korvikkeesta luopuminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki 85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ei onnistu meillä, tai syö niiiiiin huonosti edelleen kiinteetä, että näin itse parhaaksi jatkaa vielä nannilla..siinä on kuitenkin niin paljon kaikkee tärkeetä juttuja.. ikää siis pojalla kohta 1v2kk..

meil juo korviketta viel 1v2kk ku ei raukan maha kestä tavis maitoa(voi olla myös laktoosi-intoleranssi tmv)...neuvolan määräys et 2vkoa ilman,kokeilu ja taas 2vkoa ilman!

oon tehnyt silleen et korvikkeen sekaan pieniä määriä tavallista maitoa ja sitten joka päivä nostanut tavallisen maidon määrää jonkun verran:) näin on meillä korvike jäänyt pois:)

aloin tehdä ensin poikien ruokia tavalliseen maitoon ja kun mitään vatsavaivoja ei tullut, niin siitä sitten siirryttiin tavalliseen maitoon. Ensin annoin puolet heidän juomastaan määrästä tavallisena (en sekoittanut, vaan siis joka toisella aterialla saivat tavallista joka toisella korviketta) ja siitä sitten viikon kuluessa siirryttiin kokonaan tavalliseen maitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja TuiKKu:
Mä oon laittanu esim 40-60 ml korviketta ja n.60 ml rasvatonta maitoa.

Miten mä voisin tosta eteenpäin mennä? Tai millä määrillä.

kyllä sie voit ihan hyvin siirtyy jo tavalliseen maitoon, jos ei oo mitään vatsan väänteitä tullu. Meillä ehkä päivän joi 50/50 suhteella, sen jälkeen oon normimaitoo antanu. =)
Kumminkin siunkin pojalla jo hyvin ikää...
Meillä juotu tavan maitoo jo pari kk:tta.

Yhteistyössä