korvisreiät laitettu liian alas..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä? :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä tehdä? :(

Vieras
Eli tilanne tämä: tänään päivällä laitettu kultasepänliikkeessä "ampumalla" lapselle korvisreiät ja illalla korviksia kattellessani tajusin että korvikset aivan liian matalalla. Ei siis todellakaan ole hyvällä kohtaa.

Mitä siis tehdä? Otanko hoitokorvikset kokonaan pois heti huomenna ja annan reiän mennä umpeen? onko tästä haittaa? tulehdusriski? jääkö ikävä jälki?
Voiko myöhemmin laittaa parempaan kohtaan uudet reiät?

Voisin käydä kyllä liikkeessä, mutta en taida kehdata jos siellä vaikka se henkilö paikalla joka laittoi korvikset. Laittaja merkkasi korvisreikien paikat ja pyysi minua myös edestäpäin katsomaan ja sanoin et kai ne ihan hyvät on, luotin ammattilaisen taitoon, en edes ajatellut siinä vaiheessa että missä kohtaa korviksien kuuluu olla. Itseäni kai tästä on syyttäminen, olen pilannut lapsen korvat. Reikä on siis ihan siinä korvanipukassa, niin että hoitokorvisnapin kanssa jää pari milliä näkyviin korvalehden nipukkaa. Mietin sitä että jos joskus haluaa laittaa isomman nappikorviksen niin itse korviksen alaosa kyllä "tippuu" tyhjän päälle.

älä nyt vielä stressaa vaan katso kuinka lähtevät paranemaan, ja ota huomioon että ne harjoituskorut on kuitenkin aika möhkäleet....jos myöhemmin ne haluatte umpeen niin varsinkin n uorella menevät hienosti ihan vain kun jättää käyttämättä koruja nimim. useampia reikiä korvissa

Mulla laitettiin aikanaan toiseen korvaan reikä liian alas, ja aikana, jolloin käytettiin isoja ja painavia korviksia, reikä lähti venymään, kunnes korvanlehti lopulta napsahti auki kokonaan. Ei se sattunut, ei tullut verta eikä mitään, se vaan napsahti.

Tiedän kyllä että olen pilannut lapseni korvat ja voitte vaan kuvitella kuinka pahoillani siitä olen ja kuinka huonoksi äitiksi itseni tunnen. Ja näköjään koko muukin maailmaa ajattelee samalla tapaa.
Kaduttaa, että pilasin lapseni korvat ja tulen aina syyttämään tästä itseäni sillä en tajunnut että korviksien paikat tulee liian matalalle.

[QUOTE="aloittaja";25668801]Tiedän kyllä että olen pilannut lapseni korvat ja voitte vaan kuvitella kuinka pahoillani siitä olen ja kuinka huonoksi äitiksi itseni tunnen. Ja näköjään koko muukin maailmaa ajattelee samalla tapaa.
Kaduttaa, että pilasin lapseni korvat ja tulen aina syyttämään tästä itseäni sillä en tajunnut että korviksien paikat tulee liian matalalle.[/QUOTE]

Kuule ihan yhtä pilalla ne ois vaikka se reikä olis missä kohdassa. Tosi kuvttavaa tehdä niitä reikiä ollenkaan.

[QUOTE="aloittaja";25668837]Sinulle nimim."joo" : onko umpeen menneet reikäsi näkyvillä?
Sinulle nimim. "kokemusta": kuinka korvanlehti parantui, jäikö paha jälki?[/QUOTE]

siis niistä rei'istä jää arvet joka tapauksessa? Ainakin omista entisistä on jääneet. osan arvista voi ihan hyvin tuntea sormilla.

Mä sain ekat reiät joskus ala-asteella. Ne laitettiin liian ylös, enkä koskaan saanut korviksia ite korviin. Jonkun aikaa niiden kanssa taisteltiin ja sitten otin korvikset kokonaan pois. Reiät meni umpeen ja otin uudet parempaan kohtaan. Ei jäänyt mitään jälkiä, eikä vanhat reiät näy/tunnu ollenkaan. En muista miten kauan nuo ekat reiät oli, mut jos nyt jätätte korvikset pois niin uskoisin, että korvat paranee nopeasti ja voitte ottaa uudet myöhemmin.

[QUOTE="aloittaja";25668837]
Sinulle nimim. "kokemusta": kuinka korvanlehti parantui, jäikö paha jälki?[/QUOTE]

Siis mulla ikään kuin repesi se korvanlehti, paitsi että se vaan venähti ja napsahti auki. Iho on aina ollut sen jälkeen ihan terve, mutta halkema siinä siis on tai miten sitä nyt kuvaisi. Mä olen siihen jo niin tottunut, etten edes ajattele asiaa, mut olihan se kamalaa, kun tämä tapahtui, eikä siihen myöhemmin voinut laittaa uutta reikää eli "nipsukoita" olen sit käyttänyt.

Kaipa sen plastiikkakirurgi saisi korjattua, mut on ollut rahalle muutakin käyttöä.

Mulla on molempiin korviin laitettu 3 kertaa reiät ja vielä ''samalle'' paikalle. Taas on ummessa. Eikä kyllä näy eikä tunnu mitään 'arpia'... Ne menee tooosi nopeesti umpeen jos ei koruja hetkeen käytä. Voittehan te oottaa että paranevat/ 2-3kk ja katsoa minkä näköiset ne on pienemmillä koruilla, eikai lapsille hirveen isoja korvakoruja olekaan. Otatte pois vaan sitten jos näyttää rumalta. Ei se lapsi siitä pilalle oo menny :D

Aijaa.com - 9570939.jpg

Mun mielestä noi hoitokorvikset ei nyt mitkään valtavan isot ole, et melkeenpä tavallisen kokoiset. Tossa yläpuolella linkki, kuva pieni mutta pitäis suurennettuna näkyä paremmin. Pelkään juuri sitä että ei pysty pian pitämään oikein muita kuin pieniä nappikorviksia, jos renkaita/roikkuvia käyttäis niin korvalehti "valuis" alaspäin eikä ois kovin siistin näköinen ja pahimmassa tapauksessa tosiaan korvalehti repeis. Lapsi on korviksistaan niin onnellinen, kaikille naapureille ja myös tuntemattomille tänään kaupungilla esitteli korviksiaan. Luulenpa ettei se kovin helpolla niistä luovu.

Itselläni on nuoruudessa otettu ensimmäisten korvareikien rinnalle pari uutta reikää + rustoon, näissä en ole kuin hetken aikaa silloin nuorempana pitänyt korviksia, mutta vielä näkyvät ja menee kyllä korviskin läpi kun tässä kerran ajattelin et ovat varmaan menneet tukkoon. Mut ehkä ne tosiaan sit lapsilla umpeutuu paremmin.

Ammutut ei kyllä parane koskaan kokonaan yleensä, jää reikä näkyviin ja reiän ympärillä on sellaista kovaa... Peesaan nimimerkki dipt:ä, älkää jumalauta hankkiko lapsillenne reikiä ampumalla!

[QUOTE="vieras";25669072]Ovat selvästi liian alhaalla. Antakaa kasvaa umpeen. Ei jää mitään jälkeä.[/QUOTE]
Noin sitä ei vielä niin pahasti näy, mutta jos on riippuvat ja vähänkin raskaat korvakorut, niin näyttää kamalalta.

Liian alhaalla on. Ottaisin heti pois niin umpeutuvat nopeemmin. Itse ehkä menisin vaatimaan rahat takas tai vähintäänkin sitten myöhemmin laitattaisin uudelleen jossain toisessa liikkeessä.

Yhteistyössä