Korkein kuume, mitä sinulla on ikinä ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä on korkein kuume, mikä sinulla on koskaan ollut? Itselläni korkein kuume koskaan on ollut 40,2 astetta. Olo tuolloin oli aivan helvetillinen, väsynyt ja tuskainen.

Eräällä tutulla oli kaksi kertaa lapsuudessaan hengenvaarallisen korkea kuume. Ensimmäisen kerran tämä tapahtui, kun hän oli kymmenvuotias. Kuumetta hänellä oli tuolloin korkeimmillaan hirvittävät 43,2 astetta! Oli menettänyt tajuntansa siinä kuumeessa. Vietiin sairaalahoitoon, toipui täysin, eikä jäänyt mitään pysyviä vammoja.

Toisen kerran hänellä oli erittäin korkea kuume 14-vuotiaana. Tällöin kuumetta oli ollut hänellä korkeimmillaan vajaat 42 astetta. Tästäkin toipui täysin, eikä jäänyt mitään pysyviä vammoja.

Hän joskus miettii sitä, kun ihmiset miettivät, että kuinka jollain voi olla yli 41 astetta tai lähemmäs 42 astetta kuumetta, mutta hän sitten muistuttaa, että hänellä on ollut niin korkea kuume kaksi kertaa elämänsä aikana.

Ei voi edes kuvitella, miltä tästä tuttavasta on tuolloin tuntunut. Itselläni kun oli 40,2 astetta kuumetta, niin sekin tuntui aivan helvetilliseltä. Tämä tuttu sanoi, että sitten kun kuume alkoi laskea ja kun kuumetta oli enää "vain" 39 astetta, niin sekin tuntui jo hyvältä verrattuna noihin hengenvaarallisiin lukemiin.

Mikä ihmeen tauti voi nostaa kuumeen noin korkeaksi?

Rintatulehduksessa 41, joka laski yhdistelmällä 2000mg ibuprofeenia + 3000mg parasetamolia 0,5 astetta. Ottivat sairaalaan sisään ja loppujen lopuksi rinta piti avata ja tukkeuma (eli mätäpaise tississä) piti imeä pois.

41 astetta.. Asuin silloin vielä kotona, makasin sängyssä kokoajan. Ainut mihin havahduin oli kun äiti kävi 8 maissa sanomassa että lähtee töihin ja seuraavan kerran kun se tuli kotiin 4 maissa, seuraavankerran havahduin taas aamulla... Myöhemmin olen miettinyt että olisi ehkä ollut silloin syytä lähteä ensiapuun, mutta selvisin siitä ja kaikki oli ok..
Tätä jatkui siis n.3-4 päivää.. Mulla on normaalilämpö 36 ja 38 kuume kaataa mut jo sänkyyn.

Viimeksi muokattu:
Mulla ei ole koskaan ollut yli 40 asteen, käsittääkseni.. Niin pitkältä ajalta kuin muistan niin korkein kuume on ollut jotain vajaa 39.

Ukolla on joskus lapsena ollut 42 astetta kuumetta ja oli raukka kuulemma ollut ihan sekaisin..

Mulla on mitattu 40,3 astetta, olin sairaalassa ihmeellisen mahakivun takia, olin raskaana sillon rv 24.
Menetin tajuntani pariin otteeseen. Mulla normaali lämpö on hyvin alhainen. Mä voin puhua kohdallani kuumeesta kun mittari näyttää 37,5. Sillon jo ihan pihalla elämästä, joten toi yli 40 oli mulle ihan helvettiä.

Parikymppisenä sairastin keuhkokuumeen ja kuumetta oli pahimmillaan 41 astetta. Erikoinen piirre minun tapauksessani oli, että näkö sumeni muutaman päivän ajaksi. Pelästyin, että nyt tulin sokeaksi. Onko kellään sattunut vastaavaa?

Esikoisen vauva-aikaan mulle nousi kahteen kertaan,muutama kuukausi oli välissä aikaa,äkillisesti kuume yli 41 asteeseen,ihan yllättäin,ilman muita oireita. Kuume kesti n. vuorokauden ja laski sitten nopeasti,muutamassa tunnissa,tämä oli tosi outoa.Ei siis ollut mikään rintatulehdus.Voikohan korkea kuume tulla psyykkisistä syistä? On mulla ollut muitakin kertoja kun kuume on ollut yli 40-astetta,mutta sillon on ollut joku tauti,flunssa tms.

Taitaa olla 40,2 minullakin. Olin neljä päivää aikaisemmin synnyttänyt kuopuksemme (polikliinisesti). En pystynyt kunnolla nielemään ja silmät olivat tosi kipeät, mutta suoraan sanottuna en edes älynnyt, että minulla on kuumetta ennen kuin sen mittasin. Enkä olisi älynnyt mitata, ellei mies olisi käskenyt. Eli kyllä mä aika polla sekasin taisin olla. :D Sen jälkeen meninkin suoraan päivystävälle, epäilivät mulla kohtutulehdusta. Angiina löytyi...

Ei oo koskaan ollut yli 39 asteen. Nykyäänkin harvoin nousee yli 37,5 vaikka olisin kuinka kipeä.

Lapsena yhdellä kaverillani oli melkein aina yli 40 astetta kuumetta kun se oli kipeä. Ja se oli vielä aika usein kipeänä. Pidin sitä tosi outona, kun itselle niin harvoin nousi edes kuume.

39 taitaa olla korkein. Olen silloin tosi huonossa kunnossa yleensä jos kuume nousee niin korkeaks. Joskus vähän nuorempana mulla oli silmät aivan punaset ja jostain syystä vaan itkin koko ajan, kuumetta tais olla just sen reilu 38 astetta, muistaakseni nousi hetkeksi 39 asteeseen. Piti seiniä pitkin kävellä vessaan jne. ja nyt vuojenvaihteessa mulla oli 38,5 korkein lämpö ja olin silloinki aivan seis. Jos lämpö nousee yli 36,4 asteen, niin huomaan sen melkein heti.

Onhan se ihan kiva, että ei nouse kuume niin korkeaks, mutta jos esim. flunssassa ei nouse kuume ja pitäis saada saikkua, niin se voi olla vähän vaikeampaa. Kai sitä saikkua tosin myönnetään jo flunssan oireitten perusteella, mutta kuumeinen ihminen taidetaan ottaa vähän vakavammin - ainaki siellä missä olen ite käyny hakemassa sairauslomaa pariksi päiväksi.

Lapsena/nuorena kuume pomppasi aina heti tosi korkealle. On ollut parikin kertaa 41,5. Kerran kun tuollaisissa kuumehouruissa olin menossa vessaan, pyörryin kesken kävelyn keittiön lattialle.

Nyt aikuisiällä korkein kuume on 40 ja sitä kestikin viitisen päivää. Jossain välissä tuntui, että kuolo korjaa ihan justiinsa.

Kerran elämäni aikana kuume ollu yli 38 ja se oli parisen vuotta sitten A-viruksessa.
Silloin oli sen 40 ja risat.
Hirvee olo kun tunsi kun kuume nousi, paleli vaan ja hampaat kalis ja olin ihan tööt.
MUTTA siitä taudista selviskin ilman pitkiä jälkitauteja!
Että tappoiko se kuume sitten ns. pöpöt, vai mitä lie, mut olo oli tosi kevyt kun tervehty.

Muuten mulla on lämpö flunssan aikaan 35 hujakoilla.

Mulla on tainnut korkeimmillaan olla kuume 41 ja vähä päälle. Muksuna ja samaan aikaan vielä äitini oli kipeenä yli 40 kuumeessa. Siinäpä sitten oltiin molemmat kipeenä. Äiti joutu kuumeessa lähteen kauppaan kun ei saanut hoitajaa mulle siksi aikaa.

Mun pojalla oli tos joskus alle kaks veenä korkeimmillaan kuume 40,7. Oli ihan tolkku pois ja houri omiaan.

Taisin olla 3lla luokalla kun mulle laitettiin hammasraudat. Seuraavat 3kk olin kokoajan sairas, kuumetta harva se viikko, pahimmillaan tais mennä 41 astetta rikki... Jossain vaiheessa joku tohtori sitten hoksas yhdistää että ehkäpä se lapsi on allerginen noille raudoille... Ne kun poistettiin palas terveys ennalleen.

42 astetta on ollu korkein. Olin ala-asteikänen. Muistan, että olin ihan sekasin silloin. Esim. ku isäni oli viemässä minua lääkäriin aloin vain itkeä. Unet oli jotain ihan kummallisia. Osoittautu keuhkoputkentulehdukseksi. Pari viikkoo olin kipee.

Yhteistyössä