kos vai korfu?

Kumpaan lähtisit? Vai kenties jonnekin muualle kreikkaan?
Keväällä pitäis lähteä, poika on silloin vajaan vuoden ikäinen.

Kreikasta tutuksi ovat jo käyneet kreeta, rodos ja halkidiki, nyt olis kiva käydä jossain muualla?

Onko jollain kokemusta peloponnesoksesta? Auto me varmaan vuokrataan osaksi aikaa joka tapauksessa.

Kiitos jos jaksatte vinkata.
:flower:

Minä valitsisin Korfun, koska Kos on varsin pieni saari. Minusta kyllä aikoinaan oli ihan viehättäväkin, tosin silloin vielä sellainen nuorison bailauspaikka. Nykytilanteesta en tiedä mitään.

Korfulla en ole käynyt, mutta sellainen käsitys minulla on, että se on erilaista Kreikkaa.

En ole vielä tutustunut ensi kesän Kreikan lomakohteisiin, Kreikassa olen matkustanut kyllä paljon, mutta lasten kanssa voisin ajatella Naxosta (jonne miinuksena laivamatka Santorinilta), Lesbosta, Lefkasta ja paikoista joissa en itse ole vielä käynyt kiinnostaisi isosti Samos ja Skiathos.

Jos Kreikasta tykkää, niin myös Kypros voisi olla hyvä vaihtoehto. Ainakin meidän perheemme on tykännyt paikasta tosi paljon.

Peloponessos on aika iso alue. Mutta onhan siellä esim. Loutraki, joka on ihan hyvä ja kiva paikka lapsen kanssa ja sieltähän pääsee vaikka Ateenan päiväksi, sillä matka on lyhyt ja busseja kulkee usein. kevät on kyllä Kreikassa aika tylsää aikaa varsinkin ns. turistikohyeissa, sillä paljon on paikkoja kiinni. Itse huomasin sen niinkuin myöhään viime kesänä kuin kesäkuussa - hotellit ja ravintolat vasta aloittelivat sesonkejaan (siis Peloponesoksen turistikohyeissa, kävin useammassa paikassa kesäkuussa)

Txt
Korfu on rauhallinen paikka, jos olet paljon matkustellut sanoisinpa jopa että tylsä. Pohjoisessa enemmän nähtävää, eteläosa on enemmän "peräkylää". Auton vuokrausta suosittelen, tuleepahan nähtyä hienot maisemat. Jos päädytte Korfuun, pistäpä mieleesi Rose Garden niminen ravintola saaren eteläosassa..tykkäsin kovasti.
Kannattaa katsoa myös Kreikka.net-sivut, sieltä löytyy lisää ihmsiten kokemuksia kreikan lomakohteista

Yhteistyössä