Korvike 2kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emilia

Vieras
Kertokaa te, joiden vauvat ovat pelkällä korvikkeella, että miten usein ja miten paljon annatte 2kk:n ikäiselle? Miten paljon paino vauvalla nousee viikossa suurinpiirtein? Miten paljon teidän vauvat syö öisin?

Maidon tarve riippuu vauvasta. Voit laskea sen jakamalla vauvasi painon kuudella, siitä tulee päivän tarve ja sen sitten voit jakaa niin moneen kertaa kuin maitoa annat vuorokaudessa eli siitä tulee kerta-annoksen määrä. Esim. paino 4000g, vrk määrä n.650ml eli jos vauva syö 7 kertaa niin kerta-annos n.95ml.

Tuo laskentakaava ei pidä paikkansa ainakaan meidän pojan kohdalla. Poika painaa 5060g ja hänen kerta-annoksensa tuon laskukaavan mukaan (syö 6 krt) olisi 140ml. No poika syö kuitenkin kerralla 200ml ja ikää on 6vko...

Mä yritän pitää määrän just ton kaavan mukaan, mutta silti tuntuu, että neidillä paino nousee ""liikaa"". Viikossa on välillä tullut 500g! VAikka kai sitä sanotaan, ettei oikein liikaa voi syöttää.... Meillä tyttö 2kk tasan ja syö noin 100-130ml/krt, mutta ihmettelen vaan, kun tuntuu, että nälkä on koko ajan. ELi syöntikertoja tulee päivässä noin 8-10.

Elä hätäile ruoka määrän kanssa.. meillä neiti samoja ikiä ja vetelee aina 120-150ml ja välillä jopa kahden tunnin välein, aluksi paino nous nopsaa ja kun rupes heiluu ja potkii enemmän ni on tasottunut... Meille ainakaan neuvolassa sanottu mitän noista ruoka määristä.. minkä painosena vauva synty?? Pitäs muistaa verrata et jos syntyy 4000g painonen vauva ja toinen on vaik 3000g ni niiden ravinnon tarve on aivan eri luokkaa!! Ja jos vauva ei pulauttele jatkuvaan ni tuntus et tyytyväinen on... Mulle sanottu et vauva ei syö sen enempää ku se haluaa, ei sille väkisin voi tuputtaa. Ja sanoit et välillä paino nousee 500g viikko, ei musta liikaa ole jos välillä... Mut kysäse neuvolasta jos tuntuu siltä.. mä ainakin sitä linjaa kuljen et kyl äiti lapsensa tuntee etkä sä sille liikaa voi syöttää jossain kohtaahan se vauvakin tuntee et nyt olen kylläinen ja alkaa sylkeä maitoo ulos ja tutia pois suusta...

Uusimmat

Yhteistyössä