korvikset vauvalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä =/
En näin suoralta kädeltä osaa sanoa, minkä ikäselle lapselle olisivat edes sopivat, mutta monesti jo isommankin lapsen kohdalla tulee vähän kurja tunne.

Ei ainakaan alle kouluikäinen tarvitse =(

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Taitaa olla kulttuurisidonnainen tapa.

no tää äiti on ihan tavallinen suomalainen,ei pitäis olla kulttuurista riippuvainen.Romanithan monesti laittaa korvikset tyttölapsilleen jo pienenä mut ei tää äiti oo romani eikä muutenkaa kuulu mihinkää vastaavaan ryhmään.

Meillä laitettu molemmille alle 1v iässä,ja itsellekkin on laitettu paljonkin alle 1v.Minusta siinä ei ole mitään väärää ja kun käyttää Emlaa niin ei lapsi edes tunne niitä kun laitettiin reiät korviin,en minä paljaaltaan olisi edes laittanut.

Toisilla ne laitetaan synnärillä jo mutta se johtuu kulttuurista.Minulle on ihan lääkäri sanonut että sen parempi pitä nuorempana laitetaan.

Mulla yksi tuttu joka juuri menossa kauneus salonkiin laitattamaan 10 kuiselle tytölle reiät, koska heidän suvussa kaikille tytöille on laitettu ihan pienenä.
Ihan suomalaisia ovat, ei mitään sen kummempaa tarkoitusperää.

Ei mun juttu, mutta kukin tavallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppis:
Mulla yksi tuttu joka juuri menossa kauneus salonkiin laitattamaan 10 kuiselle tytölle reiät, koska heidän suvussa kaikille tytöille on laitettu ihan pienenä.
Ihan suomalaisia ovat, ei mitään sen kummempaa tarkoitusperää.

Ei mun juttu, mutta kukin tavallaan.

juu meidän suvussa ostetaan hevonen jokaiselle vastasyntyneelle ku on aina niin tavattu tehdä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mä en käsitä.mitä se lapsi hyötyy jostain koruista korvissa?

Mitä kukaan niistä hyötyy?

No kyllä semmoinen 10-vuotias, jotka korvikset haluaa yleensä saa siitä paljonkin mielihyvää, saattaa jopa parantaa lapsi-vanhempi-suhdetta jne. Mutta joku vauva enintään vaan tuntee kipua.

Ei nyt maailman kamalin epäkohta, en viitsisi saarnata niille, jotka pikkulapsensa rei'ittävät, mutta omalle lapselle en ole laittamassa ja mielestäni on hieman kummallinen "tapa".

Hirveää keuhkoamista. Mitä tuosta vauhkoamaan. Ei asia sinulle kuulu. Toimi sinä niin, että et laita vauvalle korviksia. Anna muiden toimia tavallaan. Minä lupaan kouluun menijöille korvakorut, jos he niin haluavat. Se on minun tapa, mutta ei taatusti ainoa oikea.

Yhteistyössä