Korona rokote raskaana

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jokainen meistä ajattelee tulevan vauvansa parasta. Mikä sinä olet sanomaan kenellekään että miten pitäisi toimia? Tuo viimeinen lauseesi tekee sinut naurunalaiseksi. Luuletko että tuollaisella arvostelulla saat muut muuttamaan mielensä? Vai yritätkö nostaa itseäsi jalustalle ajattelemalla olevasi itse viisaampi kuin kaikki muut, mukaanlukien lääkärit, tutkijat, terveysviranomaiset? Tiedätkö miltä tuntuu menettää vauvansa ennenaikaisuuden vuoksi, kun äiti on raskaana sairastunut?

Sinun väitteesi ja syyllistämisesi koekaniineiksi jne ei perustu yhtään mihinkään muuhun kuin omiin pelkoihisi, pidä ne itselläsi äläkä turhaan väheksy muita. Ei sinun tietenkään tarvi ottaa rokotetta, mutta kunnioita muiden itselleen tekemiä päätöksiä, ja pysy kotona jotta et levitä tätä tautia meihin muihin ja mahdollisesti vauvaasi.
Jos sulla rokote niin eihän sun tarvii pelätä sairastumista? Vauvoille korona on pääsääntöisesti lievä eikä aiheuta kuolemaa, kannattaa katsoa tilastot läpi, joille korona todella vakava ja harvemmin nuoremmille perusterveille.
 
vierailija
Löytyykö ketään joka työskentelee vauvojen parissa joilla olisi ollut koronatartunta? Mitkä tyypilliset oireet?
Entä sydän- ja verisuonipotilaiden parissa? Näkyykö sairaaloissa lisääntyneitä sydän- ja verisuonihäiriöitä?
 
vierailija
Hah, ihan ku tässä viestissä ei olisi mitään syyllistämistä. Huh huh.
Tässä yksi esimerkki jonka pitkäaikaisvaikutukset tulevat ensi tai seuraavana vuonna kunnolla esille. Ja paljon on tulossa vielä lisää. Kannattaa kysellä tuttavapiirissä millaisia oireita on tullut ja myös ulkomailta jos siellä tuttavia, koska kattavuus pidemmällä kun täällä pohjolassa.
 
vierailija
Tässä yksi esimerkki jonka pitkäaikaisvaikutukset tulevat ensi tai seuraavana vuonna kunnolla esille. Ja paljon on tulossa vielä lisää. Kannattaa kysellä tuttavapiirissä millaisia oireita on tullut ja myös ulkomailta jos siellä tuttavia, koska kattavuus pidemmällä kun täällä pohjolassa.
Tällä hetkellä virallisesti haitat tulee muutaman viikon sisällä piikistä, kaikki sen jälkeen on automaattisesti "ei johdu siitä" oli se siitä tai. Ei niitä pitkäaikaisvaikutuksia ole siksi rekisteröity.
 
vierailija
Tästä viestistä paistaa kyllä syyllisyys, muuten ei tästä ketjusta löydy muiden syyllistämistä josta muita syyttää. Kuten myös itse eriarvoistava ja arvosteleva, ällöttävän agressiivinen "tietäjä".
Mitä tämä teksti sitten on ellei huonoa käytöstä, menepäs opettelemaan netikettiä tai kirjoita edes omalla nimellä niin haukut on uskottavampia.
 
vierailija
Tässä yksi esimerkki jonka pitkäaikaisvaikutukset tulevat ensi tai seuraavana vuonna kunnolla esille. Ja paljon on tulossa vielä lisää. Kannattaa kysellä tuttavapiirissä millaisia oireita on tullut ja myös ulkomailta jos siellä tuttavia, koska kattavuus pidemmällä kun täällä pohjolassa.
Mulla on laaja tuttavapiiri rokotettu. Ei yhtään vakavaa haittaa. Osa rokotettu jo tammikuun alussa, osa AZ:lla, kaiken ikäisiä. Harvinainen taitaakin olla aika harvinaista. Onneksi on fiksu tuttavapiiri.
 
vierailija
Olen raskaana ja on jo yli puolen välin. Päätin että otan sittenkin rokotteen. HUS ja Tays vetoaa siihen että raskaana olevat ottaisi rokotteen. Ilmeisesti raskaana olevia on sairaala hoidossa koronan takia. Mieluummin rokote kuin viimeisillään raskaana ja tehohoidossa. Olin ennen sitä mieltä että en ota. Mutta nyt delta muunnoksen vuoksi otan. Se kun on ärhäkämpi tarttumaan.
 
vierailija
Tässä yksi esimerkki jonka pitkäaikaisvaikutukset tulevat ensi tai seuraavana vuonna kunnolla esille. Ja paljon on tulossa vielä lisää. Kannattaa kysellä tuttavapiirissä millaisia oireita on tullut ja myös ulkomailta jos siellä tuttavia, koska kattavuus pidemmällä kun täällä pohjolassa.
Kiitos linkistä :) Näinhän se juuri menee, vaikka moni näyttää siltä jo tämän keskustelun pohjalta silmät sulkevan. Ja kaikista ikävintä tietysti se, kun tuon viiveen lisäksi ei tiedetä onko ne sitten koko loppuelämän kestäviä. Omalla kohdalla se toki olisi helpompi hyväksyä, mutta itse en halua tehdä sitä päätöstä vielä syntymättömän vauvan osalta. En tiedä olitko sinä, joka vastasi myös tuossa seuraavassa vastauksessa tähän linkkiin, mutta näkyyhän tuota "ei johdu siitä"-ajattelua jo nyt lyhyemmänkin aikavälin seurauksista puhuttaessa -ajan pidentyessä sitä korttia on vielä helpompi käyttää.
 

Yhteistyössä