Korvikeruokinta alusta asti?

• Viestiketjun aloittaja mikkis
  • Ensimmäinen viesti
mikkis
Heips

Kyselisin täällä että mites monella on mennyt syystä tai toisesta niin että vauva ollut korvikkeella alusta tai lähes alusta asti? Jos saa tiedustella vielä että miksi ja onko vauveli ollut "normaalin terve" sitten?

vieras
Korvikkeella on ollut laitokselta, tosin sai myös rintaa jonkun aikaa vähän.
Syynä että maito ei noussut kun olin niin heikossa kunnossa synnytyksen jälkeen. Ja sitten imetys oli niin sairaan kipeää-> rintakumeilla sit imetin Ja lisäksi sain kumpaankin rintaan rintatulehdukset.
Ja sitten vielä vauva lopetti jo reilu kuukaudenikäsenä yösyönnin, joten mulla sekin vähäinen maito loppui. Kun ei sentään viittinyt yöllä alkaa pumppaileen kun sai kerta nukkua.
Ja terve on ollut vesseli, on 8kk ja ei vielä yhtikäs mitään sairastanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Nuorimman ollessa kaksiviikkoinen, hajosivat multa nännit niin pahasti, että imetys jäi siihen.

Ja täydellinen puolitoistavuotias tuo jo on, ei ole edes enempää sairastellut kuin rintaruokitut sisaruksensa.
Mulla just näin kans. Kipu oli sellasta että itku meinas tulla, 2 vk imetin ja sit yritin pumpata tuloksetta. Kohta 11kk on ja terve ollut lähes täysin, lukuunottamatta paria ripulia. Anoppi 5 lapsen äiti mulle alussa selvitti, että poika tulee sairastelemaan jokaisen taudin ja on koko ajan kipeänä. Eipä ole puhunu sairastelusta enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Starslookers:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Nuorimman ollessa kaksiviikkoinen, hajosivat multa nännit niin pahasti, että imetys jäi siihen.

Ja täydellinen puolitoistavuotias tuo jo on, ei ole edes enempää sairastellut kuin rintaruokitut sisaruksensa.
Mulla just näin kans. Kipu oli sellasta että itku meinas tulla, 2 vk imetin ja sit yritin pumpata tuloksetta. Kohta 11kk on ja terve ollut lähes täysin, lukuunottamatta paria ripulia. Anoppi 5 lapsen äiti mulle alussa selvitti, että poika tulee sairastelemaan jokaisen taudin ja on koko ajan kipeänä. Eipä ole puhunu sairastelusta enää.
+ sit vielä rintatulehdukset molempiin tuli mullekkin.

porkkana
meillä on kolmonen ollut alusta asti osittain korvikkeella, vai tarkoititko ettei ole ollenkaan imettänyt, imetin korvikkeen ohella kolme kuukautta. Eipä tuo mitenkään epänormaali ole ollut, itseasiassa taitanut vähiten sairastaa pienenä. Mä oon ite saanu rinta maitoa muutaman viikon ja sen jälkeen sitä veden ja tavallisen maidon sekoitusta. Ei ennen ollu korvikkeita. mäkin oon ihan ok.

Meillä poika sai alusta asti korviketta. Vajaan kuukauden pystyin imettämään sentään jonkin verran; sitten vähäinenkin maidontulo loppui. Sitä on mahdotonta sanoa, miksi maito ei kunnolla noussut - itse veikkaan, että mulla on "huonot geenit" + sitten synnytyksestä toipuminen oli sekä mulle että pojalle sen verran kova juttu, että touhu ei vain ottanut onnistuakseen. Lisäksi merkitystä voi olla niillä ilkeillä kommenteilla, joita imetyksen "epäonnistumisesta" sain; monen asian yhteissummana kärsin melko pitkään synnytyksen jälkeisestä masennuksesta.

Poika on perusterve, ei allergioita tai sen sellaisia. Flunssia ja korvatulehduksia on sairastettu hoitoon menon jälkeen lukuisia, mutta niiden syy ei liene korvikkeessa, sillä rintaruokituilla kavereilla on ihan samanlaista ilmassa, pahempaakin.

Ap, kiinnostaisi tuetää, miksi kyselet näitä.

mikkis
Siksi kyselen, kun tämä alun imetys on monista syistä ollut vaikeaa ja siten myös tosi rankkaa, eikä maitoakaan tule paljoa että eiköhän tää mee korvikkeeseen kohta koko homma. Mielessäni vaan asiaa prosessoin ja toki syyllistelen yms

esikoinen alusta asti korvikkeella, aluks osittaisimetyksellä. perusterve, pari nuhaa. no, epäillään laktoosi-intoleranssia(menikö oikein :whistle: ) mutta lääkäri sanoi sen kulkevan suvussa..tiedä sitten pitääkö paikkansa.

seuraava on alusta asti korvikkeella. ja syynä lyhyesti sanottuna, ettei ole mun juttu.

ps: makaki, kiitti linkistä :)

vieras
Meillä 5 ja kaikki lähes tulkoon kokonaan ollu korvikkeilla. Ensimmäinen 1kk osittain luovutus maijolla ja loput korvikkeella, muut 1-3kk osittaisella imetyksellä ja loppu aika korvikkeella. Kaikki terveitä, ei kellään ainuttakaan korvatulehusta tavalliset syys ja kevät flunssat tai "räkä valuu nenästä" sairastelut, eipä paljon muuta.
Ei vaan maito nouse eikä oo ollu voimia taistella imetyksen kanssa pisempiä aikoja.

Yhteistyössä