille annetaan KAHVIA, vauvoista puhumattakaan.

Kyllä muistan kun itse aloin juomaan kahvia opiskeluaikana, niin se todella piristi. En todellakaan ymmärrä, lapset ei mielestäni tarvitse ""ylimääräistä"" piristettä.

Miksi jotkut antavat lapsille kahvia? Miksei jotain muuta, kahvin sijaan?

meillä esikoinen sai todella kahvia lusikasta 7kk ikäisenä ja seuraavat lapset n. puolvuotiaina. määrät ei mitään päätähuimaavia mutta kuitenkin. varsinkaan teenjuojat ei tietystikkään ymmärrä matta eihän kaikkien tarvitsekkaan. jokainen taaplaa tyylillään. aplle marie keksitkin aika hyviä kun muutama hammas suussa, meillä saanneet yli puolvuotiaina

Tämä iltatähtönen on saanut maistaa pikkuriikkisen palan kakkua 7 kk ikäisenä ja jädeä sai silloin tällöin maistaa. Kahvipöydässä söi yleensä jotain omia juttujaan. (maissinaksuja ym.) Keksiäkään en hirveästi viitsinyt antaa, kun meinasi kerran tukehtua kaurakeksiin. (Menee syödessä niin muruiksi, että neiti veti ne henkeen).

Kahvia ei ole vieläkään maistanut, eikä taida saadakkaan vähään aikaan..

Joo, kyllä mäkin oon antanu pojalle esim.maissinaksuja jos ei viihdy lattialla leikeissään kun muut juovat. Kysymykselläni hain sitä, että kannattaako vauvaa yleensäkään kovin aikaisessa vaiheessa totuttaa siihen, että saa jotain kun muut juo? Varmaankin sama kuin karkin kanssa, että jos ei yleensä saa mitään kun muut juo, niin ei sit osaa pyytääkään...Mutta onko tämä sitten joidenkin mielestä lapsen rääkkäämistä kun ei saa osallistua siihen mihin muutkin ihmiset onkin sitten jo toinen juttu :P

8kk annoin kahvipöydässä vähän kakkua suuhun.
Rattaissa joskus aina nakertaa ( yhä, nyt 1v )suolatonta luomu-riisikakkua; kannattaa olla pienellä ensin varovainen, ettei vaan vedä ""väärään kurkkuun"".
Nyt tyttö 1v ja annan oikeastaan ihan kaikkea, ei tietenkään suolaisia, eikä mitään överisokerisiakaan.
Ravintolassa saa oman pikku-annoksen, Thai-ruuasta tykkää kovasti.
Porkkanaa pureskelee mielellään, ruisleipää ( no pikkasen voita päälle..) myös, sekä omanaa jne. Kokonaisen banaanin syö niin, että annan puolikkaat molempiin käsiin.
Joskus keitän porkkanaa ja annan naposteltavaksi silläkin tavalla.

Kyllä mun mielestä lapsi on hyvä ottaa mukaan kahvipöytään, on aikansa siinä ja kun tahtoo pois voi sitten päästää lattialle leikkimään.

Meillä poika ainakin, mielellään istuu kahvipöydässä ja syö naksuja ja juo vattä omasta mukista. Jos ei heti nosteta syöttötuoliin saattaa vähän aikaa viihtyä lattialla ja sitten on nostettava.

Juu tiedän minäkin monia jotka antaa kahvia lusikalla. Minä pidän sokeria enemmän myrkkynä ja en ymmärrä että alle vuoden ikäiselle pitää kakkua yms antaa. Tyttö on nyt 8 kk ja ikinä ei ole saanut mitään sokerimössöjä, keksejä, kakkuja yms. Eikä tule saamaankaan vielä pitkiin aikoihin.

Meillä 8 kk iässä tyttö sai ensimmäisen kerran maistaa jäätelöä ja suklaata. Sen jälkeen saanut aina silloin tällöin murusia kekseistä ja pullista, mitä itse milloinkin satun syömään. Nyt pari viikkoa sitten sisareni valmistujaisissa sai ensimmäisen kerran sekä täyte- että voileipäkakkua, ihan vain lusikalliset kumpaakin.
Ja kahvista: kahvin piristävä vaikutushan on kai ihan psykologinen juttu, eli opittua. Kofeiini aineena saattaa vain vähän virkistää oloa, mutta varsinainen piristävä vaikutus on ihan oman mielen tepposia, eli kun tietää juovansa kahvia ja ajattelee että se muka piristää, niin siten oikeasti käykin.
Itse olen ensimmäisen kerran saanut kahvia puolivuotiaana (äidiltä salaa, olin naapurin mummulla hoidossa ja oli laittanut tuttipulloon kahvia ""kun meillä on täällä kahviaika ja tyttö näytti siltä kuin haluaisi kahvia"") eikä sillä kuulemma ollut ollut mitään vaikutusta uniin tai nukahtamiseen.

Miksi ihmettelette kahvin juontia vauvana? Kahvissa on aivan samaa kofeiinia kuin kahvissa ja ainakin englannissa annetaan vauvoille maito-teetä jo aivan pienenä tuttipullosta?!

Täällä taitaa yksi ja sama puolustella tuota kahvia viiden eri nimimerkin turvin. Kyllä kahvissa on piristävää kofeiiniä siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Joku täällä piti sokeria vaarallisena, sokeri on kuitenkin luonnon tuote ja parempi vaihtoehto lisäaineille.

kyllä ihan ite tän kirjoitin vaan pelkästään tällä nimimerkillä.
ja kuin joku aijemmin kirjoitti kahvin piristävästä vaikutuksesta niin mulle ei moinen kahvi vaikuta ei suuntaan jos toiseen, voin juoda sitä kuin myöhään ja nukun ihan yhtä hyvin.
en silti ole lapsilleni kahvia antanu, et se siitä puolustamisesta...

Heh.. luuletko limppari että kofeiinin piristävä vaikutus on keksitty ihan vaan siksi että ihmiset ajattelisivat piristyvänsä ja täten olisivat virkeämpiä ajatuksen voimalla...? :):):):):):):):):):):):):):) Kyllä se ihan totta on, eikä pelkästään korvienvälinen juttu. :)

VINKKI: Googlaa KOFEIINI ja lue vaikka ihan eka teksti!!!

no se kofeiini ei muhun vaikuta, susta en tiiä ja sanoinhan aijemmin että sitä on myös limppareissa.....
ja aikamonet asiat on korvien välissä :)

niin muuten tiedän monia joihin se ei vaikuta :)

Yhteistyössä