Korvikejauheen käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirella82"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirella82"

Vieras
Olen joutunut alkaa käyttämään lisämaitoa 2kk vauvalleni. Ostin aluksi joita nan-terroja, mutta korvikejauhe kiinnostaa edullisuuden vuoksi. Mietinkin nyt miten korviketts pystyisi tekemään kaikista näppärämmin. Voisinko esim. Keittää vedenkeittimellä vettämja laittaa jääkaappiin jäähtymään ja siitä sitten lämmittää mikrossa sopivan määrän?

Minä tein niin, että kiehautin aina vedenkeittimessä sen veden ja annoin sitten jäähtyä sen veden pullossa sopivan lämpöiseksi. Ei kyllä kestänyt kovin pitkään tuo äähtyminen.

Jossakin vaiheesssa jätin sitten tuon veden keittämisen vedenkeittimessä kokonaan pois ja lämmäytin vettä hivenen vedenkeittimessä niin että tuli vaan ihan pikkasen lämmintä vedestä.

Suosittelen käyttämään valmista nannia, jos suinkin sopii pikkuiselle. Paljon helpommalla pääset pidemmän päälle! :)
Itse ollaan käytetty Nannia nyt pian 5kk, ei se mun mielestä kallista ole, vaikka nyt jo meneekin lähemmän litra päivässä. Ja mielummin maksan hieman enemmän ja pääsen helpommalla :D :)

[QUOTE="Vieras";26372297]Suosittelen käyttämään valmista nannia, jos suinkin sopii pikkuiselle. Paljon helpommalla pääset pidemmän päälle! :)
Itse ollaan käytetty Nannia nyt pian 5kk, ei se mun mielestä kallista ole, vaikka nyt jo meneekin lähemmän litra päivässä. Ja mielummin maksan hieman enemmän ja pääsen helpommalla :D :)[/QUOTE]

Ei ole kyllä yhtään vaikeaa tuon jauheen käyttö. Ihan vaan kiehauttaa/lämmittää veden ja jauhe pulloon, sekotus ja se on siinä. Meidän on pakko käyttää jauheita, koska lapsemme on maitoallerginen ja ei voi juoda noita Nanneja sun muita. Mutta ei tuo tosiaan vaikeaa ole ollenkaan:-)

Juu, veden pitää olla kiehautettua vielä noin pikkaselle, mutta se kiehahtaa nopeasti. Jos veden säilöö steriloituun pulloon, vaikka tuttipulloon, ja laittaa jääkaappiin, se säilyy siellä hyvin. Täytyy vaan olla siis puhtaassa astiassa ja peitettynä. Peitettynä voi jättää myös huoneenlämpöön jäähtymään, jolloin korviketta ei välttämätää tarvitse lämmittää uudelleen, moni vauva juo haaleata ihan mielellään!

Saako kysyä miksi lisämaitoa?