Korvikkeen antaminen huoneenlämpöisenä pienelle vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D Ei oo pakko lämmittää, toisille jopa maistuu paremmin huoneenlämpöisenä..Itsekkin juotin korvikkeen reissussa huoneenlämpöisenä kun ei tuota mikroa ollut liki aina.

Me emme ainakaan lämmittäneet. Maidosta on tuhottu kyllä kaikki epäpuhtaudet. SItä paitsi lämmityslämpötila on niin alhainen, että siinä ei kyllä tuhoudu yhtään mikään, paitsi ehkä ravintoaineet. Eli anna vain huoneenlämpöisenä, jos suostuu juomaan.

Jossakin neuvolan vihkosessa luki, että maitoa ei tarvitse lämmittää enää sitten kun lapsi juo sen itse nokkamukista. Syytä ei kerrottu. Minä kyllä olen joskus antanut pienelle huoneenlämpöistä maitoa reissussa, kun kerran on kelvannut. Olen ajatellut, että pienempi paha on saada maito väärän lämpöisenä kuin odotella ja itkeä autossa kunnes päästään jonnekin lämmitäämään maito.

Pienelle vauvalle suositellaan lämmittämään maito. Ei todellakaan pieneliöiden tuhoamista varten vaan ihan siitä syystä, että vauvan ei tarvitse energiavarastoja "tuhlata" syyttä suotta kun asian voi minimoidakin. Vauvan pitää varastoida energiaa, ei kuluttaa tieten tahtoen.

Yhteistyössä