Korvien putkituksesta toipuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jännittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jännittää

Vieras
Heippa.
Meillä 11kk ikäisellä pojalla tulossa tässä aivan lähiaikoinan korvien putkitus. Olisin halunnut tietää kokemuksia putkituksesta toipumisesta. Meneekö toipumiseen kauan? Joutuuko lapsi olemaan sairaalassa yötä toimenpiteen jälkeen?

Kertokaa omia kokemuksia jos vaan jaksatte, ne olisi minulle tärkeitä. Putkituksesta löytyy paljon tietoa mutta toipumisesta ei kovinkaan paljon ja kokemuksista aina parempi anti kun kirjojen tiedoista =)

Oikein paljon kiitoksia jos vaivauduit vastaamaan. Täälä äitiä jännittää kovasti.

:hug:

Meillä neiti oli putkituksessa n.15min ja sen jälkeen heräili nukutuksesta n. 30 min. Kaiken kaikkiaan olimme sairaalassa tunti. Neiti oli tuolloin 1.v ja "jälkioireita" ei ollut, varmuuden vuoksi laitoimme särkylääke supon. Eli mitään ei tullut. Kyseisen putkituksen jälkeen ei ole ollut kun yksi korvatulehdus ja tyttö on nyt 3,8v. Itse asiassa tytöllä on vielä oikeassa korvassa putki paikallaan. Toinen lähti n. puolen vuoden kuluttua laitosta.
Tsemppiä teille putkitukseen. Kyllä kaikki menee hyvin.

Mun esikoinen putkitettiin 2 vuotiaana ja leikattiin siinä samassa viä kitarisatkin, pääsi samana päivänä kotiin, toipui hienosti heti herättyään, koska ei mitenkään ollut kipeän oloinen, halusi leikkiä ja nauttia jäätelöä :)

Hyvin kaikki menee, lapsilla etenkin toipuminen pikaista yleensä! :flower:

Meidän vesseli putkitettiin liimakorvien takia 9 kuukauden ikäisenä. Toimenpide oli todella nopeasti ohi (n.15 minuutissa) ja heräili tissiä lussuttamaan 1/2 tunnin kuluttua toimenpiteestä. Sitten oksensi maidot 2 kertaa lattialle, mutta pääsimme kuitenkin tunnin kuluttua kotiin. Nukahti paluumatkalla autoon ja nukkui 4 tunnin päiväunet rauhallisesti päälle. Kun heräsi, oli virkeä ja touhukas.
Nyt toimenpiteestä kulunut kohta 3 kuukautta, jonka aikana korva tulehtunut 2 kertaa. Toisella kerralla tarvittiin ab-kuuri, toisella kerralla hoidettiin pelkillä tipoilla. Kuitenkin putkitus oli ehdottomasti hyväksi, poika kuulee ja seuraa ympäristöään paremmin, tulehdukset on helpompi hoitaa ja märkäinen erite valuu korvasta pois eikä aiheuta kauheaa kipua. Olen optimistinen myös tulevaisuuden suhteen että tulehdukset jäisivät jossain vaiheessa kokonaan! Kaikkea hyvää teille!

Yhteistyössä