Korviketta äidin yleiskunnon vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Niin siis anteeksi otsikko, en oikein keksinyt muutoinkaan muotoiltua.

Siis imetän 5kk tyttöä ja hänhän syö jo vaihtelevalla menestyksellä kiinteitä + puuroon jo totutellaan.
Minulla alkaa jo keho olla oikeesti kovilla; paino tippuu(paitsi toi mahanröllykkä ei vaan katoa :snotty: ), hiukset tippuvat päästä(ihan oikeesti, niitä lähtee välillä tuppoina), yleiskunto muutenkin varmaan rapistuu jo. :/
Syön vitamiineja ja syön terveellisesti, joudun tankkaamaan parikin extra välipalaa päivässä ja siitäkin huolimatta paino tippuu(mennään jo bmi:n mukaan alipainon rajoilla) Liikunkin suht hyvin, pyrin lenkkeilemään väh. 4krt viikossa pitkiä ja reippaita vaunulenkkejä.

Niin tuli vain mieleeni, että pitäiskö nyt vaan suosiolla kokeilla antaa esim kerran päivässä korviketta? :snotty: :ashamed: Vai olisko siitä yhdestä korvikesyötöstä minkäänlaista apua varsinaisesti minun keholleni? :ashamed:

Ja ei, en tarvitse imetys vs korviketaistelua. Luulen tietäväni molempien hyvät ja huonotkin puolet. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Kukaan ei vastaa, kun ei saa alkaa taistelemaan tuosta imetys vs korvike... :whistle: :D

Ai hitsi :D mutta kun en tarvii niitä väittelyitä. Kaipaisin vähän tietoa, että auttaako 1-2 ylimääräistä korvikesyöttöä yhtään minua?

Kokeile ihmeessä sitä korviketta, mutta voi olle että siitä kerran päivässä ei ole sinun kunnollesi mitään apua. Mutta mun mielestä sun täytyy kyllä nyt ajatella itseäsi ja antaa sitä korviketta vaikka ihan kokonaan tai jätät vielä iltatisuttelun tai jotenkin niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Kukaan ei vastaa, kun ei saa alkaa taistelemaan tuosta imetys vs korvike... :whistle: :D

Ai hitsi :D mutta kun en tarvii niitä väittelyitä. Kaipaisin vähän tietoa, että auttaako 1-2 ylimääräistä korvikesyöttöä yhtään minua?

Mä en valitettavasti osaa tuohon vastata, paitsi että itsellä on ollut molempien synnytysten jälkeen tuo vaihe, että paino on vaan tippunut tippumistaan ja hiukset myös. Tämä kaikki, vaikka en olekaan enää siinä vaiheessa imettänyt. Omalla kohdalla oon miettinyt sen vaan johtuvan omasta hormonitoiminnasta ja/tai synnytyksen ja raskauden jälkeisestä ajasta. Sitä en siis osaa sanoa, että paljonko mahdollinen imetys olis vielä noita "oireita" lisännyt.

noh. tukka tippuu kaikilta tuossa vaiheessa. ei vaikuta imetys tai ei. vaan se että olet ollut raskaana ja synnyttänyt.
mutta jos siltä tuntuu että se helpottaisi sinua niin kokeile. ja syödä vielä vähän tuhdimmin ja juoda kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
noh. tukka tippuu kaikilta tuossa vaiheessa. ei vaikuta imetys tai ei. vaan se että olet ollut raskaana ja synnyttänyt.
mutta jos siltä tuntuu että se helpottaisi sinua niin kokeile. ja syödä vielä vähän tuhdimmin ja juoda kunnolla.

Mulla ei ole aikaisempien kohdalla mennyt oma keho näin huonoon kuntoon. :/ Vaan ehkäpä oottelen vielä ja puhun sitten vaikka neuvolassa,, =)

Vaikka syötkin vitamiineja jne, niin onko varmasti ruoka tarpeeksi monipuolista? Kun niitä rasvojakin tarvitaan että vitamiinit imeytyy. Toki voi olla että johtuu ihan hormooneista :/ ...eli en tiedä auttaisko se imetyksen vähentäminen niinkään - vaan vasta aikanaan ihan lopettaminen.

Mun henk. koht. mielipide on ettei omaa terveyttä nyt silti vaarantaa voi, lapset kun tarvii sen hyvinvoivan äidinkin :flower:

...täällä tämä imetys aiheuttaa vaan sitä hiustenlähtöä, paino on jumiutunut ja veriarvot kunnossa.

Onko sulta tarkastettu kilpirauhasarvoja? Mulla ilmeni kilpirauhasen liikatoiminta juuri tuollaisilla oireilla pojan ollessa 7.5kk ikäinen. Imetys piti lopettaa kun maitoa ei enään tullut, olin laihtunut alipainoiseksi ja paino vain jatkoi tippumista. Ajattelin sen johtuvan imetyksestä, mutta lääkärissä tarkastivat nuo arvot ja löytyi liikatoiminta.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko sulta tarkastettu kilpirauhasarvoja? Mulla ilmeni kilpirauhasen liikatoiminta juuri tuollaisilla oireilla pojan ollessa 7.5kk ikäinen. Imetys piti lopettaa kun maitoa ei enään tullut, olin laihtunut alipainoiseksi ja paino vain jatkoi tippumista. Ajattelin sen johtuvan imetyksestä, mutta lääkärissä tarkastivat nuo arvot ja löytyi liikatoiminta.

No ei kyllä ole :/ no, otan asian neuvolassa puheeksi.

Edelliselle: kyllä ainakin luulen syöväni ihan monipuolisesti, extraakin. =)

En kyllä tiedä, oisko korvikkeesta mitään apua. Mulla kuopus siirtyi pelkkään korvikkeeseen jo 4kk ikäsenä ja silti mulla tippui tukka ja paino vaan laski ja laski niin, että olin ihan reippaasti alipainonen...

Tuota jatkui siihen saakka, että menin töihin :|

Yhteistyössä