Korkein kuume, mitä sinulla on ikinä ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Influenssassa, ihan kausisellaisessa, kolmena päivänä peräkkäin (ei tietenkään koko aikaa) 41 astetta ja rapiat päälle. Lapsista kolmella oli yli 40 tuolloin.
Miehellä nousi nuorena kuume usein tuonne 42 asteeseen. Kerran mentiin lääkäriin, tärisi ihan horkassa ja kädet ja jalat krappailivat. Lääkäri tokaisi, ettei kuumeeseen ole lääkettä ja niin lähdettiin kotiin. Juotin miehelle jaffaa puoliväkisin, kun ei itse pystynyt. Oksensi lopulta ja sitten alkoi kuume vasta laskea.

Alkuperäinen kirjoittaja 6xäiti;28229131:
Influenssassa, ihan kausisellaisessa, kolmena päivänä peräkkäin (ei tietenkään koko aikaa) 41 astetta ja rapiat päälle. Lapsista kolmella oli yli 40 tuolloin.
Miehellä nousi nuorena kuume usein tuonne 42 asteeseen. Kerran mentiin lääkäriin, tärisi ihan horkassa ja kädet ja jalat krappailivat. Lääkäri tokaisi, ettei kuumeeseen ole lääkettä ja niin lähdettiin kotiin. Juotin miehelle jaffaa puoliväkisin, kun ei itse pystynyt. Oksensi lopulta ja sitten alkoi kuume vasta laskea.

Niin ja olo oli minullakin tosi kurja ja kipeä tuossa 41 asteen kuumeessa, mutta eipä auttanut, lapset piti hoitaa ja koko yön istuin ja valvoin kipeän ja kuumeisen 8kk ikäisen vauvan kanssa...

38,8 kahdesti. Kerran pahassa keuhkoputkentulehduksessa ja kerran mahdollisesti (sika)influenssassa? Ekalla keralla vaan nukutti ja hengitys oli vaikeaa. Toisella kerralla heikotusta, hirveitä lihaskipuja ja vatsaongelmia. Pahimmalle on kuitenkin tuntunut alilämpö, joka oli joskus teininä 35,2 vatsahuuhtelun jälkeen. Tärisin ihan horkassa ja luulin, että mulle on nousemassa kuume.

esikoinen oli jotain 3kk ikäinen jos ei nuorempikin kun sairastuin flunssaan, liekö influenssaa tms koska kuumenousi 42 asteeseen. Laski alemmas kun otin kaksi tonnista panadolia. Onneksi olin vanhemmilla käymässä kylässä, hoitivat vauvaa kun makasin sängyssä tärisemässä. Pää ei ollut sekaisin tai mitään, väsytti ja paleli ja särky oli järkyttävä. Tuon illan jälkeen ei onneksi enää noussut niin korkealle. Mies oli tuolloin armeijassa...

Kerran 16-vuotiaana kun olin muuttanut toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Olo oli koulun jälkeen höntti ja palelin. Kuume nousi kamalan nopeasti ja soitin surkeana äidille. Korkein lukema jonka mittasin oli muistaakseni kuitenkin vain n. 39,5 (en erottanut kunnolla), sitten simahdin. Äiti tuli seuraavana päivänä huolissaan hakemaan luokseen sairastamaan, mutta siinä vaiheessa lämpö olikin ihan normaali, eikä kuumetta enää noussut. Jäi ihmetyttämään että mistä tuollainen voi johtua.

Rahdun yli nelkyt. Muutaman päivän, aina kun buranan vaikutus lakkasi. Syynä sikainfluenssa. Ja oli joo olo! Vesaankin oli pare kontata ja patjan kiskaisin sängystä lattialle kun jalat eivät vaan kantaneet.

Keuhkokuumeessa korkein mittaus oli 40.4
Possuflussassa 40.9 eikä meinannut millään laskea, päätin sairastaa kyseisen taudin 30 ° kesähelteillä

Muksuna kita- ja nielurisojen leikkauksen jälkeen olin kovassa kuumeessa sairaalassa kolme päivää,
juuri mitään en muista paitsi sen kun lääkäri sano että kuume on 41° eikä lopeta nousuaan, ja kauhea hälinä oli siinä ympärillä koko ajan.

Oon aika kuumeherkkä, 37.5 saa jo putoamaan sängyn pohjalle,
mutta nuo yli 39 menevät kuumeet on ihan omaa luokkaansa.
Ei siinä oikein tajuissaan voi sanoa olevansa.

Joku 40 paikkeilla, kun olin keuhkokuumeessa. Olin ihan kotihoidossa koko ajan, tai siis lääkärissä kävin hakemassa kuurit, keuhkoröntgenissä, CRP:ssä jne.

Mulla oli lapsena yksi koulukaveri, jolle nousi joka flunssassa aina joku 40 asteen kuume. Todistin sitä itse siis usein, kun vein hänelle läksyjä koulun jälkeen ja olin siinä hetken pitämässä seuraa - hän muutamaan otteeseen mittasi siinä samalla kuumetta ja näin sen mittarista itsekin. Nyt olen somen välityksellä huomannut, että hänen omat lapsensa ovat aivan samanlaisia. Kai se on joku taipumus sitten.

Itselläni on normaalilämpö 36,4, ja olen todella sairas siinä vaiheessa, kun lämpö alkaa olla lähempänä 38. Tuo 40 astetta keuhkokuumeessa oli siis jotakin järkyttävää.

Pari vuotta sitten oli jotain 39...puolitajuton olo, nukutti päivälläkin, sängyssä olin...ajattelin pitäskö mennä päivystykseen mutten jaksanut. Toisaalta se oli jollain tapaa ihana kokemus, en jaksanut murehtia asioita enkä miettiä mitään...annoin vaan kaiken olla ja lepäsin. Lapsena varmaan ollu joskus kovempikin kuume.

Lapsena 40,6 keuhkoputkentulehduksen takia. Aikuisena, jokunen vuosi sitten, 40 kesähelteellä sikainfluenssassa + jälkitaudissa. Kuume laski romahdusmaisesti kun sain ab-kuurin, reilusta 39:stä 37,5een. En ole ollut ikinä niin heikkona.

Yhteistyössä