Koska ilta/aamumaito pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on maidosta päästy kivuttomasti ja kaikki maito juodaan ruokailujen yhteydessä nokkamukista. Mutta vastineena teidän maidottelulle löytyy meiltä aamu- ja iltavellit (niitä valmisvellitetroja) ja ne menee tuttipullosta.

Olemme ajatelleet, että varsinkin iltavellistä pääsisi aika kivuttomasti eroon (menee monesti iltapuuron päälle), mutta jotenkin se tuntuu ihan hyvälle iltarutiinille. Eiköhän tuo aikanaan pois jää automaattisesti =) Niin, ja pojilla on kalenteri-ikää kohta 1,7-v.<br><br>

Meillä neitokainen vierotti itse itsensä olleessaan 1 vee ja 3 kuukautta iltamaidosta, tuttipullo. Samoin vierotti itsensä myös tissistä oltuaan 6 kuukautisena joten nyt enään odotellaan että oppisi itse potalle ja vierottaisi itsensä tutista;-) Uskon tosiaan että lapsi itse tietää milloin on aika mennä eteenpäin, joten en ottaisi ko. asiasta turhaan pulttia.

Moi!

Meillä 2v.3kk saavat vieläkin taikamukista "unimaidot" ennen päivä- ja yöunille menoa. Enkä mie osaa ajatella mitä haittaa siitä olisi. Hampaat pestään iltamaidon jälkeen. Saavatpahan ainakin reilusti kalsiumia ja onhan maito muutenkin terveellistä. =)

Yhteistyössä