Korviketta yöllä - miten käytännössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Aihe ei ole itselleni ajankohtainen,mutta kiinnostaa. Eli jos vauva ei ime rintaa vaan syö tuttipullosta (olkoon se sitten pumpattua äidinmaitoa,"perustuttelia" tai apteekin erikoiskorvikejauheesta valmistettavaa),niin miten käytännössä toimitte? Jos esim juo "perustuttelia" niin avaatko joka syötöllä uuden tetran ja annat siis huoneenlämpösenä? Lämmitätkö mikrossa? Vai mitenhäh? Tällä hetkellä olen todella kiitollinen että oma maitoni riittää vauvalle ja imetys onnistuu myös maaten,joten mun ei tartte vauvan takia nousta sängystä yöllä. Välillä vaan mietin miten "pullovauvojen" yöruokailu onnistuu niin että syötön hoitava vanhempi saa uudelleen unta (ja ilman että koko talo herää vauvan huutoon ennen kun se saa pullon suuhun..)..

täällä yösyötöt menee korvikkeella. vauva herää vauva syliin, pysyy hiljasena, mulla sellasia nan tölkkejä voi uudellee avaa ja sulkee, siitä sit annostele tuttipulloon ja mikroon ja vauvan syöttö, raskastahan se on mutta en onneks onistu koko taloa herättämään ja kyllä sitä itsekkin uudelleen saa nukuttua, kaikkeen tottuu ja asia tuntuu jo melkein helpommalta kun tissittely :)

Vauvat olleet korvikkeella. Ihan pienelle lämmitin, isommalle oli purkki ja pullo yöpöydällä. Pimeässä korvike pulloon ja vauva syliin syömään. Ei ole koko talo herännyt, mies ei yleensä aamulla tiennyt, että onko vauva syönyt.

Aivan kuten kakkonen sanoikin. Jos on syönyt vielä useamman kerran yössä, niin aamulla pesen kaikki pullot, en ala yöllä tiskailemaan. Hyvin saa unta uudestaan, enkä ole kokenut sitä raskaaksi.
Imettäessä sammuin siihen ja se oli todella ahdistavaa, en tiennyt, miten päin olin, missä vauva jne ennen kuin järki alkoi pelaamaan! :D

Kakkonen oli pullovauva ja ai että oli helppoa. Hää söi klo 23 ja seuraavan kerran klo 5. Söi kerralla sen koko 200 ml heti laitokselta kotiuduttua (ja saikin syödä, yliaikaisena syntynyt ja istukka oli sen verran rappeutunut, että oli laihtunut sairaalan mukaan jo kohdussa). Höräs pullollisen maitoa, röyhtäisy ja omaan sänkyyn nukkumaan. Meni ehkä 10 minsaa aikaa.

Mä aina luulin että pullosta syöttäminen yöllä ois kamalan työlästä mutta himputin paljon helpompaa tää on kun imettäminen.
5 imetettyä vauvelia ja tää kuudes ollut 3 viikon iästä asti täysin pullolla.
Yöksi otan makkariin mukaan muutaman 2dl maitotetran ja puhtaat pullot, sänkyyn annan pullon (koska jos alan nostamaan vauvaa syliin syömään niin herää oikein kunnolla) ja juo minkä juo ja jatkaa uniaan oikeastaan kunnolla missään välissä heräämättä.
Imettäessä piti aina nostaa syliin, tai sit nukuttaa vallan vieressä mikä taas heikensi oman unen laatua entisestään kun piti varoa vauvaa koko yö.

ihan pienistä vauvoista en osaa sanoa mitään, mutta kun meillä siirryttiin 7kk iässä korvikkeeseen, niin onneksi älysin antaa sen alusta saakka huoneenlämpöisenä. Reissussakin helpompaa kun ei tarvinnu etsiä mikroa mistään.

Yhteistyössä