"Koronarokotteen jälkeen odotettava 2kk ennen raskauden yritystä"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletteko noudattaneet tätä kehotusta?

Sama luki thl:llä, mutta kuitenkin epämääräisesti, että jos on hedelmöityshoito menossa, ei sitä tarvii keskeyttää. Tämä on kyllä aika turhauttavaa, että elämän isoissa kysymyksissä on vastaukseksi tarjolla epämääräisyyttä.

Meillä olisi vauvatoive tosiaan ajankohtainen, mutta kai nyt sitten odotamme vielä vähän. Vai miten olette muut toimineet?
 
Ei tartte enää odotella. Varoajoista luovuttu jo toukokuun puolella. Soitin asiasta myös HUS:in teratologiseen palveluun. Myöskään alkuraskaus ei ole este rokotteen ottamiselle, itse otin viikolla 8, kun varhaisultran tehnyt erikoislääkäri suositteli erityisesti riskiryhmäläisyyteni (astma) takia.
 
vierailija
Miksei ne päivitä noita ohjeita, idioottimaista. Tuosta on ollut lehdissä jo kauan sitten, että mitään varoaikaa rokotteen kans ei enää ole. Heti saa tulla raskaaksi.
 
vierailija
Me yritetty vauvaa nyt yli vuoden ja ikääkin jo on,joten ei olla pidetty mitään taukoa ja rokotteen sain kesäkuussa. Toisen annoksen vuoro syyskuussa mikäli edelleen yritetään raskautta.
 
vierailija
A-hhha... No minä tiedän ainakin kaksi pariskuntaa, joille tämä 2 kuukautta on ohjeistettu, ja joilla yritys alkaa vasta 2kk jälkeen. Ja tämä on Euroopan lääkevirasto EMAn yhteinen kanta. Aina voi uskoa palstatietäjiä, mutta jos EMA:n infoa ei voi uskoa, mikä nyt olisi sitä parempi ja virallisempi lähde?

Fakta on se että tietoa vaikutuksista ei ole tarpeeksi, ja alkuraskaudessa sikiö on herkimmillään.


Se on kaksi kuukautta.
 
vierailija
A-hhha... No minä tiedän ainakin kaksi pariskuntaa, joille tämä 2 kuukautta on ohjeistettu, ja joilla yritys alkaa vasta 2kk jälkeen. Ja tämä on Euroopan lääkevirasto EMAn yhteinen kanta. Aina voi uskoa palstatietäjiä, mutta jos EMA:n infoa ei voi uskoa, mikä nyt olisi sitä parempi ja virallisempi lähde?

Fakta on se että tietoa vaikutuksista ei ole tarpeeksi, ja alkuraskaudessa sikiö on herkimmillään.


Se on kaksi kuukautta.
Thl on eri mieltä.

Mutten sitä paskaa itseeni antaisi piikittää. Tutun lapsi halvaantuneena sairaalassa.
 
vierailija
A-hhha... No minä tiedän ainakin kaksi pariskuntaa, joille tämä 2 kuukautta on ohjeistettu, ja joilla yritys alkaa vasta 2kk jälkeen. Ja tämä on Euroopan lääkevirasto EMAn yhteinen kanta. Aina voi uskoa palstatietäjiä, mutta jos EMA:n infoa ei voi uskoa, mikä nyt olisi sitä parempi ja virallisempi lähde?

Fakta on se että tietoa vaikutuksista ei ole tarpeeksi, ja alkuraskaudessa sikiö on herkimmillään.


Se on kaksi kuukautta.
Yritin löytää tuon lääkevirasto EMAn kannan (siis heidän omasta lähteestään), mutta en onnistunut löytämään. Mistä sen löytää? Tuossa linkityssä Iltalehden artikkelissa sanotaan vain, että lääkefirmat on suosittaneet 2 kk varoaikaa kun taas EMA kehottanut kysymään tapauskohtaisesti oman lääkärin kantaa.
 

Yhteistyössä