Korva lukossa korvatulehduksen ja flunssan takia! Lentomatka tulossa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasm

Vieras
Mulla siis oli korvatulehdus, joka hoitui antibiooteilla. Tärykalvon takana oli jälkitarkastuksessa kuitenkin nestettä, joten lääkäri puhkaisi tärykalvon ja imi nesteet pois.

Korva on silti edelleen lukossa. Mietinkin nyt, että onko reikä jo mennyt umpeen ja välikorvassa on edelleen nestettä (tai limaa)...
Vai onko kaikki röörit niin täynnä paksua limaa, että se ei mahdu ulos tehdystä reijästä...

Mitä tämä tarkoittaa lentomatkan kannalta? Voiko lentää jos korva lukossa? Ja paine ei pääse tasaantumaan? Vai mikä tässä nyt on?

Käy lääkärissä ennen lentoa. Mutta jos on tulehdus, voi korva olla ihan kivuton lennon aikana. Mutta tilanteen tarkistus on paikallaan! Lentotulpat sun muut.....

Ja voiko siinä tapahtua jotain vaarallista?

Mulla puhkes tärykalvot. Menin siis flunssaisena lentokoneeseen. Tuossa vaiheessa ei vielä korvissa ollut mitään tuntemusta mutta kesken lennon paukkasi akuutti välikorvatulehdus päälle ja ihan h*lvetilliset kivut. Tärykalvot puhjenneena sitten vaan Suomen päässä tohtorille. Kuulo hävisi noin viikon ajaksi.

Mulle tuli painevaurio, useamman kuukauden korva oli tukkoisen oloinen, humiseva. Meni ajan kanssa ohi. Tosin en tiedä onko osasyy nykyiseen tinnitukseen. Kannattaa ainakin ottaa nasolinit käyttöön.

[QUOTE="Helmi S";30629653]Mulle tuli painevaurio, useamman kuukauden korva oli tukkoisen oloinen, humiseva. Meni ajan kanssa ohi. Tosin en tiedä onko osasyy nykyiseen tinnitukseen. Kannattaa ainakin ottaa nasolinit käyttöön.[/QUOTE]

Siis seurausta nesteisen ja lukkossa olevan välikorvan kanssa lentämisestä?

Yhteistyössä