Korvien putkituksesta vauvalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Meillä 2kk vauva, jolla korvien putkitus edessä. Kun nukuttaessa tulee paastota se 12 tuntia ennen operaatiota, niin pitääkö paikkansa myös vauvoilla. Mietin vaan että kiva huudattaa nälkästä vauvaa monta tuntia. Kun yölläkin nukkuu vaan noin parin tunnin pätkissä ja välissä syö...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Meillä 2kk vauva, jolla korvien putkitus edessä. Kun nukuttaessa tulee paastota se 12 tuntia ennen operaatiota, niin pitääkö paikkansa myös vauvoilla. Mietin vaan että kiva huudattaa nälkästä vauvaa monta tuntia. Kun yölläkin nukkuu vaan noin parin tunnin pätkissä ja välissä syö...

4h riittää pienillä lapsilla. Etkö saanut sitä ohjetta sairaalasta mukaan, kun toimenpiteestä sovitte?
Miten ne muuten on noin pienen kohdalla päätyneet putkitukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

4h riittää pienillä lapsilla. Etkö saanut sitä ohjetta sairaalasta mukaan, kun toimenpiteestä sovitte?
Miten ne muuten on noin pienen kohdalla päätyneet putkitukseen?

Hieno juttu. En muistanut kysyä tosta paastojutusta. Kun meillä esikoiselle laitettiin vuosi sitten putket, oli tuolloin 2,5v, niin silloin piti paastota 12 tuntia. Vauvalla ollut tulehdus syntymästään saakka ja 5 antibioottikuuria nyt syönyt. Just loppui viimenen ja tulehdus ei ole mihinkään hävinnyt. Hieno juttu ettei tartte huudattaa. Kiitoksia vastauksista!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hieno juttu. En muistanut kysyä tosta paastojutusta. Kun meillä esikoiselle laitettiin vuosi sitten putket, oli tuolloin 2,5v, niin silloin piti paastota 12 tuntia. Vauvalla ollut tulehdus syntymästään saakka ja 5 antibioottikuuria nyt syönyt. Just loppui viimenen ja tulehdus ei ole mihinkään hävinnyt. Hieno juttu ettei tartte huudattaa. Kiitoksia vastauksista!

Myö oltiin tuossa 1½kk sitten 2v4kk:n ikäisen kanssa, ja hällekin riitti 4h paasto. Sanoivat, että noissa putkituksissa ja kitarisojen poistossa ei mee niin aikaa, että se nukutus on lähinnä sellainen "humautus".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alle 10 kilosta ei nukuteta.
Miksi muuten noin pieni tuubitettaisiin ? ei ole ainakaan kuutta kuukautta vielä korvatulehduksia ollut ?
Olisiko ap porvoosta

juuri tuota samaa ajattelin. alle 10kg ei tosiaankaan nukuteta vielä, ainakaan korvien putkituksen takia.

ei ole provoa. Silkkaa tietämättömyyttä. Kiitoksia näistä, nyt olen huomattavasti viisaampi tässä asiassa. Tuubitus edessä, kun yksityisellä puolella korvalääkäri sitä mieltä. Pojalla ollu tulehdus syntymästä saakka, eikä antibiootit ole tehonneet. Ja hyvä flunssakausi meneillään...

ei ole provoa. Silkkaa tietämättömyyttä. Kiitoksia näistä, nyt olen huomattavasti viisaampi tässä asiassa. Tuubitus edessä, kun yksityisellä puolella korvalääkäri sitä mieltä. Pojalla ollu tulehdus syntymästä saakka, eikä antibiootit ole tehonneet. Ja hyvä flunssakausi meneillään...

mut ei kai teidän2kk ikäinen paino viel 10kg... ja alle 10kg ei nukuteta.

Ei paina kun reilut 8kg. Iso poika on kyllä. En tiennyt tosta nukutushommastakaan, ettei alle 10kg nukuteta.

Joo tiedän tämän tarkkaan koska ollaan odotettu tuota kymmenenkilon painoa kuin kuuta nousevaa yhden korvakierteisen kanssa. Ja samoin toisen kanssa yhden vuoden ikää koska eivät myöskään nukuta alle vuoden ikäistä jos ei oo ihan pakko (esim sydän tms sellainen leikkaus )

Yhteistyössä