korvike puuroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma-31
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma-31

Vieras
niin, mikä olikaan se syy miksei saa puuroa keittää mikrossa korvikkeeseen?
häviääkö siitä ravintoaineita vai meneekö se pilalle?
onko olemassa mitään maitoa mihin puuron voisi tehdä, esim. mannapuuro ei ole minkään makuinen jos sitä ei tee maitoon... olen kokeillut maitojauheen lisäämistä valmiiseen kaurapuuroon mutta siitä tulee mielestäni aivan ällöä liisterimäistä.

minulla on kuitenkin tuttuja ja toiset oat tehneet korvikkeeseen puuron ja toiset veteen....

kiitti !

Korvikkeesta tosiaan häviää niitä ravintoaineita. Käytä vaan sitä korvikejauhetta. Jos olet tehnyt pelkästään kaurapuuroa korvikejauheen kanssa niin kaurapuurohan itsestään on liisterimäistä ja ihan normaalia, että on. Kokeilepa muita puuroja, jos et tykkää siitä liisterimäisyydestä. Itse käytin todella paljon korvikejauhetta puuroihin vauvan ollessa alle 1v ja itsellä ei ollut sen kanssa mitään ongelmia. Muista jäähdyttää puuroa hieman ennenkuin lisäät jauheen, jotta siitäkään ei ravintoaineet "pala".

Mä teen puuron veteen, mutta teen siitä tavallista paksumpaa ja "löysennän" sen valmiina korvikkeella sopivaksi. Samalla puuro jäähtyy syömäkelpoiseksi. Käytän siis valmiskorvikkeita, en jauhetta.

Mä tein veteen ja lisäsin jauhetta. Ei tullut liisteriä. Ensin pitää odottaa että jäähtyy sopivaksi ja sitten vasta lisätä. Varmaan olet niin tehnytkin =) Meidän tyttö tykkäs kyllä tosi paljon, ei tarvinnut koskaan lisätä hedelmäsoseita tms joukkoon kun meni sellaisenaan.

Yhteistyössä