korviksista

?? Luin juuri kaikki Justiinsa -nimimerkin kirjoitukset, eivätkä ne mielestäni olleet mitenkään riitaahaastavia, olen nähnyt palstalla ihan oikeita riidanhaastajia ja tämä ei ollut kyllä sellainen. Mutta me näköjään luemme erilailla viestejä ja ymmärrämme niiden sävyt niin kuin tahdomme.
Kauniita unia! :wave:
 
Asiaan puuttuva
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.01.2005 klo 21:59 Vierailija kirjoitti:
?? Luin juuri kaikki Justiinsa -nimimerkin kirjoitukset, eivätkä ne mielestäni olleet mitenkään riitaahaastavia, olen nähnyt palstalla ihan oikeita riidanhaastajia ja tämä ei ollut kyllä sellainen. Mutta me näköjään luemme erilailla viestejä ja ymmärrämme niiden sävyt niin kuin tahdomme.
Kauniita unia! :wave:
Kyllä viesteistä on ihan selvästi havaittavissa että justiinsa provosoi ja yrittää haastaa riitaa. :/ Kauniita unia!
:wave:
 
Korvikset eivät mielestäni todellakaan ole sellainen asia, jonka lapset voivat itse päättää, haluavatko vai eivät. Vanhemmat sen päättävät, ellei sitten ole kyse isommasta (sanoisin yli 13v) lapsesta.
 
Minä en ole puhunut asiasta eikä tytärkään ole pyytänyt. Onneksi. Nyt täyttää 4 v.

Voisin ehkä harkita 12 vuotislahjaksi, jos sitä ennen ottaa itse asian esille.

Aikaisin otettut reijät kasvavat vanhemmiten liian lähelle korvan juurta (näin meillä äidilläni, ei pysty nappeja pitämään).
Korvassa kulkee paljon hermoja ja on vaarana osua johonkin hermoon, joka voi vaikuttaa lopuiän (vaikutusta tosin en osaa kertoa tms. mutta joskus lukenut asiasta).

Sain itse 9 vuotiaana ja toiset reijät otin vasta 18 vuotiaana. Ei ollut mikään mukava kokemus kumpikaan otto kerta.

Ihan miten itse lapsi sen mieltää ja koska haluaa. Mutta en laittais alle yksivuotiaalle. Leiki-ikäisellä on vaarana jäädä kiinni kurusta ja reväyttää korvanlehdykänsä, kuten aikuisenakin yhtälaila.

Oman ja lapsen harkinta, että koska laittaa. :)
 
Hei haloo!! Älkää nyt tosissanne yrittäkö sanoo, et joku vähän yli kaks vuotias osais OIKEESTI itse haluta niitä korviksia. Kyllä noissa alle 4-vuotiaiden tapauksissa on kyse enemmänkin vanhempien haluista. Joku, useimmiten nuoren äidin/isän, epämääräinen tarve esitellä aikaansaannostaan!!

Tässä ei ole enää mitään järkeä, että lapset saavat nykyyään "heti mulle kaikki tähän" tyyliin kaiken mitä ymmärtävät suustaan päästää. Niinkuin nyt tosiaan kaikki toiveet tulisi täyttää. Kuinka ihanaa oli omassa lapsuudessa/nuoruudessa odotella iän mukanaan tuomia etappeja, jolloin saavutti aina jonkin "tavoitteen". Tyyliin 7-vuotiaana kouluun, 10-vuotiaana korvikset, 13-vuotiaana discoon ja 15-vuotiaana ripille. Kyllä lapsen tulee oppia, että kasvaessaan hän saavuttaa joitain iän mukanaan tuomia etuuksia.

Ja nuo ikärajat ovat sitten samat perheen kaikille lapsille. Kun perheessä 1-, 3, ja 5-vuotiaat tytöt ja korvikset luvattu 8-vuotiaana, niin sitä 8-vuoden etappia joutuvat kaikki odottamaan vuorollaan!!!
 
Anmaleol
Mieheni on nigerialainen ja hanen kulttuuriin kuuluu, etta tyttolapsille laitetaan korvakorut ihan vauvoina, mieheni selityksen mukaan etta 'nakee vauvan olevan tytto' tai kalyni mukaan ' ei kay niin kipeasti, kun vauvana reiat laitetaan'. Mina olen 'totaalisesti' edellamainittua vastaan; henkilokohtaisesti minulle tulee aina mieleen, kun naen pienen lapsen korvakorut korvissa, etta vanhemmilla 'vahan viiraa'. Mieheni ja jopa anoppini ymmartavat kantani, eika meidan tytoilla (2.5V ja 8kk) ole korviksia eika tule olemaan ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen, vaikka vanhempi sanoi haluavansa pienet korvakorut, kun naki serkullansa olevan. Osasi viela painottaa, etta haluaa PIENET, ei isoja, kuten serkullaan on. Korvakorukeskustelu loppui siihen, kun selitin sievasti, etta korvakorut voidaan laittaa sitten, kun ollaan vahan isompia. Neiti totesi tyynesti, etta' joo, joku paiva laitetaan korvakorut'.
 
Hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 23:37 Yökyöpeli kirjoitti:
Hei haloo!! Älkää nyt tosissanne yrittäkö sanoo, et joku vähän yli kaks vuotias osais OIKEESTI itse haluta niitä korviksia. Kyllä noissa alle 4-vuotiaiden tapauksissa on kyse enemmänkin vanhempien haluista. Joku, useimmiten nuoren äidin/isän, epämääräinen tarve esitellä aikaansaannostaan!!

Tässä ei ole enää mitään järkeä, että lapset saavat nykyyään "heti mulle kaikki tähän" tyyliin kaiken mitä ymmärtävät suustaan päästää. Niinkuin nyt tosiaan kaikki toiveet tulisi täyttää. Kuinka ihanaa oli omassa lapsuudessa/nuoruudessa odotella iän mukanaan tuomia etappeja, jolloin saavutti aina jonkin "tavoitteen". Tyyliin 7-vuotiaana kouluun, 10-vuotiaana korvikset, 13-vuotiaana discoon ja 15-vuotiaana ripille. Kyllä lapsen tulee oppia, että kasvaessaan hän saavuttaa joitain iän mukanaan tuomia etuuksia.

Ja nuo ikärajat ovat sitten samat perheen kaikille lapsille. Kun perheessä 1-, 3, ja 5-vuotiaat tytöt ja korvikset luvattu 8-vuotiaana, niin sitä 8-vuoden etappia joutuvat kaikki odottamaan vuorollaan!!!
Olet kyllä älyttömän tyhmä ja lapsellinen. :headwall: :headwall: \|O \|O \|O Ihan varmasti vähän yli 2-vuotiaatkin voi oikeasti itse haluta korviksia. Haluavat vaikkapa siksi kun isolla siskollakin tai kaverillakin on. Useimmissa tapauksissa alle 4-vuotiaille ei puhuta mitään korviksista. Jos lapsi saa korvikset se ei tarkoita sitä että saisi kaikki mitä haluaa. \|O \|O \|O
 
Mun mielestä on jokaisen oma asia laittaako lapselleen korvikset vai ei, ei se kuulu kellekään muulle!
Ja se haluuko se lapsi itse, vai ei, sekään ei kuulu kellekään muulle.
Jos lapsi ei haluu sille ei laiteta jos se haluu ni se saa. Näin meillä, meillä halus ja se sai, enkä ole katunut ja nyt just ostettiin uudet korviksetkin. Tytöllä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia korvisten kanssa ja ne on sillä aina.
Poikakin saa heti kun haluaa uudestaan, oli jo varattu aika, mut sit ei halunnukaan ja jätettiin laittamatta.
 
äiyi
mielestäni siitä tietää aika hyvin,että ei ole hetken mielijohde,jos lapsi puhuu niistä ja toivoo niitä pidemmän aikaa,meidän tytär on jo 1,5vuotta toivonut korviksia,mutta haluan vielä odottaa,koska korvalehti vielä kasvaa.(tyttö on 5v)
työssäni laitan korvakoruja ja meillä on hyvä käytäntö,me napsautamme korvikset samaan aikaan,ettei käy hassusti ja lapsi lähde yhdellä reiällä liikkeestä. :heart:
 

Yhteistyössä