Korvatulehdus aikuisella?

  • Viestiketjun aloittaja Kipeä
  • Ensimmäinen viesti
Kipeä
Eilen oli hieman lukossa vasen korva. Tossa aamulla sit heräsin kamalaan kipuun samaisessa korvassa ja kahta kauheemmin lukossa. Oli pakko nousta ylös kun viilteli oikein. Vähän aikaa oli hyvä kun ylös nousin, mutta melkein välitömästi alkoi sen viiltelyn korvassa. Koskee tosi paljon. Pari kertaa on yrittänyt ihan kuin aukeaisi lukosta, mutta ei väärä hälytys.
Voiskohan tää olla korvatulehdusta ja kuinka pitkään nyt kannattaa kattoa ennen kuin painelen lääkääriin. Jos ei iltaan mennessä hellitä niin onko liian aikasta mennä?
Koskee oikeesti.
Mulla on ollu vapusta asti pientä flunssaa ja eilen tuntu kuin kurkkukin ois ollu kipeenä, mutta just toiselta puolelta kuin toi kipee korva. Kurkku tosin ei ole enää kipee vaan se siirty tohon korvaan.

En kyllä yhtään ihmettele miks lapset itkee niin kovasti, tää on oikeesti kamalaa.
 
Kipeä
Tää on tavallaan auennut jo monta kertaa ja nuita aukasu konstejakin olen kokeillut. Ei vaan tunnu aukeavan kuitenkaan eil menis takas lukkoon. Kun nenääkin niistän niin sattuu.
 
Jellonainen
Ota särkylääkettä ja odota ainakin huomiseen. Edelleenkään, antibiootti auttaa hyvin harvoin korvatulehdukseen, joten ihan turha aikuisen ihmisen on heti sinne lääkäriin laukata. Tiedän että sattuu, mutta todennäköisesti antibiootti ei auta kipuun eikä nopeuta paranemista, joten ihan turhaan menisit päivystykseen jonottamaan tuntikausiksi. Huomenna varaat akuuttiajan terveyskeskukseen, tai vielä parempaa, yksityiselle korvalääkärille, josta ainakin saat hyvää hoitoa.
 
mulla oli noin kuukausi sitten korvatulehdus. nyt olen menossa kontrolliin.
2viikkoa kuulo oli kateissa kipeästä korvasta, pelkäsin jo ettei palaa ollenkaan mutta nyt alkaa olemaan jo normaali kuulo.
mulla kipu alkoi aamuyöllä kolmen jälkeen ja aamulla soitin työterveyslääkärille ajan ja kuuri tuli 10 päiväksi. viikon veran puhkeamisen jälkeen vuoti sellasta veren sekasta eritettä. eka kertaa aikuisena oli korva´tulehdus olen 33v ja voi sitä kivun määrää. lääkäri määräs panacodia kipuun. voi pieniä lapsia jos heillä on samanlainen se kipu. :(
 
Viime flunssassa mulla oli korva kipeenä..aikansa. En mennyt lekuriin ja kipu meni ohi. En mä nyt tiä onko joku antib.kuuri aina se ratkaisu..oottele joku hetki ja ota kipulääkettä. Jos ei katoa, niin käväise lekurilla..
 
Mulla oli muutama vuos sitten korvatulehdus ja kyllä sen muistaa kuin eilisen päivän eli mulla alkoi oikeestaan illalla tunsin sit yöllä semmoista kuin joku ötökkä olis korvassa ja tunkis vaan syvemmälle, kutisi...
Seuraavana päivänä kun ei mennyt ohi niin menin terkkarille ja korvatulehdushan se oli, sinä kesänä oli paljon korvatulehdusta liikkeellä ja silloin kyllä tajusin mitä tuskaa se on lapsilla.
 
Kipeä
Ihan itku tulee :'( Oon jo kaks särkylääkettä tälle päivää ottanut ja viimesin 11.00 tienoilla. Nyt taas yltyy tää vihlominen... tuntuu vaan niin turhalta lähteä lääkäriin, jos siellä ei olekaan mitään ja siks toiseki mulla on todella suuri kynnys se lekuriin meno.
Ei taida olla sit ohimenevää tää :'(
Pakko kai se on lähteä päivystykseen istumaan kun ei narkkariakaan kehtaa leikkiä popsimalla lääkkeitä.

Nyt tää on jo semmosta, että olevinaan itsetään aukee lukosta, mutta ei aukeakaan. sit koskee jo kaulallekin ihan kuin ois puutunut tai kurkkuun...en oikeen osaa paikantaa...voi räkä tätä.
 
dangerous
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraana:
Se voi olla vaan "lukossa" yritä pumpata siten et laitat sormilla sieraimet tukkoon ja yritä puhaltaa ilmaa nenän kautta ulos, voivat aueta siten.
todella vaarallista tehdä tätä, ei missään nimessä kannata kokeilla.
 
vexi
Mulla on korva ollut lukossa kolme päivää.Nyt alkaa vähän jomottaan ja jonkinmoista rutinaa kuuluu välillä.Alkaakohan kunnolla särkeen? Ehkä pitäis mennä näyttään lääkärille.
 
Mulla ei oo menny koskaan ohi kuuritta, ei kakarana eikä nyt aikusena. Ei, vaikka viimeksi odottelin melkein viikon ja popsin buranaa. Kuurilla helpottaa nopeasti ja paranee kerrasta. Seuraavalla kertaa en kituuta viikkoa vaan haen suosiolla kuurin jos vielä sattuu tulemaan tulehusoireet.
 
Mad-Milk
Alkuperäinen kirjoittaja Vieraana:
Se voi olla vaan "lukossa" yritä pumpata siten et laitat sormilla sieraimet tukkoon ja yritä puhaltaa ilmaa nenän kautta ulos, voivat aueta siten.
Ite oon menossa juurikin nyt lääkäriin. Mulla alkoi eilen aamulla välikorvan tulehdus (Tunnistan kivusta. Ulkokorvan tulehduksia ollu pitkin vuotta ja välikorvan tulehduksia 1 aiemmin)
Mulla on ainakin sellanen paine tua välikorvassa, et saisin sen kalvon varmaan repeämään, jos nyt alkaisin paineleen sinne lisää painetta.
Sillä joka puhuu "lukoista" kun on korvatulehdus, ei ilmeisesti ole koskaan itse kärsinyt moisesta (ehkä silloin 2 vuoden iässä, mutta aikuisena)

Ulkokorvan tulehdus tulee vanupuikoilla leikkimisestä, ja välikorvantulehdus yleensä räkätaudin päälle.

Toivottavasti saan kunnon kipulääkityksen, et pääsen toimimaan taas normaalisti. Nukkunu viimeynä parin tunnin pätkissä ehkä 4-6 tuntia...
 
vierailija
Mulla on korva ollut lukossa kolme päivää.Nyt alkaa vähän jomottaan ja jonkinmoista rutinaa kuuluu välillä.Alkaakohan kunnolla särkeen? Ehkä pitäis mennä näyttään lääkärille.
MULLA ON OLLU KORVAKIPIÄ VIIMMEKSI LAPSENA JOHTUI NIELURISOISTA ENSIN ÄITIKI LUULI SITÄ KORVATULEHDUKSEKSI TIPUTTI TIPPOJA KORVIINI MUTTA KUN NEKÄÄN EI AUTTANU NIIN AAMULLA SAIRAALAAN LEIKATTIIN NIELURISAT EI OO KORVAKIPUA PAHEMMIN OLLU SEN JÄLKEEN JA NÄIN AIKUISENA YLEENSÄKKÄÄ
 

Yhteistyössä