korvatulehduksesta aikuisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A shadieeyah

Vieras
:ashamed: miten se ilmenee.. kiitos etukäteen ystävällisille?

jäi vaan vaivaamaan tosta toisesta ketjusta..
Kun alkaa taas samaan malliin kuumottamaan ja koskemaan tota korvaa kuten eilisiltana(ja sillon nous myös kuume).

Aikuisella korvatulehdus voi oireilla monilla tavoin, kutinaa korvakäytävissä, kipua, kurkkukipua (toispuoleista tai koko kurkku kipeä), painetta päässä, kuulo alenee, miksi ei myös kuumotus. Itselläni tulee myös sellainen oire että pulssin tahdissa kumahtelee korvassa.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Aikuisella korvatulehdus voi oireilla monilla tavoin, kutinaa korvakäytävissä, kipua, kurkkukipua (toispuoleista tai koko kurkku kipeä), painetta päässä, kuulo alenee, miksi ei myös kuumotus. Itselläni tulee myös sellainen oire että pulssin tahdissa kumahtelee korvassa.

no voi sun *piip* ....siltähän tuo vaikuttais..äsht...ei muuta ku aamulla lekuria varaamaan.

sykkii toi korva,polttaa,särkee,lukon tunne jne.. :/

:hug: kiitos vastauksista

mulla on toistuva korvakäytävän tulehdus! oireilee kuten lapsen välikorvatulehdus.
kipee on, joskus vuotaa, kuumottaa, ei oikein pysty syömään
monta kerta vuodessa mulla toi riesa

mulla alkoi niin, että kun nousi seisomaan esim: sohvalta alkoi korvissa jyskyttää.. pikkuhiljaa alkoi vihlomaan ja loppu yönä en sitten nukkunut ollenkaan vaan kierin tuskissani puhelin kädessä ja odotin että lääkärin ajanvaraus alkaa |O

minulla oli jokin aika sitten korvatulehdus ja poskiontelotulehdus.
Ensimmäinen oire oli että korva alkoi soimaan sitten meni toinen puoli päästä ihan tunnottomaksi ja huimasi. Oireilevassa korvassa oli lievä tulehdus oireetomassa olikin sitten tosi paha. Varsinaista kipua ei minulla korvissa ollut.

minulla toinen korva oli ollut lähes kuuro monta päivää. tulehdushan siellä oli, mutta lääkärin katsoessa "tervettä" korvaa totesi että se oli vielä pahemmin tulehtunut. Muuten ei mitään kipuja tai muutakaan. Sitä edellisellä kerralla kävin lääkärillä muista syistä. Tarkasti korvatkin. Molemmat oli tulehtuneet, eikä mitään kipuja.

Ja vielä tätä edellisenä kertana oli korva taas vain tukossa. Oli niin tulehtunut että puhkesi itsestään. Eikä silloinkaan kipua.

Minulla sattui lähipäiväinä niin että oli ensin hirveä kuume joka laski aika äkkiä ja sitten tuli tämä jälkitauti eli välikorvatulehdus. Kurkku on kipeä ja kaulan imusolmukkeet ovat hiukan turvonneet ja korvaa särki silloin tällöin, ja varsinkin öisin korvaa ja päätä särki. Kannattaa käydä aina heti lääkärillä hakemassa tarvittavat lääkkeet, ne auttavat huomattavasti =).

Mulle tuli ensin normaali flunssa ja vähän lämpöilyä. Kurkku ja kaula olivat toiselta puolelta kipeät ja söin buranaa, siksi alkava välikorvatulehdus jäi vissiin huomaamatta. Pari päivää flunssan alkamisesta tuli jumalaton korvan kutina ja siitä parin tunnin päästä alkoi sellainen tykytys, rutina ja särky korvassa ettei mitään rajaa. Tulehdus pukkasi päälle niin rajusti, että tärykalvo puhkesi itsekseen. Nyt antibioottia naamaan ja kahden viikon päästä tarkistus, ettei tärykalvoon ole jäänyt reikää.

Yhteistyössä