Korvien lukkiutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taimi***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Taimi***:
Onko korvien lukkiutuminen raskauteen kuuluva oire? Ei ole nuhaa, ei flunsaa tai muuta syytä, välillä vaan menee toinen korva lukkoon...

En tiiä kuuluuko raskauteen, mutta mä huomasin ennen plussaa jo, että kummallisesti on toinen korva lukossa. Sitten se siitä hiljalleen loppui, mutta toisinaan aina tässä raskauden edetessä menee korvat lukkoon helpommin kuin ennen, nyt rv 28.

Niin siis raskaana olen rv24, eli siitä ei ole epäilystäkään ;-)
Mutta edelleen ihmettelen, että pitääkö mennä tutkituttamaan korvat vai onko tämä raskauteen liittyvä juttu? Muistelen esikoisen kohdalta, että nenän tukkiutumista pidetään tavallisena raskauden ajan vaivana, olisiko siis korvat sama juttu...

Mulla ihan sama mutta luulin että johtuis muutaman kuukauden takaisesti etelänmatkasta jossa tuli sukelleltua mutta ilmeisesti siis liittyy raskauteen jos muillakin samaa oiretta ollut! välillä tosi ärsyttävää kun puhuessa kuulee oman äänensä silleen oudosti! toivottavasti häviää raskauden jälkeen viimeistään. mulla nyt viikkoja 20

Hei, Mulla on myos korvat lukossa. Sairastin pari flunssaa syyskuussa ja heti sen jalkeen raskauduin, joten ovat vielakin tukossa. On kuulemma yleista raskausaikana ja voi kestaa koko raskauden. Mulla ollut myos pahaa huimausta, ja olenkin miettinyt johtuuko tukkosista korvista. Lekuri tsekkas molemmat korvat viime kaynnilla ja sanoi, etta toisessa korvassa on selvasti jotain, mutta ei onneksi ole tulehtunut. Pitaa vain elaa tan kaa, eikohan se viela joku paiva mene ohi.

Raskaudessa limakalvot turpoaa ja sen takia korvat menevät lukkoon paljon helpommin kun muuten. Ja varsinkin flunssan yhteydessä. Mulla yksi selvimmistä "raskausoireista" on nyt jo tokaa kertaa nenän tukkeutuminen. Menee tukkoon heti alkuraskaudesta ja aukeaa sitten synnärillä :) Siis öisin on pakko hengittää suun kautta... Korvatkin on lukossa paljon helpommin.

Mies sai eilen Duactia reseptillä tukkosuuteen, sitä olisi ihana ottaa ja nukkua yö hyvin, mutta ko. lääke on ehdottomasti kielletty raskauden ja imetyksen aikana!

Ihana lukea, että muillakin on samoja oireita, ettei ole kyseessä mistään vakavammasta. Siskoni sairastaa menierin tautia ja tietenkin jo olen tässä koko raskauden aikana sitäkin jo pelännyt...

Korvat (tai enemmän vain toinen) ovat olleet lukossa vaihtelevasti koko raskauden ajan. Nyt rv 35, joten eiköhän tästä kohta pääse eroon? :) Toivottavasti jää synnärille. Erityisesti minulla menee lukkoon aina suihkun jälkeen, eli kun vettä kuitenkin jonkun verran menee suihkussa korviin. Kaipa ne turvonneet limakalvot sen aiheuttavat, että ärsyttävä humina alkaa saman tien ja kestää melkeinpä seuraavaan suihkuun...

Juu, korvien lukkituminen on tosiaan raskausoire :) Täällä siis sama juttu. Vaivasi eniten alkuraskaudesta rv4-12 mutta edelleen rv30 huomaan välillä, että toinen korva on lukossa. Hain aikoinaan itse tietoa asiasta täältä odotuspalstalta hakusanalla ja löytyi vanhempiakin ketjuja aiheesta. No wöriis siis!

Hauskaa, en ole koskaan kuullut kenenkään muun valittavan samasta oireesta! :) Minulla on nyt 3. raskaus ja korvat AINA tukossa raskauden alusta loppuun asti. Tosi rasittava vaiva, jota olen yrittänyt helpottaa mm. nenäsuihkeilla, mutta mikään ei täysin tehoa. Nyt vaiva ei enää niin häiritse, kun olen äitiyslomalla, mutta töissä ollessa vaiva oli inhottava, kun puhuessa oma ääni kaikuu ja äänenkäyttöä on vaikea säädellä. Lohdullista on se, että ongelma tosiaan jää sinne synnärille. Muutama päivä synnytykysen jälkeen olen vain huomannut, että korvathan eivät olekaan tukossa enää.

Onko teillä oireilevilla ollut pienenä paljon korvatulehduksia? Turpoavista limakalvoistahan tuo tukkoisuus johtuu ja korvakierteet lapsena kertovat yleensä normaalia ahtaammista korvakäytävistä, jolloin tietysti pienikin turvotus saa ne tukkoon. Minuun tuo teoria ainakin pätee.

Tsemppiä vaan kohtalotovereille!

Yhteistyössä