korvikkeesta -maitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumituuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä annoin ensin ruuan kanssa tavallista maitoa pikkutipan ja sitten pullosta korviketta sitten vaan lisäsin sitä tavallisen maidon osuutta. Pullo jäikin kyllä sitten heti 1v synttäreitten jälkeen melkein kokonaan pois (joi vielä muutaman kuukauden illalla noin desin maitoa, sen vaihdoin tavalliseen kun korvike ei enää kelvannut)

Sekoitin tavallista, rasvatonta maitoa korvikkeeseen, ruokaan ym, mutta pojalla meni aina vaan vatsa ihan kuralle. Nyt meillä juodaan Hyla-maitoa (johon taas sekoitellaan tavallista) ja hyvin menee =)

Parina päivänä maitoa korvikkeen joukkoon ihan pikkusen ja heti pian jo fifty-fifty. Sitä viikon pari ja sitten pelkkää maitoa. Ei mitään probleemia yhdenkään pirpanan kohdalla eivätkä ole olleet allergisia.

Alotin kun poika oli 11kk. Laitoin n.10ml kevytmaitoa ja 90ml tuttelia ja tolleen mentiin kuukausi. Välillä lorahti 20-30ml kevyttä...sit vuoden ikäisenä laitoin fifty-fifty ja silleen mentiin kunnes tuttelit oli loppu ja annoin vaan kevytmaitoa.

Mie olin ehkä vähän liian nopea, mut kun en jaksa aina näiden asioiden kanssa nysväillä, eli vuoden ikäisenä panna täräytin puolet tavallista ja puolet tuttelia ja parin päivän jälkeen kun ei mitään tullut niin annoin jo pelkkää tavan maitoa B)

Meillä kun ei korvike kelvannut lainkaan, annoin 11-kuisena ensin teelusikasta piimää, mutta kun ei kelvannut, siirryin suoraan rasvattomaan maitoon. Poika on ollut "hyvävatsainen", eikä reagoinut mihinkään ruoka-aineisiin, eikä maitoonkaan muuten, mutta jääkaappikylmänä se hieman puistatti.. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2005 klo 14:24 Maamikki kirjoitti:
Mie olin ehkä vähän liian nopea, mut kun en jaksa aina näiden asioiden kanssa nysväillä, eli vuoden ikäisenä panna täräytin puolet tavallista ja puolet tuttelia ja parin päivän jälkeen kun ei mitään tullut niin annoin jo pelkkää tavan maitoa B)

No näinpä toimittiin meilläkin... B)

Yhteistyössä