No joo en nyt sitten tiiä. Olihan siellä hyviäkin opettajia ja apuopettajia, mutta yksi (tai parikin) apuopettaja(a) kyllä vois jo painua eläkkeelle. Erityisopettaja haukkuu ja sanoo että susta ei voi ikinä tulla mitään jos et osaa jotain matikan tehtävää ja ei osaa neuvoa opiskelussa. Olin hänen käsittelyssään äidinkielen vaikeuksien takia. Sisarukseni matematiikan. Itki kyseisen opettajan takia. Jankuttaa myös että ei varmana pääse lukioon jos ei osaa matematiikkaa, että kyllä sinun pitäisi mennä amikseen kun olet noin tyhmä. (Suoritin kaksoistutkinnon, sisarukseni pääsi sisään yksityiseen lukioon, HAH!)
Eräs opettaja joka myös toivottavasti eläkkeellä hermostui minuun kösityötunnilla koska en ymmärtänyt hänen ohjeitaan eikä sitten auttanut. Jäi neulominen siihen. Totesi vain, että saan itse sotkuni selvittää.
Opinto ohjaaja Kassu on muuten hyvä ja tykkäsin kovasti mutta saattaa kysyä aika tyhmiä. "Mitä tekisit jos akuuttipäivystykseen tuotaisiin autoonnettumuuden uhri?" Halusin tuolloin lääkäriksi (nyt Geriatria alana mielessä) Jaa-a en tiedä olen 13v. Muuten siis hyvä ja käy hyvin läpi jatko opintoja.
Kieltenopettajat ovat mahtavia!
Musiikkiluokka saa erityiskohtelua ja vain heitä kysytään järjestelmään erilaisia tapahtumia ja puheita. Normaaliluokalle ei mainita asiasta mitään.
Kävin normi luokan ja olin sitten 9lk kysynyt, että saanko pitää päättäjäispuheen johon opettajat sanoivat kyllä. Aloin tehdä innolla puhetta, mutta sitten kuukauden kuluttua minulle sanottiinkin, että tehtävään on valittu 2 musiikkiluokkalaista. Tarinalla onnellinen loppu, pääsin mukaan pitämään puheen.. Mutta tuntui pahalta.