korvien putkitus tk läheteellä kunnallisella vai yksityisellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan saatu aina aika kunnaliseen putkitukseen n,2kk ja nyt kolmanteen meni 1vko siitä kun kävimme korvalekurilla. Minulla on aina ollut hyvät kokemukset kunnalliselta puolelta. Esikko oli myös aikoinaan korvakierrelapsi kuten minäkin lapsuudessani. Hyks oli hyvin tuttu paikka minulle.

No olisiko suurimmat erot jonotusaika ja hinta. Poika putkitettiin Terveystalolla mutta vakuutus korvasi. En olisi raskinu ilman. Kunnalliseen muutaman kuukauden jono, yksityisellä luonnollisesti äkkiä, seuraavalle viikolle aika.

No sehän riippuu diagnoosista. Julkisella siis. Liimakorvat putkitetaan nopsaan jos niitä on terkkarissa seurattu se vaadittavat 3kk. Toistuvat korvatulehdukset joutuu ootteleen sen n 3kk jonossa.
Me käytiin yksityisellä, sen takia että se oli helpompaa, jonoa 3 viikkoa ja pystyin itse valitsemaan töitteni kannalta sopivan päivän. Välillä myös kuulee juttuja ett sairaalassa ei oo saanu olla lapsen kanssa leikkaussalissa, tuolla sai olla lapsen kanssa kunnes se nukahti ja heräämöön haettiin heti kun lapsi heräs.

Vakuutuksen oon ottanu lapsille nimeomaan sen takia että voin hoidattaa lapset illalla ja viikonloppuna eikä juuri tarvi virka-aikaan käydä lääkärissä kun töistä poissaolon järjestäminen on melko hankalaa.

Kun yleislääkäri totesi, että tosiaan kierteessä ollaan + putkitus on varmasti edessä ja kirjoitti lähetteen korvalääkärille, jonotettiin sinne 4kk, jolloin päästiin lopulta peruutusajalla. Siitä meni vielä 2kk ennen kuin tuli kutsu putkitukseen ja meidän tuurilla putkitusaika oli juuri meidän lomareissun kanssa päällekkäin. Soitettiin asiasta ja meille sanottiin, että voi voi, seuraava aika on joskus muutaman kuukauden päästä. Mentiin yksityiselle, jolle saatiin aika seuraavaksi päiväksi ja sitä seuraavana päivänä leikattiin.

Neljä korvakierrelasta hoidatettu ja putkitettu yksityisellä, päästy suoraan erikoislääkärille (tiedättekö että ihan pieniin korviin ei välttämättä sillä tk:n yleislääkärin korvalampulla edes näe?), päästy lääkäriin juuri silloin kun meille sopii ja saatu valita putkitusaikakin oman kalenterin mukaan.
Mielestäni on järjenköyhyyttä olla ottamatta lapselle sairaskuluvakuutusta.

Meillä putkitettiin yksityisellä vakuutusyhtiö maksoi koko operaation ja putkitusaika oli alle viikon sisällä meillä sopivana päivänä. Julkisella puolella olisi ollut vähintään 3kk jono. Eikä putkituspäivään olisi todellakaan voinut vaikuttaa. Mä olen myös kuullut tuota että julkisella pääsisi huonommin lapsen mukaan leikkausaliin kunnes nukahtaa ja heräämöön heti kun lapsi alkaa heräillä mutta voi hyvinkin olla paikkakohtaista.