Koronavirus tulee ja tappaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

.......

Tunnettu jäsen
15.09.2019
1 909
657
113
Noh, tulipas raflaava otsikko :LOL:
Mutta vakavasti puhuen, häiritseekö ketään muuta, miten kepoisesti suomalaiset viranomaiset asiaan suhtautuvat? En nyt itsekään ole mikään hysteerikko, mutta ihmetyttää se, miten hiljaa Suomessa koko asiasta ollaan.

Varmaan miettivät, että parempi olla puhumatta aiheesta, niin ei synny hysteriaa, mutta tällainen täydellinen hilaisuus se vasta alkaakin pelottamaan.

• Tykkää
Reactions: KalaMies ja .......
Mitä te kaipaatte lisää?
Mun mielestä asiasta puhutaan ihan tarpeeksi.
Kaipaisin valtion päämiesten arvioita ja suunnitelmia siitä, miten Suomessa on varauduttu mahdolliseen pandemiaan. Toivottavasti nyt edes joku ylemmällä taholla on asiaa miettinyt, että ei olla ihan paskat housusssa, jos tilanne tästä yltyy. Riski nyt kuitenkin on aika iso.

Mun mielestä taas on hassua se, ettei siitä, minkälaisia ihmisiä se tappaa, kerrota sen suuremmin.

Kai jo kuolleista saisi suht helpolla tehtyä melko kattavan selvityksen.

No kyllä ihmetyttää kyllä! Lähinnä naurattaa kun katsoo mikä nykyään ylittää uutiskynnyksen.

Palstalla on onneksi @m1es perustanut ketjun johon kokoaa tietoa koronaviruksesta.(y)

https://kaksplus.fi/threads/koronaketju.2528622/page-2#post-32430478
Joo ja itse kyllä ihmettelen, että tätä mediassa käsitellään lähinnä Kiinan ongelmana. Jos tartuntatiehys on siellä tuota luokkaa, niin miten ihmeessä kuvitellaan, että tauti nykypäivänä pysyisi yhden valtion rajojen sisällä.
Outoa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mun mielestä taas on hassua se, ettei siitä, minkälaisia ihmisiä se tappaa, kerrota sen suuremmin.

Kai jo kuolleista saisi suht helpolla tehtyä melko kattavan selvityksen.
Veikkaan, että Kiina osaltaan yrittää peitellä asioita. Mutta joo, aika epäämääräisesti vain kerrottu, että "osalla on ollut perussairauksia, osalla ei".
Toisaalta tietty, näinhän se aina on. Jollain voi olla piilevänä jotain, joka vaikeuttaa minkä tahansa taudin läpikäymistä.

• Tykkää
Joo ja itse kyllä ihmettelen, että tätä mediassa käsitellään lähinnä Kiinan ongelmana. Jos tartuntatiehys on siellä tuota luokkaa, niin miten ihmeessä kuvitellaan, että tauti nykypäivänä pysyisi yhden valtion rajojen sisällä.
Outoa.
Luin jostakin että virus säilyy proteiinikuoressaan pinnoilla (ilman kantajaa) 3 pv?:confused: En muistaakseni lukenut tätä valtamediasta.

Ehkäpä tosiaan on niin, että ei haluta lietsoa paniikkia.

Kiinalaisen näköinen nainen aivasti kolmesti hsl-bussissa, ihmiset siirtyivät kauemmaksi istumaan, osa jäi pois. Ilmeisesti ihmiset ovat saaneet riittävästi infoa?:D

Minä kyllä haluaisin tietää miten Suomi varautuu mahdolliseen hätätilaan! Tästä nyt sentään voisi uutisoida.

Luin jostakin että virus säilyy proteiinikuoressaan pinnoilla (ilman kantajaa) 3 pv?:confused: En muistaakseni lukenut tätä valtamediasta.

Kiinalaisen näköinen nainen aivasti kolmesti hsl-bussissa, ihmiset siirtyivät kauemmaksi istumaan, osa jäi pois. Ilmeisesti ihmiset ovat saaneet riittävästi infoa?:D

Minä kyllä haluaisin tietää miten Suomi varautuu mahdolliseen hätätilaan! Tästä nyt sentään voisi uutisoida.
https://www.laakarilehti.fi/?page=528467

Olen kyllä itse jo miettinyt valmiiksi, että kun yhtään enemmän alkaa tapauksia Suomesta löytymään, niin jään kotiin etätöihin ja opetan lapset kotona :D

• Tykkää
Olen kyllä itse jo miettinyt valmiiksi, että kun yhtään enemmän alkaa tapauksia Suomesta löytymään, niin jään kotiin etätöihin ja opetan lapset kotona :D
No silleen kai se on tehtävä!:coffee:

Luulis, että perusterveelle virus ei ole hengenvaarallinen, mutta mihinkä sitä nyt voi nykypäivänä enää luottaa, kun tutkimukset/media ovat poliittisessa talutushihnassa.

Odottakaapas vain. Kohta tulee rokote koronaa vastaan, mutta sitä ennen alkaa promoaminen.

Selvää on, että rokotteen ottajat toimivat jälleen koehenkilöinä.
Meiltä jää ottamatta tuollaiset pistokset!
Ollaan onnellisia siitä, että sikarokote ei aiheuttanut meille mitään ongelmia!:oops:

Luulis, että perusterveelle virus ei ole hengenvaarallinen, mutta mihinkä sitä nyt voi nykypäivänä enää luottaa, kun tutkimukset/media ovat poliittisessa talutushihnassa.

Odottakaapas vain. Kohta tulee rokote koronaa vastaan, mutta sitä ennen alkaa promoaminen.

Ollaan onnellisia siitä, että sikarokote ei aiheuttanut meille mitään ongelmia!:oops:
niinhän se menee, mutta kuka selvittäisi, onko itsehoitovalmisteet olleet syynä menehtymiseen. Sitäkö varten ne sairaalapaikat olis oltava, et ovat niiden haitoilta turvassa?

THL on tehnyt suunnitelmat kyllä.
Löytyy juttua ylen sivuilta.
Tarkoitatko tätä:

"Suomessa on valmius tutkia potilaat ja näytteet sekä hoitaa koronavirusinfektioon sairastuneet eristysolosuhteissa sairaaloissa sekä suojata muut tartunnoilta.

”Voimme luottaa kuntien ja sairaanhoitopiirien toimintaan tartuntatautien torjunnassa, myös koronaviruksen tapauksessa. Hyvä osoitus tästä on se, että Lapissa todennettu yksittäisen kiinalaisen turistin sairastuminen tunnistettiin ja hoidettiin nopeasti. Varautuminen toimi, ja henkilö pääsi jo kotiin eristyksessä tapahtuneen hoidon jälkeen”, Kiuru sanoi."

Milestäni tuo kuulostaa juuri ylimielisen vähättelevältä suhtautumiselta koko asiaan. Kun on saatu yksi, poikkeuksellinen tapaus eristettyä, niin kuvitellaan saman toimivan, kun sairastuneita on satoja :D

• Tykkää

Noissa uutisissa on ainakin epämääräisesti kerrottu, että osa kuolleista on kärsinyt jostain muista sairauksisa, mutta osa ei. Ja osa on ollut esim. hoitohenkilökuntaa.

Ja joo, ihan satavarmaa, että kohta on rokotuskampanja käynnissä. Enkä todellakaan halua olla ensimmäisten joukossa sitä ottamassa. Ja todennäköisesti jossain päin afrikkaa tai etelä-amerikkaa sopivaa rokotetta jo ensitestaillaan.

• Tykkää
Tarkoitatko tätä:

"Suomessa on valmius tutkia potilaat ja näytteet sekä hoitaa koronavirusinfektioon sairastuneet eristysolosuhteissa sairaaloissa sekä suojata muut tartunnoilta.

”Voimme luottaa kuntien ja sairaanhoitopiirien toimintaan tartuntatautien torjunnassa, myös koronaviruksen tapauksessa. Hyvä osoitus tästä on se, että Lapissa todennettu yksittäisen kiinalaisen turistin sairastuminen tunnistettiin ja hoidettiin nopeasti. Varautuminen toimi, ja henkilö pääsi jo kotiin eristyksessä tapahtuneen hoidon jälkeen”, Kiuru sanoi."

Milestäni tuo kuulostaa juuri ylimielisen vähättelevältä suhtautumiselta koko asiaan. Kun on saatu yksi, poikkeuksellinen tapaus eristettyä, niin kuvitellaan saman toimivan, kun sairastuneita on satoja :D

en tarkoita

Noissa uutisissa on ainakin epämääräisesti kerrottu, että osa kuolleista on kärsinyt jostain muista sairauksisa, mutta osa ei. Ja osa on ollut esim. hoitohenkilökuntaa.

Ja joo, ihan satavarmaa, että kohta on rokotuskampanja käynnissä. Enkä todellakaan halua olla ensimmäisten joukossa sitä ottamassa. Ja todennäköisesti jossain päin afrikkaa tai etelä-amerikkaa sopivaa rokotetta jo ensitestaillaan.
https://www.iltalehti.fi/hullumaailma/a/2014012017947291
:whistle:

Mä taas ihmettelen, että miks tästä pitää kohkata koko ajan. Edelleen isompi riski on kuolla kolarissa, aivoinfarktiin ja rasvamaksaan jajaja....

Sori. :rolleyes:

Yhteistyössä