korvisreiät laitettu liian alas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä? :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin yhteydessä toisen paikkakunnan "tuttuun" kultasepänliikkeeseen ja neuvoivat ottamaan korvikset pois. Ja jos nyt niin teen, niin vien kyllä sinne uudestaan reitettäväksi myöhemmin tai sit lävistysliikkeeseen.
Tosin en tiedä onko silmäni tottuneet vai oisko mahdollista että korvalehdet oli eilen niin turvoksissa?, sillä mielestäni tänään korvikset on mielestäni vähän "paremmalla" paikkaa. Mitä mieltä olette? Tässä pari kuvaa tältä aamulta. Aijaa.com - 9572036.jpg
Aijaa.com - 9572037.jpg

Ei niitä kamalan paljoa ylemmäksikään voi laittaa, mutta esim. tohon korviksen yläreunaan vois reiän onnistua ihan hyvin laittaa, siinä ei ole vielä rustoa.

[QUOTE="Aloittaja";25671105]Olin yhteydessä toisen paikkakunnan "tuttuun" kultasepänliikkeeseen ja neuvoivat ottamaan korvikset pois. Ja jos nyt niin teen, niin vien kyllä sinne uudestaan reitettäväksi myöhemmin tai sit lävistysliikkeeseen.
Tosin en tiedä onko silmäni tottuneet vai oisko mahdollista että korvalehdet oli eilen niin turvoksissa?, sillä mielestäni tänään korvikset on mielestäni vähän "paremmalla" paikkaa. Mitä mieltä olette? Tässä pari kuvaa tältä aamulta. Aijaa.com - 9572036.jpg
Aijaa.com - 9572037.jpg

Ei niitä kamalan paljoa ylemmäksikään voi laittaa, mutta esim. tohon korviksen yläreunaan vois reiän onnistua ihan hyvin laittaa, siinä ei ole vielä rustoa.[/QUOTE]

Kyllä ne minusta edelleen näyttäis hiukan alhaalla olevan, mutta mä en näistä tiedä yhtään mitään.

Mulla on kolme reikää ja ilmeisesti säkä käynyt, kun kaikki on kultasepänliikkeessä laitettu. Omalle tytölleni oon sanonut, että kun täyttää 7, saa korvikset, jos yhä haluaa (haluisi siis jo nyt, ikää 3 v.)

[QUOTE="Aloittaja";25671105]Olin yhteydessä toisen paikkakunnan "tuttuun" kultasepänliikkeeseen ja neuvoivat ottamaan korvikset pois. Ja jos nyt niin teen, niin vien kyllä sinne uudestaan reitettäväksi myöhemmin tai sit lävistysliikkeeseen.
Aijaa.com - 9572037.jpg

Ei niitä kamalan paljoa ylemmäksikään voi laittaa, mutta esim. tohon korviksen yläreunaan vois reiän onnistua ihan hyvin laittaa, siinä ei ole vielä rustoa.[/QUOTE]

Voihan sen reiän yläpuolella mennä verisuoni jonka takia ei ole voitu ylemmäksi reikiä laittaa. Mutta noissa uusimmissa kuvissa korvikset näyttäisi olevan ihan hyvällä paikalla. Lapsella korvalehti vielä kasvaa, eli reiän paikka "muuttuu" vuosien varrella. Mutta jos tuo sua vielä askarruttaa niin kannattaa toki mennä koruliikkeeseen lapsen kanssa näytille.

Aijaa.com - 9572037.jpg

Musta ne näyttää aivan hyviltä. Nyt lopeta vauhkoaminen ja anna niiden korvisten olla. Eipä niitä paljon ylemmäksi voi laittaakaan. En lähtisi kyllä noita harjoituskorviksia ottamaan pois, ihan turhaa.

niiin, mietin vain et onko noi kuitenkin sit liian alhaalla et repeekö jossain vaiheessa korvalehti jos käyttää isompana roikkuvia ja painavempia koruja? Vaikeeta, ku ei tiiä mitä tekis; antaako vain olla vai ottaako pois. Ja poishan tosiaan kannattais ottaa nyt samantien eikä sit parin viikon kuluttua. Stressaavaa..

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;25671181:
Voihan sen reiän yläpuolella mennä verisuoni jonka takia ei ole voitu ylemmäksi reikiä laittaa. Mutta noissa uusimmissa kuvissa korvikset näyttäisi olevan ihan hyvällä paikalla. Lapsella korvalehti vielä kasvaa, eli reiän paikka "muuttuu" vuosien varrella. Mutta jos tuo sua vielä askarruttaa niin kannattaa toki mennä koruliikkeeseen lapsen kanssa näytille.

Täys peesi tähän. :)

Ovat liian ylhäällä, mutta ei misään nimessä koko korviksen mittaa vaan noin kolme neljäsosaa korviksesta pitäisi olla ylempänä. Ja saisivat olla hiukkasen edempänä eli lähempänä kasvoja.

[QUOTE="vieras";25671447]Ovat liian ylhäällä, mutta ei misään nimessä koko korviksen mittaa vaan noin kolme neljäsosaa korviksesta pitäisi olla ylempänä. Ja saisivat olla hiukkasen edempänä eli lähempänä kasvoja.[/QUOTE]
Tai oikea korvis saisi olla lähempänä kasvoja.

Alkuperäinen kirjoittaja se 6v tytön äiti;25670552:
No tuskinpa kovin moni tyttö haluaa odottaa noin vanhaksi korvisten ottoa. Miksi sitten mainostitte tota lävistysliikettä jos kerran ei alle 12-vuotiaille sillä tavalla korvan reikiä laiteta. Miksi siinä on noin korkea ikäraja?

Kai se kultasepänliikkeeseen sit on mentävä..

No ei kaikissa liikkeissä ole tota ikärajaa ja mieluummin tekee sen reiän sitten vaikka itse hakaneulalla, sekin on parempi kuin ampuminen.

Mun lapset saavat käydä lävistäjällä, jos reikiä korviinsa haluavat. Juuri tuon ap:n ongelman ja monen muun asian (esim hygienian) takia.

WORMZ

keloid-on-the-ear.jpg

Vähän provoa, mutta ei mahdotonta oikeastikaan.

Viimeksi muokattu:
"Ovat liian ylhäällä, mutta ei misään nimessä koko korviksen mittaa vaan noin kolme neljäsosaa korviksesta pitäisi olla ylempänä. Ja saisivat olla hiukkasen edempänä eli lähempänä kasvoja." - siis liian ylhäällä vai alhaalla? meni nyt vähän ohi toi kommenttisi... Itse siis ajattelen että ovat liian alhaalla, mutta en tokikaan korviksen mitalla reikää nostais ylöspäin.

[QUOTE="Aloittaja";25671551]"Ovat liian ylhäällä, mutta ei misään nimessä koko korviksen mittaa vaan noin kolme neljäsosaa korviksesta pitäisi olla ylempänä. Ja saisivat olla hiukkasen edempänä eli lähempänä kasvoja." - siis liian ylhäällä vai alhaalla? meni nyt vähän ohi toi kommenttisi... Itse siis ajattelen että ovat liian alhaalla, mutta en tokikaan korviksen mitalla reikää nostais ylöspäin.[/QUOTE]
Niin eli kolme neljäsosaa korviksen mitasta pitäisi nostaa (siis reikä siinä korviksen keskellä tietysti).

Ehkä aavistuksen liian alhaalla...
Älä välitä ketjun huuteluista. Espanjassa ja espanjankielisessä Amerikassa tytöille napsautetaan korvikset jo synnärillä. Vaikuttaa vähän naurettavalta kun täällä keuhkotaan korvisten laittamisen kauheudesta ja samaan aikaan 400 miljoonaa ihmistä (no okei, 200 miljoonaa jos ajetellaan ett puolet niistä espanjankielisistä on naisia) laittaa korvikset saman tien...

Ammutut ei kyllä parane koskaan kokonaan yleensä, jää reikä näkyviin ja reiän ympärillä on sellaista kovaa... Peesaan nimimerkki dipt:ä, älkää jumalauta hankkiko lapsillenne reikiä ampumalla!

Se 'kova' on arpikudosta joka saattaa parhaimmillaan kasvaa jopa golfpallon kokoiseksi. Ei IKINÄ korviksia ampumalla ja en kyllä suoittelis ottamaan korviksia heti pois, kannattaa odottaa että paranee ja mätä tulee ulos..voi muuten jäädä sinne korvalehden sisään

"Huoh": Se 'kova' on arpikudosta joka saattaa parhaimmillaan kasvaa jopa golfpallon kokoiseksi. Ei IKINÄ korviksia ampumalla ja en kyllä suoittelis ottamaan korviksia heti pois, kannattaa odottaa että paranee ja mätä tulee ulos..voi muuten jäädä sinne korvalehden sisään Lainaa
--------------------------------------------------------------------------------
Jännä juttu sillä kultasepänliikkeestä neuvottiin nimenomaan ottamaan heti pois, ja sanoivat ettei jää mitään "kovaa klönttiä" tai muutakaan arpea, vaan paranee nopeasti ja esim. toukokuun lopulla vois hakee uudet reiät.

Soitin sinne liikkeeseen, jossa korvisreiät otettiin: Ei saa hyvitystä, on niin makukysymys mihin kohtaa reiät tehdään. Että sinne meni rahat ja tuli vain paha mieli.

Toiseen liikkeeseen (missä itse lapsena olen ottanut reiät) laitoin kuvat sählöpostilla (noi tän aamun), niin se työntekijä sanoi kuvat nähtyään että kyllä hän laittais reiät vähän ylemmäs ja kaaren mukaan eli ymmärsin että hieman myös eri kohtaan. Taidan siis ottaa korvikset pois.

Kyllä täytyy olla huono tuuri että tälläista käy, mutta muille neuvona katsokaa tarkkaan mihin kohtaa reikää meinataan tehdä. Itsekin asian varmaan olisin tajunnut, jos käyttäisin korviksia enemmän (käytän vain juhlissa, töissä ei saa niinpä en vapaapäivinäkään niitä juuri pidä).

Hyvällä kohdalla miunki mielestä ovat. Lapsella korva kasvaa vielä joten reikä siirtyy ajan kanssa ylemmäs. Siskoni sai korvareijät 4-vuotiaana ja silloin ne laitettiin keskemmälle. Nykyään hänen ollessa yli parikymppinen reijät ovat rustossa kiinni. Riippukorviksia ei pysty pitämään ollenkaan, ainoastaan nappeja.

Mulle sanottiin ettei korviksen paikka "siirry" ylemmäksi vaikka korvat kasvavatkin. No eipä nuita korviksia saa sitten millään pois,ovat niin tiukassa. Tulee vaan kauhea itku kun yrittää niitä ottaa pois.

Mieheni siskolla on yhdet reiät laitettu ampumalla ja ne ovat ok, mutta lävistämällä laitetut ovat kasvattaneet ympärilleen juuri tuollaiset kauheat paukamat. Kirurgi oli vaan sanonut niitä poistaessaan että toisille ei sovi lävistystekniikka ja toisille ei sovi ampuminen. Itsellänikin kaikki ammutut ovat parantuneet hyvin.

Siihen ne nyt jää, en saa niitä poiskaan. :( Kannat on niin tiukassa, ei vain lähde irti.
Toivottavasti reiät "siirtyvät" korvien kasvaessa ylemmäksi (tosin tästä taitaa olla kahta kansakuntaa, toiset uskoo tuohon ja toiset ei, itse kuulun jälkimmäiseen.)

Ei tokikaan, pakkohan ne on pois saada mutta vaikuttaa vähän vaikealta. Sinne liikkeeseenkin soitin, niin sanoivat ettei niillä ole mitään poppaskonstia niiden poistoon, täytyy vaan yrittää.. Täytyis vaan päättää et ottako ne tänään vai ottaako pois sit 4vkon kuluttua?

Yhteistyössä