Korvalävistys vauvalla?

• Viestiketjun aloittaja Mimi
  • Ensimmäinen viesti
ap
Korvalävistys ja korvisreiät, samaa tarkoitan :) Mietin vain kun omalle lapselleni haluisin, mutta en tiedä laittaako kovinkaan moni mielellään reikiä tuommoiselle kohta 2v:lle.

millainen äiti satutaa lastaan
Miksi kiusaat vauvaasi omien mieltymysten mukaan?

Eikö olisi järkevämpää odottaa, että tyttö on niin vanha että saa itse päättää ottaako reiän ihoon vai ei?

Mulla esim korvareiät mätänee jatkuvasti. Sitäkö haluat viattomalle lapsellesi.

oma mielipide..tee mitä lystäät
No voi herranen aika ..kaikkee sitä kuuleeki/lukeeki .. anna lapsi raukan ihan ite päättää sitte kun ite tajuaaki mistä on kyse ..asiahan nyt ei sinänsä niiiiiiin suuri ole mutta kuitenkin kyllähän se kipeää ottaa ja puhdistuksestsa pitää pitää huoli ja tuon ikäinen tuskin vielä edes ymmärtää miksi pitää sellaista kipua kestää ..ihan turhaan! Odota nyt edes pari vuotta että voit asiaa ehdottaa lapselle ja niin että lapsi YMMÄRTÄÄ.

Itse sain laittaa aikoinaan korvikset kun menin ensimmäiselle luokalle ja vielä on samat reijän 17 vuotta nyt ollut .. lopullinen päätös/suostumus oli tietenkin äidiltäni mutta ihan itse sitä sillon kinuin.

Eli mun mielestä tuollaset pitäs kieltää ....vaikka ihan alle 6 vuotiailta!!!

Meillä tyttö oli 4-vuotias kun itse pitkään(ennen kun täytti tuon 4v.)puhui että haluaa korvikset,niin sitten lahjaksi käytiin teetättämässä ne reiät sille=) Eikä ollu ongelmia puhtauden suhteen=)

"Millainen äiti satuttaa lastaan", yhtä paljon lävistys 'sattuu' kuin rokotuskin.

Ehkä lapsi ahdistuu vaatteista joita puetaan hänelle päälle? Syöttää ruokaa josta hän ei välttämättä pidä? Eihän näistä voi tietää. :) Tuskin ap tarkoittaa "kiusata" lastaan, kyllä minäkin voisin kuvitella laitattavani korvareiät omalle lapselleni enkä näe siinä mitään kummallista.

Hippoliina
Mun pikkuveljelle on laitettu vähän alle vuoden ikäsenä.
Mulle on laitettu 4 vuotiaana ja nuorin sisarus sai vasta 10 vuotiaana, kun itse silloin sanoi haluavansa.

Tunnen yhden jonka 1½ vuotias itse halusi, ja 2 vuotiaana sai.

Mä vartosin tän nuorimmaisen kohdalla niin kauan että itse sanoi haluavansa reiät korviinsa. Nyt ilmotti ja jouluksi ne sitten saa. kosmetologit tekee ne nykyään lääketieteellisen tekniikan avulla. Reiät ei esim. tulehdu (Blomdahl medical ear piercing)

äly hoi älä jätä..
Alkuperäinen kirjoittaja Jadenia:
"Millainen äiti satuttaa lastaan", yhtä paljon lävistys 'sattuu' kuin rokotuskin.

Ehkä lapsi ahdistuu vaatteista joita puetaan hänelle päälle? Syöttää ruokaa josta hän ei välttämättä pidä? Eihän näistä voi tietää. :) Tuskin ap tarkoittaa "kiusata" lastaan, kyllä minäkin voisin kuvitella laitattavani korvareiät omalle lapselleni enkä näe siinä mitään kummallista.

Miten ihmeessä voit verrata korvalävistystä rokottamiseen??? .. rokotuspistoskipu kestää sen 2 sek.?!
Lapsi ahdistuu vaatteista joita puetaan päälle :D ...heh..ihan itsekkö keksit :D ..tuo oli hyvä :D ..noh, lapsi TARVII vaatteita et pysyy lämpimänä.
Lapsi TARVII ruokaa ja kyllä äiti oppii tietämään mistä ruoasta lapsi pitää ja ..äh..siis mitä helvettiä sä ruokaa ja vaatteita vertaat johonkin korvalävistykseen??? Korvalävistys on lapselle TAHALLISTA/TURHAA kipua!!!

no ä laitoin tytölleni kun oli 9kk.vanha.nyt 4v.ja on oikein onnellinen korviksistaan,eikä oo koskaan ollu mitään onglemaa eikä tms.putsattiin alussa vaan huolellisesti ne.mut jokainen tekee niinku parhaakseen näkee näitten korvareikien niinku tietysti kaiken muunki kanssa. :)

Rukoilijasirkka
Mä haluisin lapselle jonkun tatskan. Pitää varmaan hommaa semmonen kone, kun kukaan ei suostu laittaan. Täähän on kulttuurisidonnainen asia, että kauhistellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä haluisin lapselle jonkun tatskan. Pitää varmaan hommaa semmonen kone, kun kukaan ei suostu laittaan. Täähän on kulttuurisidonnainen asia, että kauhistellaan.
Sähän voit tehdä sitten tatskat meidänkin mukeloille? Siis jos hinnasta sovitaan. :xmas: Pitääkin alkaa miettimään että millainen tuolle vajaa kaksiviikkoiselle sopisi. Varmaan joku Nalle Puh tai Smurffi ois ihq. :heart:

Kaverin vauva oli 5 kk ja risat korvikset saadessaan (eikä muuten itkenyt).
Mun tyttö on nyt 5 v 10 kk, korvikset ovat olleet korvissa yli 3 vuotta, eikä minkäänlaisia ongelmia ole vielä ilmennyt, ei yhtään itkua korvisten takia.

Pikkujuttu, ja jokaisen vanhemman oma päätös.

joku
Mun mielest ei oo järkee laittaa korviksia alle 7-vuotiaille, kun korvat viel kasvaa silleen, et ne korvikset ns. "siirtyy" tai pikemminki ne reiät, mut kuitenkin. Mun tytär on 14 eikä hänellä oo reikiä, ite on alkanu nyt vähän toivoon reikiä, mut katotaa sitte ku on varma haluuko.

mun tyttö oli reilu vuoden kun laitatettiin korvikset,ainoa mikä on aiheuttanut ongelmia on korvisten katoaminen toisinaan :snotty: mut onneks korviksetkaan ei nykyään montaa euroa maksa..en ole huomannut,että olisi korvisten reiät siirtynyt mitenkään..ikää nyt reilu 10 v..jokainen tehköön kuten parhaaksi näkee =) ( enkä avaa sateenvarjoa :xmas: )

huostaan
Huostaan pitäisi tuollaiset lapset ottaa, joiden korvia vanhemmat haluavat rei'ittää. Hyi sentään. "Joo, kun tuo 1v välttämättä halusi oikean auton, niin ostin sille ihan uuden Jaguarin". Ihan yhtä fiksua laittaa reiät, kun "lapsi halusi". Voi %¤%& mitä porukkaa...

tiipi
Alkuperäinen kirjoittaja huostaan:
Huostaan pitäisi tuollaiset lapset ottaa, joiden korvia vanhemmat haluavat rei'ittää. Hyi sentään. "Joo, kun tuo 1v välttämättä halusi oikean auton, niin ostin sille ihan uuden Jaguarin". Ihan yhtä fiksua laittaa reiät, kun "lapsi halusi". Voi %¤%& mitä porukkaa...
just nii joo,huoh

ihmettelen
Minkä takia pitää laitattaa noin pienten lasten korviin reikiä ? Ei mitään järkeä .. Itse olin ekalla ku sain eikä haittaa yhtään etten aikasemmin oo saanu.. Kiitokset äidille siitä ! Omat lapseni eivät oo etes halunnu sitä nuorempana mikä on kyllä vaan hyvä asia ! Mun mielestä ihan järkyttävää lukea edes tollasta että jopa alle vuoden ikäsillä jo korviksia !! ;o Kuka edes suostuu laittamaan noin nuorille reikiä ?! Ihmettelen syvästi .. Luojan kiitos olen viisaampi !

valkoinenpaku
Minkäikäisenä olisi sopivaa ottaa nenälävistys vauvalle. Oon aatellu että ehkä 2v ois sopiva. Ja pojaltani aattelin napsauttaa tuon esinahan ehkä 5 vuotiaana. Saatana, mähän rei'itän ja silvon omia lapsiani sillon kun haluan.

Yhteistyössä