Kortit pois vanhuksilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei voi olla totta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei voi olla totta

Vieras
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kaksi_pikkulasta_jai_auton_alle_suojatiella/?ref=tf_iOKboksi_p1 Miksi ihmeessä ton ikäiset muumiot saavat ajaa vielä autoa.

eläkeikäsiltä tarkistetaan viiden vuoden välein ajokunto :o siis jo vuodessa voin vanhuksen tilassa tapahtua huomattavia muutoksia. tää on kyllä niin sairasta..

Huhhuh...luojan kiitos vauhti oli noin pieni. En halua olla ikärasisti, mutta aina kun olen ollut vaarassa ajaa kolarin, on toinen osapuoli ollut pitkästi eläkeikäinen mumma tai pappa (useamman kerran mm. tultu kolmion takaa eteen tai parkista suoraan tielle kääntämättä päätä lainkaan).

mä ite kävelen joka päivä tuola ulkona vauva vaunuissa ja kolme vuotias kävelee vieressä niin jotenkin pysäyttävä uutinen. sitä voi jäädä alle vaikka olis kuinka varovainen tahansa..

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja JaJa:
eläkeikäsiltä tarkistetaan viiden vuoden välein ajokunto :o

Yli 80-vuotiailta saisivat tarkistaa joka vuosi.

mulla on reilu 70v sukulainen jonka terveys ei ehkä enää oo ihan sitä luokkaa että autoa on hyvä ajaa, mutta hänellä on vielä 3v aikaa ajella kun seuraava tarkastus silloin. vaikka hänellä on ihan krooninen sairaus josta lääkärit olis voinu määrätä tuon asian tarkistettavaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Voihan olla että äiti vaunujen kanssa hyökännyt auton eteen.Höpöttänyt muksulle jotain eikä seurannut liikennettä

No auton vauhti oli niin hiljainen, että on varmasti näyttänyt äidistä, että aikoo antaa tietä.

Voihan olla että äiti vaunujen kanssa hyökännyt auton eteen.Höpöttänyt muksulle jotain eikä seurannut liikennettä

no mä ainaki ennemmin uskon että 90 vuotias ajaa miten sattuu kun että äiti olisi huolimaton liikenteessä lasten kanssa

Normaalilla reaktioinnilla olis auton pysäyttänyt vaikka olis hirvi hypännyt tielle. Ootko ajanut autoa 10km/tunnissa? Voit kävellä nopeempaa.

Olin parkissa kaupan pihalla. Papparainen ajo mun viereen pitkin munh auton kylkeä, mukavasti kuului kriiiiikskräääks ja peili vääntyi. Katoin et mitä helvattua! Pappa pistää pakin päälle ja peruuttaa pois ja TULEE UUDESTAAN ja sama homma. Sit ajaa eteenpäin seuraavaan ruutuun ja kävelee muina miehinä kauppaan! Tietty nousin autoista ja sanoin ni ei ollut kuulevinaan. Menin perään ja käskin tulla selvittämään asian. Väitti ettei mitään ole tehnyt. Oli kyllä silminnäkiöitä. Ei myöntänyt ennen asiaa kun sanoin että mulla on lapset autossa ja nekin näki ja KUULI mitä tapahtui. Kun pappa näkii lapset , niin alko lässyttää jotain et hän arvostaa kyllä äitejä. Suostui sitten lopulta korvaamaan.

Mielummin otattaisin kortit pois kaikilta niiltä kaahareilta jotka aiheuttavat joka vuosi kuolonkolareita. Usien joutuu lehdestä lukemaan että 3nuorta kuoli jne jne. Siis jos se olisi ennalta mahdollista tietää että tämä ja tämä kuski ei tule ikänään tarvitsemaan korttia kun ei tule noudattamaan liikennesääntöjä ja ajonopeuksia kuitenkaan.

Yhteistyössä