Korvatulehduksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmm"

Vieras
Mulla kohta 10kk ikäinen vauva(juurikin tuo jonka nuhaan kyselin neuvoja). Vauvalla ollut nyt 2 korvatulehdusta. Flunssat ovat alkaneet korvatulehduksella, eli vauva ei ole ollu edes juurikaan nuhassa kun on mennyt jo korviin. Voiko korvatulehduksia jotenkin estää...? Vauva on vielä tissillä, etenkin öisin imee paljon (en ole jaksanu vielä lopettaa yötissiä), onkohan siitä haittaa korvatulehduksia ajatellen? Vanhemmilla lapsilla ei ole ollu koskaan korvatulehdusta joten olen ihan uuno tässä asiassa...

Ei periaatteessa voi estää mut toki ei haittaakaan oo jos suojaa kylmältä ja varsinkin viimalta noin pienet korvat. Tärkeintä on kunnon särkylääke kun korva kipeä, kipu voi olla helvetillistä. Kolmenkymmenen vuoden kokemuksella nämä neuvot :D

eikös yleinen käsitys taida olla jopa niin, että imetys estäisi korvatulehduksia? no, kuitenkin, jos on taipumusta, että flunssa nousee korviin niin eipä sitä oikein voi millään ehkäistä. Ei kannata kauhean montaa tulehdusta kärsiä vaan marssittaa putkitettavaksi/risan poistoon.

[QUOTE="vieras";24493121]Eihän ole mitään maito- tai vilja-allergiaa? Meillä sairastelut alkoivat pian sen jälkeen, kun lapsi alkoi saada kauravelliä.[/QUOTE]

luin ensin että kuravelliä ja olin ihan että no onkos tuo ihme jos joku pää reistaa :D :D sori, ihan off topic.

Ei meillä ainakaan imetys suojannut mitenkään,ksylitoli lopetti korvakierteen KOKONAAN!Ksylitoli ehkäisee pöpöjen tarttumisen limakalvoille ja sieltä eteenpäin korviin.Vauvoille on sellainen tutti minkä sisältä ksylitoli pastillisulaa.Varmaan 1v eteenpäin vois antaa...

Yhteistyössä