Koska helkkarissa mä muka kerkeen käydä lenkillä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en koskaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en koskaan

Vieras
Oon töissä 13-19.30. Mies on töissä 05-14.30. Olen toki kotona aamupäivästä mutta sillon on myös lapsi kotona. Ei tuo 3v8kk ikäinen jaksa kävellä tyyliin 5km. Vaunussa se ei enää halua istua, sanoo että on tylsää ja vaunussa ahdasta/epämukavaa.

Musta tuntuu etten ikinä pääse harrastamaan liikuntaa. Mihinkään ohjattuun jumppaan/salille tms ei oo mahdollisuutta päästä. eikä mulla oo ketään jolle mä voisin jättää lapsen aamupäivästä hoitoon.

Että se siitä sitten pitää vaan lihota ja antaa kunnon rapistua... :/
En usko että joku kotijumppa paljoa auttaa eikä sitä tuu oikeen edes tehtyä.. Ainoa mikä mua auttaa painonhallinnassa on kunnon hikilenkki joka päivä...

tympii..

Miten olis lapselle pyörä/potkypyörä/potkulauta? Meidän 3,5v vetää potkupyörällä sen verran kovaa että itse voi hölkätä siinä samalla. Oma kuntoni ei vielä kestä niin pitkää aikaa mitä lapsi pyörällä jaksaa vetää, eli joudun välillä pyytää hidastamaan.

Lapsella ei oo fillaria? Tai ei jaksa silläkään ajaa? Missä se muksu on ton välin kun ootte yhtä aikaa duunissa?
Ala kulkea työmatkat kävellen/juosten/pyörällä, käyt töiden jälkeen?

HYÖTYLIIKUNTAA, hyvät mammat. Työmatka tai osa siitä pyöräillen/kävellen/hölkäten. Itse en ole koulun liikuntatunteja lukuunottamatta käynyt missään ohjatussa liikunnassa tai vartavasten urheilemassa, ja olen silti huippukunnossa :D

Meidän 4-vuotias on kova pyöräilemään. Siitä vaan yhdessä lenkille! :) Me juostaan välillä tuollalailla ensin ja sitten lähipuistossa jumppaan silläaikaa kun hän leikkii. Tai sitten niin, että lapsi keksii lihasliikkeitä. Se on oikeasti hauskaa - ja tulee kyllä kuuma.

Oli kyllä selittelyn makua. Itse jumppasin dvd mukana tai itsekseen ja todella tehokasta oli. Lapsi leikkii pihalla ja itse juoksen siinä tai tasahyppyjä, hyppynarun kaa ym.

Nyt vaan ryhdistäydyt ja aloitat liikunnan!

En usko että joku kotijumppa paljoa auttaa eikä sitä tuu oikeen edes tehtyä..

No ei auta jos sitä ei kerran tule tehtyä :D Mut jos teet niin ihan varmasti se hikijumppa auttaa kotona tehtynä yhtä paljon kuin jossain kodin ulkopuolellakin. Ja sitä voi harrastaa pihallakin, esim. kahvakuulaa :)

Palkkaa aamulla lapselle hoitaja vaikka mll:n kautta, tai laita jonnekin ilmoitus, jos vaikka joku muu olisi samassa tilanteessa ja voisitte vuorotellen päästää toisianne lenkille.

Lenkkeile illalla töiden jälkeen.

Juokse/kävele/pyöräile töihin.

Ota lapsi mukaan lenkille niin että lapsi polkee pyörällä ja itse juokset/kävelet vieressä.

Mene aamulla kuntosalille, jossa on juoksumatto ja lapsiparkki. Tai hanki laite kotiin.

Käy lenkillä viikonloppuisin ja harrasta viikolla muuta liikuntaa.

Vedä talvella lasta pulkassa, jos viihtyisi siinä paremmin kuin rattaissa.

Menkää aamulla isoon leikkipuistoon, juokse puistoa ympäri ja jumppaa sillä aikaa kun lapsi leikkii.

Ai nelivuotias selkään, jepjep :laugh:

Nelivuotias polkee fillarilla jo kovaa, ei muuta kuin lapsen kanssa. Tai sitten illalla kun lapsi nukkuu, silloin mäkin yleensä menen. Tai jätän nukuttamisen isälle, ja lähden jo iltapalan jälkeen.

Asenteesta osaksi kyse kun perheessä on kuitenkin kaksi aikuista. Ei lenkillä tartte joka ilta edes käydä, kaks lyhyttä ja yksi pitempi lenkki viikossa riittää jo siihen että kehityt. Ja ne voi hyvin olla jotkut viikonloppunakin, ette te kai vuoden jokaisena päivänä töissä ole?

No miten viikonloput?? Kyllä sä iltasinkin ehdit jumppaan, salille tai lenkille, jos vaan haluat ja lapsen voi myös laittaa pyörän istuimeen tai takkarille ja menoksi.

Joillakin saleilla saattaa olla lapsenhoitaja. Voit myös laittaa lapsen pyörän istuimeen ja pyöräilet. Tai sitten lapsi pyöräilee ja sinä hölkkäät.
Ja ihan pikku vinkki, näin 20kg ilman liikuntaa laihduttaneena voin kertoa, että se ettei pääse lenkille, ei ole syy lihoa ja levitä.

Tuolla asenteella et pääsekään, et ikinä.

Psst... tässä ketjussa on monen monta hyvää vinkkiä sulle miten perhe-elämän, työelämän ja liikuntaharrastuksen voi yhdistää. Eikä liikunta ole edes pakollista, se vain tukee painonpudotusta. Tärkeintä on laittaa ruokavalio kuntoon.

[QUOTE="vieras";27115919]HYÖTYLIIKUNTAA, hyvät mammat. Työmatka tai osa siitä pyöräillen/kävellen/hölkäten. Itse en ole koulun liikuntatunteja lukuunottamatta käynyt missään ohjatussa liikunnassa tai vartavasten urheilemassa, ja olen silti huippukunnossa :D[/QUOTE]

Niin varmaan... :D

[QUOTE="vieras";27116057]Nelivuotias polkee fillarilla jo kovaa, ei muuta kuin lapsen kanssa. Tai sitten illalla kun lapsi nukkuu, silloin mäkin yleensä menen. Tai jätän nukuttamisen isälle, ja lähden jo iltapalan jälkeen.

[/QUOTE]

No ei kyllä meijän 4,5v polje kovaa..ääni vaan on kovaa kun huutaa kun ei saa kunnolla poljettua (soratie, ei asvalttia lähimainkaan)

Yhteistyössä