korva kipeä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kultapossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kultapossu

Jäsen
24.03.2010
463
0
16
Mulla on nyt muutaman päivän ollut korva kipeä ja viime yönä heräsin aina kun nukuin sen kipeän korvan päälllä... En tosin oo ihan varma että kuinka syvällä se kipu on tms, että en sit tiiä onko korvatulehdusta vai oonko jollain vanupuikolla sinne korvan alkuosaan vahingos tökännyt...
No, joka tapauksessa mulla ois lääkärille aika illalla, mutta onko järkeä mennä, kun mietin että saako raskaana ollessa syödä antibiootteja ? Jos se niitä nyt määrää... Tai jotain korvatippoja käyttää tms?

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Korvatulehdus menee yleesä itsekseen ohi muutamassa vuorokaudessa, mutta kannattaa kuitenkin tsekata, että on parantunut.

Saa kyllä melkoinen velho olla, että korvatulehdus menee itsellään ohi. Toki voihan noin olla, jos tulehdus on hyvin lievä, mutta en kyllä sanoisi että kunnon korvatulehdus menee ohi ilman antibiotteja. Ei ainakaan ilman jumalattomia kipuja.
Itselläni kun korvatulehdus on iskenyt niin on muutamassa tunnissa äitynyt ihan pikkukivusta sietämättömäksi; niin pahaksi, etten ole suutani voinut aukoa.
Eli suosittelen kyllä menemään kultapossu sinne lääkäriin ja toki saat antibiotit, jotka sopivat raskaana olevalle.

joo no soitin sinne tk:n niin ensin oli antamassa aikaa sairaanhoitajalle... Sanoi että aikusten korvatulehdukset yleensä menee ohi, että särkylääkettä voi ottaa.
Sit sanoin että en mä tiiä mitä särkylääkkeitä voi ottaa kun olen raskaaana. Laittoi sitten sittenkin lääkärille ajan....
Muttta juu.
Onko jostain korvatulehduksista yms haittaa sikiölle?? Kun äitini väittää niin, mutta se nyt muutenkin on koko ajan jotenkin ylihuolehtivainen musta ja tulevasta lapsenlapsestaan :D

Mulla ei oo koskaan menny ohi itellään. Ei lapsena eikä aikuisena. Sama pojalla että ei mee vaan särkylääkkeellä. Itseäni en oo raahannu lekuriin heti vaan todettua monenpäivän kärvistelyn perään että ei auta ootella enää.

2 kolmesta korvatulehduksesta menee ilman antibiootteja. Bakteeritulehduksen syntyminen kestää oman aikansa, eli jos heti aloittaa antibiootit, korva kyllä yleensä paranee, vaikka siinä ei olisi ollutkaan mitään antibiootteihin reagoivaa pöpöä. Tulipahan syötyä turha lääkekuuri.

Kolmannes tarvitseekin sitten lääkityksen.

Joka tapauksessa kannattaa korvatulehduksen aikana jättää maitotuotteet pois, limoittavat ja lisäävät bakteerien kasvua.

Yhteistyössä