Korvikkeiden hinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja persaukinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

persaukinen

Vieras
Näin yh:na sitä huomaa miten rahaa palaa lapsen ruokaan. Neiti syö korviketta yli litran päivässä. Lapsen päivittäinen ruoka maksaa enemmän kuin mun omat syömiset! Nan1 käytössä meillä ja joistain kaupoista saa niitä isompia puolen litran tölkkejä. Ne tulee vähän halvemmaksi. Jauheestakin olen joskus tehnyt, mutta tuntuu että se on niin monimutkaista kun on kädet täynnä työtä muutenkin. Eikä viitsisi ruuan kanssa viivytellä, ettei huudateta koko taloa hereille. Se on täällä aina suora huuto kun on nälkä, ei malteta odotella yhtään.

Harmi että Tutteli vääntää tytön mahaa enemmän, se oisi vähän edullisempaa.

Mitä muut ootte mieltä?

Ja mitään imetyspaasausta en halua kuulla. Itse olisin imettänyt mielelläni pidempään, mutta maito vain loppui vaikka imetin imettämistäni ekat pari kuukautta. Stressillä ja omalla väsymyksellä osuutensa kyllä varmasti asiaan.

Eikö sossu maksa lapsen korvikkeita? Kalliitahan ne on, mutta eipä ne oikein halpojakaan voi olla kun ovat vaatineet paljon tutkimustyötä ym. säätöä, että koostumus on oikea.

4,5 v sitten toin korvikkeita Suomesta tànne, koska ne maksoivat (ja maksavat? ) moninkertaisesti Italiassa. Niin ei ollut ehkà vastuas kysymyksiisi, mutta laitoin vain vertaukseksi

me käytetän nan-jauhetta. siihen käyttöön tottuu, mutta iana mulla on varalla myös tölkkejä kaapissa. niitä on mukaan kun jonnekkin lähdetään, tai sitten kun on sellainen fiilis etti vaan jaksa sekoitella (kuten joskus yöllä). Käytännössä mulla on aina keitettyä vettä teenkeittimessä (tosin nyt kun syö kiinteitä voi jo käyttää ainakin täällä meidän kunnsassa kraanavettä), eikä se jauheen käyttö ole oikeasti kuin ehkä kymmenisen sekuntia hitaampaa kuin tölkin avaaminen....

Koskaan ei kannata netissä yleisesti julkistella missä on halvalla korviketta, koska sitten paikalle saapuu näitä "tissipoliiseja", jotka pistää terveysviranomaisen paikalle :wave: Korvikettahan kun ei saa esim. mainostaa julkisesti, tästä on olemassa joku säädös minkä nimeä en tietenkään saa nyt päähän.

Siis tota... Mä olen varmaan sit tehny tuon jauhekorvikehomman väärin, kun keitän kattilassa veden ja sit se pitää tietty jäähdyttää ja vasta sitten voi laittaa pulloihin. Kuinka kauan se keitetty vesi säilyy? Voiko sitä säilyttää huoneenlämmössäkin? Voisko vedenkeittimessä tehä sen veden? Sehän on nopeempaa kyllä...

meillä oli semper käytössä, se on tehty luomumaitoon ja on täällä yhdessä marketiss halvin litrahinnaltaan. mutta nyt ollaan lähdössä ulkomaille, niin siirryttiin vähän aikaa sitten nanniin, koska otettava jauhetta mukaan sinne. testailtiin jauhemaitoa nyt kotosallakin ja hyvin uppoaa. ei minusta sen jauheen kanssa ole sen työläämpää paljonkaan se maidon tekeminen. ja mulla on tässä samalla vahdittavana 1,5 vee plus tietty koululaiset. pienin on kyllä hyvä odottamaan ruokaansa, varmaan tilanteiden pakosta oppinu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis tota... Mä olen varmaan sit tehny tuon jauhekorvikehomman väärin, kun keitän kattilassa veden ja sit se pitää tietty jäähdyttää ja vasta sitten voi laittaa pulloihin. Kuinka kauan se keitetty vesi säilyy? Voiko sitä säilyttää huoneenlämmössäkin? Voisko vedenkeittimessä tehä sen veden? Sehän on nopeempaa kyllä...

aijaa...hmmm, mää kuule lämmäytän mikrossa vettä semmoseksi 40 asteeksi about ja lisään jauheen, sekoitan ja syötän. hyvin uppoaa.

Ja jos on sen ikäinen vauva jolle voi jo velliä antaa, niin ihan hyvin voi antaa sitä velliä pari kertaa päivässä (tai miks ei useamminkin), siinä on samat ravintoaineet mitä korvikkeessa, ja on usein paljon halvempaa, ja sitä saa myydä tarjouksessakin. Itse esim. ostin joskus tokmannilta vellejä 5prk/1? B)

Ohjeen mukaanhan sitä vettä pitäis keittää pari minuuttia ja steriileihin pulloihin laittaa... Vauva on siis vasta alle 3kk eli ei syö kiinteitä. Sittenhän voi lopettaa sen pullojen steriloinnin ainakin.

Ohjeen mukaanhan sitä vettä pitäis keittää pari minuuttia ja steriileihin pulloihin laittaa... Vauva on siis vasta alle 3kk eli ei syö kiinteitä. Sittenhän voi lopettaa sen pullojen steriloinnin ainakin.

joo kuule, mää lopetin sen steriloinnin tänään. pienin on siis 3kk viime vkolla täyttäny. ollaan annettu nyt yöksi vähän maissivelliä maidon seassa ja laitoin naksuakin sille suuhun. me kun ei jakseta roudata sitä sterilisaattoria ulkomaille, ni pestään vaan pullot siellä ja huuhdellaan pullovedellä. emmä monessa muussakaan asiassa aina noudata ohjeita...eikä mitään mahavaivaa ole siis tullu. suomessa on niin hyvä hanavesi, ainakin täälä pohjoisessa. enivei, pulloveteen ajattelin samalla tekniikalla tehä maitoa tuolla etelän reissulla. näin me on muidenki kanssa tehty, hyvin on menny. osta vaan jauhetta ja tee mikrossa, ihan helppoa se on. kokeile ainakin.

MÄ taisin tehä aikoinaan niin että mittasin jauheen keitettyyn pulloon, joita oli kaapissa valmiina. Sitten otin vedenkeittimestä keitettyä kylmää vettä, laitoin pulloon ja sekoitin. Sitten mikroon hetkeksi ja vauvan suuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
4,5 v sitten toin korvikkeita Suomesta tànne, koska ne maksoivat (ja maksavat? ) moninkertaisesti Italiassa. Niin ei ollut ehkà vastuas kysymyksiisi, mutta laitoin vain vertaukseksi

Joo,samoin!!! Viime talvena toin Suomesta mukana niin paljon kuin matkatavaroihin mahtu!!! NAN on täällä Kreikassa 3 kertaa kalliimpaa kuin siellä Suomessa...

Alkuperäinen kirjoittaja tzitzikas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:

Joo,samoin!!! Viime talvena toin Suomesta mukana niin paljon kuin matkatavaroihin mahtu!!! NAN on täällä Kreikassa 3 kertaa kalliimpaa kuin siellä Suomessa...

Meillà taisi olla aikoinaan suhteessa vielàkin kalliimpaa. Nyt tàmàn pàivàn hintoja en tiedà mutta oli siità viime vuosina aika paljon keskustelua yleisesti. Meillà jopa jotkut lastenlààkàrit varoittavat merkkien vaihtamisesta, mutta itse tutkin aika tarkasti molempien tuotteiden koostumuksen ja ihan samalta vaikutti aineosat ja niiden mààràt.

Saako sitä korvikejauhetta muka lämmittää mikrossa? Sillainhan se oiskin helpompaa, jos vois tehä pulloihin valmiit seokset ja sit heittää vaan mikroon ku vauvalla nälkä. Mutta mä oon käsittäny, ettei jauhetta saa laittaa mikroon, että se lisätään veden lämmityksen jälkeen ja ravistetaan seos valmiiksi.

Saako sitä korvikejauhetta muka lämmittää mikrossa? Sillainhan se oiskin helpompaa, jos vois tehä pulloihin valmiit seokset ja sit heittää vaan mikroon ku vauvalla nälkä. Mutta mä oon käsittäny, ettei jauhetta saa laittaa mikroon, että se lisätään veden lämmityksen jälkeen ja ravistetaan seos valmiiksi.

mää lämmitän vain sen veden, lisään jauheen sitten. eikä oo minusta työlästä. =)

Mä tein niin, että kiehautin veden vedenkeittimessä ja siitä sitten päivänmittaan laitoin pulloon ja lämmitin sen veden mikrossa ja sit laitoin sen jauheen sinne pulloon. Saatoin päivän aikaan usein keitellä sitä vettä. Ja eka kuukauden jälkeen lopetin pullojen steriloimisen. Huomattavasti halvempaa käyttää tuota jauhetta. Kerran laskin sen niin se oli 20 centtiä per 2 desiä halvempaa.
Niin ja jossain vaiheessa tein sitten litran kerralla ja säilytin jääkaapissa ja sieltä siiten lämmitin.

Yhteistyössä