Koska ilmoitan työnantajalle todennäköisestä sairaslomasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli kesäloma loppuu tähän viikkoon ja hyvin todennäköisesti jään suoraan sairaslomalle. Raskausviikkoja sen verran ja vaivoja tietty myös, etten enää pysty tekemään töitä/palaamaan töihin.
Lääkäriin menen maanantaina, eli ensimmäisenä työpäivänä heti aamusta.
Koska ilmoitan työnantajalle etten enää palaakaan töihin? Mulla on aika niuho esimies, en ole sen takia ilmoitellut viikkoja etukäteen mahdollisesta sairaslomasta. Mutta voinko ennakoida jo nyt muutamaa päivää ennen ja ilmoittaa, että EHKÄ ja TODENNÄKÖISESTI lääkäri kirjoittaa maanantaina sairaslomaa? Vai ilmoitanko, että menen maanantaina lääkäriin enkä puhu sairaslomasta mitään ennenkuin tiedän kuinka pitkän sairasloman lääkäri on kirjoittanut?

riippuu ihan työstä. Jos mulla olsi toi tilanne, ilmottaisin hetimiten että todennäköisesti jään sairaslomalle, ja maanantaina menen lääkäriin ja tiedän asiasta enemmän... Jos on vaikea saada sijaisia, ehdottomasti ilmoitat nyt jo!

Jos olet menossa lääkäriin maanantaina aamusta etkä mene töihin niin ilmoita asiasta viimeistään perjantaina etteivät sinua turhaan maanantaina odota ja ihmettele mikset töihin saapunut. Sanot samalla, että ilmoittelet jatkosta kun olet lääkärissä käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
mä ilmoittaisin perjantaina et meen ma lääkäriin. et ole velvollinen ilmoittamaan etukäteen ja miettimään työnantajan sijaisuus ongelmia.

Ei ole velvollisuutta ei, eihän ap edes ole varma saako saikkua.

Mutta olisi mukavaa ajatella työkavereita, meillä ainakin kamalan vaikea saada sijaisia, varsinkin lyhyellä varoitusajalla.

Onko tää nyt voittava kanta, että ilmotan perjantaina etten tule töihin vaan menen lääkärin ja ilmoitan käynnin jälkeen jatkosta?

Tää asia rassaa aikalailla. Kuten totesin, esimies on aika nuiva ja suhtautuu raskauteen ja sairaslomaan todella huonosti. Voin kuvitella miltä kuulostaa puhelimessa kun ilmotan asian...En varmaan saa nukuttua ennen perjantaita... :(

Onko tää nyt voittava kanta, että ilmotan perjantaina etten tule töihin vaan menen lääkärin ja ilmoitan käynnin jälkeen jatkosta?

Tää asia rassaa aikalailla. Kuten totesin, esimies on aika nuiva ja suhtautuu raskauteen ja sairaslomaan todella huonosti. Voin kuvitella miltä kuulostaa puhelimessa kun ilmotan asian...En varmaan saa nukuttua ennen perjantaita... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Näin minä tekisin, enkä ehkä odottaisi edes perjantaihin, vaan voisin soittaa jo nyt ja kertoa että mulla on lääkäri maanantaina enkä tule töihin heti aamusta. Vasta sitten lääkärikäynnin jälkeen soittaisin että jään sairaslomalle JOS mulla olisi se saikkulappu kourassa. En siis puhuisi mistään mahdollisesta sairaslomasta yhtään mitään.

Minä soittaisin heti, niin olisi sekin alta pois.
Maanantaina joko menisin töihin, jos saikkua ei tule tai sitten ilmoittaisin sairasloman pituuden.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Jos sun tilalle tarvitaan siainen, ni ilmoittaisin mahdollisimman pian!

Ei tarvita sijaista jos ap ei saa saikkua! Ei sijaista voi etukäteen palkata.

jos hällä on nyt loma-aikana sijainen ni sijaista voi varoittaa tai kysellä et onko tarvittaessa käytettävissä!

Eli kesäloma loppuu tähän viikkoon ja hyvin todennäköisesti jään suoraan sairaslomalle. Raskausviikkoja sen verran ja vaivoja tietty myös, etten enää pysty tekemään töitä/palaamaan töihin.
Lääkäriin menen maanantaina, eli ensimmäisenä työpäivänä heti aamusta.
Koska ilmoitan työnantajalle etten enää palaakaan töihin? Mulla on aika niuho esimies, en ole sen takia ilmoitellut viikkoja etukäteen mahdollisesta sairaslomasta. Mutta voinko ennakoida jo nyt muutamaa päivää ennen ja ilmoittaa, että EHKÄ ja TODENNÄKÖISESTI lääkäri kirjoittaa maanantaina sairaslomaa? Vai ilmoitanko, että menen maanantaina lääkäriin enkä puhu sairaslomasta mitään ennenkuin tiedän kuinka pitkän sairasloman lääkäri on kirjoittanut?

Olisi kohteliasta kertoa jo nyt mitä aiot...

Minulla jos alkaisi maanantaina työt ja tietäisin olevani menossa silloin lääkäriin enkä työvuorooni, olisi todellakin asiallista ilmoittaa siitä etukäteen ja sanoa, myös että ilmoitan heti jatkosta. Tuo päivä menisi omalla ilmoituksella tehtävän sairausloman piikkiin siihen asti, että lääkäri kenties kirjoittaisi jatkoa.

Yhteistyössä