kortisonikierre

  • Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
Hei!
7 kk ikäisellä tytölläni on atooppinen iho. Pari viikkoa olen rasvaillut kortisonilla päästä varpaisiin kahdesti päivässä ja punaisella apo basella kans kahdesti. Välillä olen pitänyt muutaman päivän lepotaukoja. Nyt on toinen kortisoniton lepopäivä ja tyttö on punainen kuin rapu. Iho on tavallaan pahempi kuin ennen kortisonivoiteen aloitusta. Eli jääkö kortisoniin koukkuun. Onko muilla tällaisia havaintoja.
Ruokavaliossa ei pitäisi olla mitään mikä aiheuttaisi reaktion, ei ole ainakaan aiemmin tullut näin voimakkaasti.
 
heikuule
En usko että punotuksen aiheuttaa kortisoni, jos noudatatte annostusohjeita eli joko kuurimaisesti tai pari-kolme kertaa viikossa 1% kortisonivoidetta. Ongelmanne voi nimittäin aiheuttaa tuo perusvoide Abobase. Minun lapsella aiheutti ihon ärtyvyyttä ja kutinaa/kirvelyä perusvoiteista Novalan, Abobase, Aqualan, Humektan, jne... ja ainoat jotka nyt sopii perusvoiteena on Essex Plus ja Ceralan. Niitä määräsi allergialääkäri pumppupullossa reseptillä ja siten saa niistä kelakorvauksen.
 
peesaan äippää...meillä koko perheen ihot korjaantuneet aloe vera tuotteilla, mm. probolis voiteella. Se merkki jota itse käytän on hyvin testattu ja sopii myös "pahastikkin" allergiselle. Itse pienestä pitäen käyttänyt kortisoni voiteita mutta 1v poikani on tuotteiden ansiosta välttynyt niiltä :heart:

Anselmiina2
 
Jep
Joo, no meille ainakin lastenlääkäri sekä ihotautilääkäri molemmat sanoivat ettei saa laittaa kortisonivoidetta ja perusrasvaa samanaikaisesti. Eli ei yhtä ja toista sitten päälle. Saman päivänä aikana tietysti voi mutta ei samalla kerralla laittaa molempia.
 
edelleen avuton
Juu, en siis ole laittanut kortisonivoidetta ja perusvoidetta yhtäaikaa. Tuo aloe vera kuulostaa hyvälle täytyypä kokeilla. Vaan mistäs sitä löydän apteekistako vai luontaistuotekaupasta? Kiitoksia muuten kommenteistanne.
 
Ne aloe vera tuotteet joita meidän perheessä käytetään, saa ostettua vain itsenäisiltä jälleenmyyjiltä =) Itse toimin myös jälleenmyyjänä, joten minun kauttani voi halutessaan tuotteita myös saada :wave: Tietenkin niitä saa aluksi testata.. ;)
Anselmiina2
 
Meillä poika 6kk ja atooppiseen ihoon neuvoivat apteekissa käyttämään tuota punasta apobasea. Laitettiinkin sitä joka aamu ja ilta ja ihon kuivuus jonkin verran parani, mutta ei täysin. Myös kortisonia käytettiin siinä ohella pahimpiin paikkoihin. Käytiin sitten yksityisellä ihotautilääkärillä ja saatiin resepti Aqualan Plus-perusvoiteeseen. Lääkärin mukaan vauvalle on parempi vesipohjainen(Aqualan) kuin rasvapohjainen (Apobase) voide. Kertoi vielä, että harmittavan usein neuvolat ja apteekitkin ohjeistavat näitä rasvaisia voiteita käyttämään. Meillä perusvoiteen vaihto oli hyvä juttu. vauvan iho on tosi pehmeä eikä rasvailua tarvitse tehdä kuin kerran päivässä parissa. Kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja, niinkun tuossa muutkin on neuvoneet..

Ethän laita sitä kortisonia kuin niille pahimmille pienille alueille. Ja meitä neuvottiin pitämään viikon tauko välillä, kun tuo kortisoni voi ohentaa ihoa.. Nyt on tosin käytössä muu kuin kortisoni, kun se ei meillä oikein tehonnut.
 

Yhteistyössä