Korvaus naapurien potkulaudasta

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lk

Vieras
4 v. tyttöni oli hajoittanut lopullisesti naapurin lasten (n. 10 v.) potkulaudan takapyörän. Pyörä oli molempien osapuolten mielestä ollut jo aiemmin hajalla. Potkulauta on markka-aikaan ostettu elikkäs melko vanha. Korvausvaatimukset ovat 20 ?!
Miltä kuulostaa? Itse en kyllä kehtaisi niin vanhasta edes mitään pyytää, etenkin kun ollut jo aiemminkin jotenkin rikkinäinen. Ja pyöriä tuohon ei saa...

Ja ennen kuin joku alkaa nariseen, niin maksamme tuon parikymppiä kyllä, joskin melkolailla ihmetellen.
 
mä ostaisin uuden ja antaisin loput rahana lapselle kouraan.. 20? on PALJON. jos ois ollu meidän potkulauta ni anteeksipyynnöllä ois selvitty.

Miten tyttö sen rikkoi?
 
No jos se on ollut jo aiemmin rikki, niin sehän oli vaan huonosta onnesta kiinni että kenen käytössä hajoaa lopullisesti? :/ Ihan hyvin olis voinut hajota seuraavalla lapsella joka sitä kokeilee, tai edellisellä. Ilmeisesti ei onneksi kuitenkaan sattunut tytölle mitään, pienet onnettomuudet on riskinä jos tollasilla rikkinäisillä leikitään... Mä en pyytäisi vastaavassa tilanteessa mitään vahingonkorvausta.
 
Se unohtui mainita, että lapseni käytti tätä luvatta. Vaikuttaa siis asiaan, mutta ei mielestäni kuitenkaan korvaukseen hajoamisesta. Luvaton käyttöönotto kyllä. Mutta mietin juuri sitä, että mitä jos olisi tapahtunut joku onnettomuus. Jenkkityyliin meillä olisi mahtavat korvaushakemukset kun rikkinäinen lauta on jätetty pihaan pienten saataville.
Olisi tosiaan voinut olla heidän omakin lapsi hyvin joka sen olisi hajoittanut, meidän lapsi painaa20 kg, heidän varmaan 30-40 kg, kun ovat jo vanhempia.
Noh, katsotaan ottaako ÄITI yhteyttä, nyt on vain lapsensa kautta pyytänyt sitä korvausta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Minä hankkisin tilalle uuden käytetyn potkarin

PEESI, jos vaan löytyis kohtuullinen käytettynä niin sen. Sama toisnpäin, jos meidän tavaroita ottaa luvatta ja rikkoo niin käytetty suurinpiirtein vastaava olis kiva saada. Usein kun kyse on lapsen lelusta eikä vanhemmilla automaattisesti ole varaa ostaa uutta.
 

Yhteistyössä