Korvatulehduksesta tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon

Vieras
2v lapsellani on märkivä välikorvantulehdus. Antibioottihoito alkoi eilen. Kuumetta ei enää ole. Eilen vielä oli.
Saako hän tänään tulla saunan lattialle ammeeseen niin kuin kovasti haluaa? Ja pitääkö korvia suojata?

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
En välttämättä ottas saunaan vielä, tai korkeintaan hetkeks. Jos en ihan väärin muista niin vettä ei sais mennä korvaan tulehduksen aikana.

Höpö höpö. Korvia ei tartte suojata, ei vaikuta mitenkään tulehduksen paranemiseen. Itse olen ollut kylpylässä lapsen kanssa, jolla oli just ollu korvatulehdus ja siitä toipumassa eikä tullu mitään, lääkäriltä asiaa kysyin ja sanoin, että saa mennä kylpylään, joten myös saunomaan.

Meillä 3v tytöllä korvatulehdus todettiin tiistaina ja lääkäri sanoi, ettei tällä viikolla saunaan, suihkussa voi käydä. Jos korva on puhjennut tai on putket, niin sitten tietenkin korvien suojaus märältä.

Meille ei ole koskaan annettu mitään tuollaisia ohjeita ja kyseessä on kolmas lapsi ja toisella oli korvatulehduskierre...Kyl mä ottaisin sinne saunan lattialle ammeeseen. Pitää sitä nyt pesulla käydä ja vois auttaa jos on esim. flunssaa ja nenä tukossa..Siis näin meillä on menty, en tiedä muista. :)

Meillä kaikki viisi olleet "korvalapsia" ja vain silloin kun keskimmäiseltä puhkaistiin tärykalvot ja sai putket, ohjeena on ollut kastelu&saunakielto.

Kuopuksella, 4-vee todettiin märkäinen korvatulehdus pe ja jo la oli mukana saunassa. Tosin, ei hän viihtynyt löylyissä ollenkaan. Normistikin vain käväisee alalauteella.

Yhteistyössä