korot

just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 11:00 Mindre kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 21:02 äiti kirjoitti:
no joku puhu et korot on vielä hieman nousussa...mut itsekkään en tiiä et paljon ne nyt on..tietääkö joku muu????
5%:n pintaan ne nyt on. Tai vähän alle, riippuu lainasta.
:LOL:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 12:10 just kirjoitti:
\
\
no joku puhu et korot on vielä hieman nousussa...mut itsekkään en tiiä et paljon ne nyt on..tietääkö joku muu????
En ymmärtänyt, sori..? Mulla ainakin toisen lainan korko yli 4,8% ja ASP pankin tädin kertoman mukaan nousee n. viiteen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:46 Mindre kirjoitti:
\
\
\
En ymmärtänyt, sori..? Mulla ainakin toisen lainan korko yli 4,8% ja ASP pankin tädin kertoman mukaan nousee n. viiteen.
On vähän #&%?$!* kallis ASUNTOLAINA, jos korko on TÄLLÄ HETKELLÄ yli 5 %.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 14:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 13:46 Mindre kirjoitti:
\
\
\
On vähän #&%?$!* kallis ASUNTOLAINA, jos korko on TÄLLÄ HETKELLÄ yli 5 %.
Kiitos tiedosta vaan, pitääpä alkaa vertailemaan.
Oletteko tarkistaneet oman lainanne koron tällä hetkellä? Mun tämän kuun lyhennys on mennyt vielä 3,25%:lla, mutta nyt vuositarkistuksessa se nousi niin, että ens kuussa korko onkin jo se 4,8%.
Ja ASP nousee 3,8:sta n. viiteen, tarkkaa nousua pankin virkailija ei tietenkään osannut sanoa.
Kertokaa nyt ihmeessä, millaisia prosentteja teidän lainoissa on, jos multa kiskotaan liikaa! Ja mistä pankista :/

kkk
Mulla on ollut 7 vuotta asuntolainaa ja korko ( sis marginaalin ) on vaihdellut 2,8-6,2 prosenttiin.
Marginaali on edelleenkin aika kova 0.65...neuvotella pitäis!
Olen varautunut korkojen nousuun. Lainaa onneksi jäljellä vain noin 40 000 joten ei mua hirmuinen koronmuutos hetkauta.
Mut sellasta se on...korot vaihtelee !!

kkk
Unohdin mainita että mulla on 12 kuukauden euribor ja sehän tarkoittaa sit vaan sitä että kuukausierä pysyy aina samana ( mulla 500 ) maksuAIKA vaan pidentyy/lyhentyy riippuen korkomäärästä.

Tinkaaja
Hei lainanottajat! Kilpailuttakaa pankkejanne, älkääkä jääkö maksamaan tyhjästä. Useimmiten jo vihjaus, että tuo naapuripankki lupaa edullisemman marginaalin, tuottaa tulosta. Ja jos ei tuota, ei muuta kuin pankin vaihtoon! Miestäni en vaihda, mutta pankin kanssa en oo naimisissa. Me ollaan vasta aloittelemassa rakentamista ja marginaali on tällä hetkellä luvattu 0,4%.. Vielä yks soittokierros tekemättä ;) Ja kannattaa huomata, että usein pikkupankit ovat ihmisläheisempiä kuin isot. Ja sekin, että oma pankki voi olla muukin kuin just se lähin kotoseudun korkeakorkoinen...

Ja kannattaa ottaa huomioon vielä ne muut kulut mitä tulee. meidän osuuspankista ei ehkä niin hyvää marginaalia saa kuin mitä Nordeasta tarjottiin, mutta saatin kilpailutettua erään toisen Osuuspankin marginaalin tasolle; ja vielä tuli halvemmaksi kuin pankin vaihtaminen sillä meidän pankissa on vielä sellaisia ilmaisia "toimintoja" jotka ovat muissa maksullisia, eli nekin äkkiä vaikuttavat jos lasketaan todellista maksua pankkiasioiden hoidolle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 14:53 alkuperäinen kirjoitti:
kuinka paljon teidän täytyy sitten maksaa kuukaudessa enempi,jos korot aina vaihtelee?
Esimerkki:
Meillä korko nousi vuodessa 2,68 -> 4,15%.
Laina n. 130 000, maksuaika 15 vuotta, ko. koronnousu merkitsi noin 120 euroa /kk erään lisää.

Touhupeppu
Te, joilla on saatu marginaalikorko 0,4%, minkälaisilla ehdoilla? Meille on kyllä tyrkytetty semmosia ehtoja, että ei tarvita tai tulee kalliimmaksi maksaa niitä, esim. eläkevakuutus 100 euroa kuussa jne, kuin korkeampaa marginaalikorkoa. Vaikka joku vakuutus oliski sellanen, että ehkä vois joskus saada rahoistaan osan takaisin mutta kun me nyt ei haluta alkaa vielä lisäks maksamaan sitä sataa euroa.

velkainen
Touhupepulle:

Täällä juuri tuo 0,4 marginaali. Korko Euribor 12 kk. Laina on kohtuullinen tuloihin nähden (melko pieni-/keskituloisia, mutta lainaa reippaasti alle 100000 ?) Omarahoitusosuus oli yli 30%, valtiontakaus. Lainanottaja erittäin pitkäaikainen pankin asiakas ja vakituinen pitkäaikainen työpaikka takana. Ei maksuongelmia tai mitään muita lainoja tms.

Ei lainavakuutusta, korkokattoa, rahastoja (tai on muttei kyseisen pankin:), eläkevakuutusta, lainanhoitokuluja eikä järjestelypalkkiota tms. Ylimääräiset lyhennykset ilmaisia (taitaa tosin olla jo lainkin mukaan pakko lyhyisiin korkoihin sidotussa lainassa). Pankin asiointikulut muistaakseni jotain vähän yli tai alle euron kuussa + luottokortin maksu. Tuota marginaalia joutui kyllä tinkaamaan vähän aikaa.

Yhteistyössä