Korot nousevat kohta kovaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nii,no toisaalta, mitä sen on väliä, jos on tasaerälyhennys??? aina menee sama summa. Niin, laina-aika pitenee, mutta asumisesta pitää aina maksaa ja kyl mä sit mielellää maksan vaik korkoina tästä ihanasta talostani kun jostain kämäsestä kaupungin slummikämpästä.

Oho, tuli väärä linkki edelliseen. Jostain lehdestä sen tänään luin, tässä vastaava, mutta ei se ollut vielä tämäkään...

http://www.taloussanomat.fi/raha/2008/06/12/markkinoiden-vinkki-seuraavaksi-korot-laskevat/200815842/139

Meillä korontarkastus on ensi kuussa, vuodeksi tulee siis vielä ainakin matala korko. Ja toisaalta lainaa ottaessa on laskettu maksuvaraa 7 prosenttiin asti. Asuminen maksaa aina.

Ja itse asiassa, korkojen nousu saattaa nostaa niiden vuokra-asuntojenkin vuokria.

Minua koron nouseminen huolettaa vasta, kun ruvetaan puhumaan yli 10 prosentin koroista, sellaisista, joita 90-luvun laman aikaan makseltiin.

Tuohan on vain pankin mainos, jotta ihmiset ottaisivat korkokaton ja maksaisivat pankille enemmän. Korot saattavat nousta noin paljon tai sitten nousevat vähemmän. Sekin on mahdollista, että korot pysyvät alhaalla vielä pitkään.

Vasta äskenhän tuo korko oli yli 5%, että eipä paljon hetkauta jos sinne taas nousee, kun ei vaikuta sovittuun laina-aikaan. Ja nyt kun ollaan saatu näin matalan koron aikana lyhennettyä hieman enemmän, niin laina-aika tulisi silti olemaan lyhyempi kuin alunperin oltiin sovittu.

Minä en ymmärrä tätä korkohysteriaa, meillä on otettu laina niin, että joka kuukausi maksetaan sama summa josta korkoa on mitä on ja loput lainanlyhennystä ja laina-aikakin on mitoitettu silleen, että olisi mahdollisuus sitäkin pidentää, jos tarve vaatii.

Yhteistyössä