kortisonia olkapäässä?

  • Viestiketjun aloittaja kellään kokemusta
  • Ensimmäinen viesti
kellään kokemusta
kuinka kauan kipu kestää?

itse menossa ylihuomenna pistettäväksi ja olen lukenut että on kipeämpi useamman päivän..

kokemuksia? mistähän se johtuu että tulee kipeämmäksi.
 
Mulla tuikattiin ranteeseen. Tuntui ihan kamalalta, ihan kuin olisi työnnetty jääpuikko hermoon :'( olin vielä lapsen (silloin 2kk) kanssa autolla liikenteessä.
Epämukavaa tunnetta kesti pari päivää, sitten kivut loppuivat kuin seinään :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mulla tuikattiin ranteeseen. Tuntui ihan kamalalta, ihan kuin olisi työnnetty jääpuikko hermoon :'( olin vielä lapsen (silloin 2kk) kanssa autolla liikenteessä.
Epämukavaa tunnetta kesti pari päivää, sitten kivut loppuivat kuin seinään :)
saitko liikuteltua rannetta? pelkään vaan että käsi menee toimintakyvyttömäksi, vaikkei kyseessä oliskaan ku muutama päivä niin pelottaa silti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saitko liikuteltua rannetta? pelkään vaan että käsi menee toimintakyvyttömäksi, vaikkei kyseessä oliskaan ku muutama päivä niin pelottaa silti.
Lääkäri käski pitää ranteen liikkumatta. Se oli vähän vaikeaa pienen vauvan kanssa... Rannetuen avulla selvisin ihan ok.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saitko liikuteltua rannetta? pelkään vaan että käsi menee toimintakyvyttömäksi, vaikkei kyseessä oliskaan ku muutama päivä niin pelottaa silti.
Lääkäri käski pitää ranteen liikkumatta. Se oli vähän vaikeaa pienen vauvan kanssa... Rannetuen avulla selvisin ihan ok.
kauan piti olla liikkumatta? lasten kanssa se on vähän vaikeaa :(
 
Muutamasta päivästä taisi olla kyse jos oikein muistan.
Mulla oli ihan kamalat kivut raskauden puolivälistä alkaen. Synnytyksen aikoihin oli parin viikon kivuton kausi, mutta sitten se kipu taas tuli. Eli auttoi kyllä se piikki. Tästä on nyt aikaa n.10kk, ei ole ollut sen jälkeen kipeänä *kop kop*.
 
Mulla auttaa aina päivässä, eikä pistokohta ole yleensä kipeä sen pidempään.
Mulla pistellään nivelreuman takia, vaikuttaisko se asiaan. Siis ajattelin jos teitä pistellään jostain muusta syystä ja vaikutus on vähän eri :| :whistle:
 
Keittiönoita
Mä olen saanut useinkin kortisonipiikkejä niveliin ja yhtä kertaa lukuunottamatta "coctailin", jossa sekä kortisoni että puudutusaine. Se pistäminen tuntui vain sen hetken, kun neula lävisti ihon. Nivelkipu hävisi välittömästi pistoksen jälkeen.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Mulla auttaa aina päivässä, eikä pistokohta ole yleensä kipeä sen pidempään.
Mulla pistellään nivelreuman takia, vaikuttaisko se asiaan. Siis ajattelin jos teitä pistellään jostain muusta syystä ja vaikutus on vähän eri :| :whistle:
Tulipa mieleeni, että jos se kortisoni laitetaan jonnekin muualle kuin niveleen, niin ehkäpä lääkärit eivät laita puudutetta ollenkaan? Niveleen laittaessaan kun lääkäri yleensä joutuu jonkin verran ronkkimaan sillä neulalla, jotta menee oikeaan kohtaan. En tiedä...kunhan mietin.

 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen saanut useinkin kortisonipiikkejä niveliin ja yhtä kertaa lukuunottamatta "coctailin", jossa sekä kortisoni että puudutusaine. Se pistäminen tuntui vain sen hetken, kun neula lävisti ihon. Nivelkipu hävisi välittömästi pistoksen jälkeen.
mulla laitettiin eilen kortisonipuudute-piikki ja vieläkään ei käsi nouse mihinkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Mulla auttaa aina päivässä, eikä pistokohta ole yleensä kipeä sen pidempään.
Mulla pistellään nivelreuman takia, vaikuttaisko se asiaan. Siis ajattelin jos teitä pistellään jostain muusta syystä ja vaikutus on vähän eri :| :whistle:
Tulipa mieleeni, että jos se kortisoni laitetaan jonnekin muualle kuin niveleen, niin ehkäpä lääkärit eivät laita puudutetta ollenkaan? Niveleen laittaessaan kun lääkäri yleensä joutuu jonkin verran ronkkimaan sillä neulalla, jotta menee oikeaan kohtaan. En tiedä...kunhan mietin.
Mä en oo koskaan saanu puudutetta. Vähäks eppää. :eek:
Tai ainakaan ruiskuun ei oo koskaan laitettu ku yhestä putelista ainetta :whistle:
 
Ei mulla laitettu puudutetta :(
Ja ei siis ole diagnosoitu mitään virallisesti. Jännetupintulehdus vaivasi entisessä työssäni usein, sekä yliliikkuvat nivelet.
Raskausaikana käsivarsia ja ranteita särki kaiket yöt. Päivisin sormet olivat turvonneet ja puutuneet. Hermokipuja :/
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Mä en oo koskaan saanu puudutetta. Vähäks eppää. :eek:
Tai ainakaan ruiskuun ei oo koskaan laitettu ku yhestä putelista ainetta :whistle:
Mä olen saanu sitä yhtä kertaa lukuunottamatta "coctailin". Ja se yks kerta oli sellanen, kun lääkäri kysyi, voisko hän kokeilla, tehoaako pelkkä kortisoni yhtä hyvin kuin kortisoni+puudute.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
siis mihin kohtaan se muuten tarkalleen laitetaan? mulla kerran laitettu polven limapussiin, onko sama juttu olkapäässä?
Se piikki laitetaan siihen kohtaan, missä tulehdus on. Jos on limapussin tulehdus, niin silloin siihen.

 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
siis mihin kohtaan se muuten tarkalleen laitetaan? mulla kerran laitettu polven limapussiin, onko sama juttu olkapäässä?
Se piikki laitetaan siihen kohtaan, missä tulehdus on. Jos on limapussin tulehdus, niin silloin siihen.
mulla laitettiin limapussiin vaikkei ole tulehdusta koko olkapäässä. Meni vähän ohi mikä mulla on. käsi kipuili eikä tehnyt täysiä liikeratoja.

nyt ei käsi tosiaan nouse mihinkään vaikka eilen aamulla laitettiin.
 

Yhteistyössä